کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite

کنسول بازی دستی جدید سونی پلی استیشن Q-LITE در راه است

به‌نظر می‌رسد سونی در حال کار روی یک کنسول دستی جدید به‌نام پلی استیشن Q-LITE است که احتمالا پس از PS5 پرو عرضه خواهد شد.

براساس گزارشی از وب‌سایت Insider Gaming، سونی در حال آماده‌سازی یک کنسول دستی جدید به‌نام Q-LITE است. این دستگاه جدید با سایر نمونه‌های هم‌رده سونی نظیر PSP و PSVita متفاوت خواهد بود، زیرا در درجه اول بر روی برنامه Remote Play پلی‌ استیشن 5 تمرکز دارد.

طراحی و ویژگی‌های کنسول دستی پلی استیشن Q-LITE

طبق شایعات، این دستگاه دارای قابلیت استریم تطبیقی تا وضوح 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. با این‌حال، کنسول دستی جدید سونی برای عملکرد به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارد. نمونه‌های مفهومی Q-LITE شبیه به کنترلرهای پلی‌استیشن 5 هستند که به یک نمایشگر لمسی 8 اینچی LCD در مرکز مجهز شده‌اند.

کنسول Q-Lite سونی هم‌چنین دارای تریگرهای تطبیقی خواهد بود که امکان بازی با پلی‌استیشن دستی را فراهم می‌کند. این دستگاه هم‌چنین از سایر ویژگی‌های استاندارد یک کنسول دستی مانند جک ورودی صدا، بلندگوها و دکمه‌های کنترل صدا پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد سونی Q-Lite یک گزینه جدید و هیجان‌انگیز برای گیمرهایی است که در کنار قابلیت حمل، به‌دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستند.

با این وجود، یکی از غایبان بزرگ در کنسول دستی پلی استیشن Q-Lite سونی، امکان استریم ابری است. باتوجه به محبوبیت رو به رشد این ویژگی و دستگاه‌هایی نظیر Steam Deck که از آن پشتیبانی می‌کنند، باید دید که سونی چه هدفی را از ارائه یک دستگاه مبتنی بر Remote-Play در سر دارد.

اگرچه تاکنون تاریخ مشخصی برای عرضه کنسول دستی کیو لایت ارائه نشده است، اما طبق اعلام Insider Gaming، انتظار می‌رود پس از فروش پلی‌استیشن 5 پرو، شاهد ورود این دستگاه به بازار خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*