بهترین ساعت هوشمند 2023

بهترین ساعت های هوشمند سال 2023

امروز به معرفی تعدادی از بهترین ساعت های هوشمند سال 2023 می‌پردازیم که با عملکرد عالی و قابلیت‌های متنوع قادر به ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده هستند.

با پیشرفت تکنولوژی، گجت‌های مختلف توانسته‌اند راه خود را به‌خوبی به زندگی روزمره مردم در سرتاسر جهان باز کنند. در سال‌های اخیر، گجت‌های پوشیدنی به محصولاتی محبوب در بین افراد مختلف تبدیل شده و به همین جهت می‌توان دستگاه‌های مختلفی با قابلیت‌های فنی متفاوت را در بازار پیدا کرد.

ساعت‌های هوشمند طبیعتا قابلیت‌های فراوانی دارند که آن‌ها را به ابزارهایی بسیار کاربردی‌تر از صرفا یک ساعت مچی تبدیل می‌کنند! به عنوان مثال ساعت‌های هوشمند می‌توانند به عنوان پایشگر سلامتی، وسیله آگاهی از اعلان‌ها بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی و یا حتی وسایلی برای زیبایی ظاهری مورد استفاده قرار گیرند.

این گجت‌ها قادرند حجم زیادی از اطلاعات را به‌سادگی و با صرفا بلند کردن یا تکان دادن دست پیش چشم کاربران قرار دهند. به همین جهت در سال‌های اخیر این دستگاه‌ها از محبوبیت و اهمیت فراوانی برخوردار شده‌اند.

با این وجود، تعدد برندهای مختلف تولیدکننده ساعت‌های هوشمند باعث شده که در برخی شرایط انتخاب یک اسمارت واچ مناسب به فرآیندی سخت تبدیل شود.

به همین جهت امروز سعی داریم در گجت نیوز پنج مورد از بهترین ساعت های هوشمند بازار در سال 2023 را معرفی کرده و قابلیت‌های آن‌ها را به‌طور مختصر مرور کنیم.

ساعت های هوشمند چه کاربردهایی دارند؟

پیش از معرفی بهترین ساعت های هوشمند بازار بد نیست نگاهی به کاربردهای این گجت‌های پوشیدنی داشته باشیم.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ساعت هوشمند برای ورزشکاران و علاقمندان به سلامتی است. این دستگاه‌ها با برخورداری از حسگرهای مختلف قادر به پایش سنجه‌های مختلف سلامتی اعم از اکسیژن خون، ضربان قلب، قند خون و… بوده و با تشکیل یک پرونده پزشکی مبسوط، به کاربر کمک می کنند که سلامتی‌اش را تحت نظر داشته باشد.

همچنین ورزشکاران نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این گجت‌ها میزان مصرف کالری، مسافت پیموده شده و موارد این دست را مشاهده کرده و برنامه ورزشی مناسبی را تنظیم کنند.

دیگر مورد استفاده ساعت های هوشمند در پایش کیفیت خواب است. این گجت‌ها عموما با پایش چرخه خواب کاربر به دید مناسبی از کمیت و کیفیت خواب او دست یافته و به او کمک می‌کنند که بتواند خواب بهتری را تجربه کند.

البته کاربردهای این دستگاه‌ها به همینجا ختم نشده و می‌توان استفاده‌های فراوانی را برای این گجت‌ها نام برد.

بهترین ساعت های هوشمند سال 2023 کدام محصولات هستند؟

سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو

گلکسی واچ 5 پرو

نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ در دو مدل مختلف روانه بازار می‌شود که از میان آن‌ها، مدل Pro قابلیت‌های جذاب‌تری دارد. در طراحی این ساعت از المان‌های مربوط به نسل‌های پیشین گلکسی واچ استفاده شده و راحتی استفاده از آن فوق‌العاده است.

یکی از مهم‌ترین مشخصات این گجت، صفحه نمایش امولد 1.4 اینچی آن است که کاربری روان و راحتی را برای کاربران رقم زده و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم خوانایی فوق‌العاده‌ای دارد.

این ساعت همچنین از حسگرهای متعددی بهره برده و واچ فیس‌های گوناگونی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. علاوه بر این، اکوسیستم نرم افزارها و سنسورهای سامسونگ نیز اکنون گسترده‌تر از همیشه است تا کاربران تقریبا هرآنچه را که از یک ساعت هوشمند در انتظار دارند، به بهترین شکل در اختیار داشته باشند.

سامسونگ در Galaxy Watch 5 Pro بیش از صد برنامه ورزشی مختلف را نیز برای علاقمندان به ورزش تعبیه کرده و امکان استفاده از داده‌های حسگرها در اپلیکیشن‌های دیگری نظیر Strava را نیز در اختیارشان قرار داده است.

بهترین ساعت هوشمند 2023

البته برخی مشکلات مثل عملکرد نه چندان دقیق سیستم GPS و سنجش ضربان قلب باعث شده که این ساعت نتواند در میان بهترین ساعت‌های هوشمند ورزشی جای گیرد.

در عین حال عملکرد کلی گلکسی واچ 5 پرو عالی بوده و عمر باتری بسیار طولانی نیز آن را به محصولی فوق‌العاده ارزشمند تبدیل کرده است. عمر باتری، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد انتظار از یک ساعت هوشمند است و Galaxy Watch 5 Pro سامسونگ توانسته با درخشش در این بخش، خود را از رقیبان جدا کند.

سامسونگ البته گزینه ارزان‌تری تحت نام گلکسی واچ 5 را نیز در سبد محصولات سال گذشته خود قرار داد. طراحی این محصول بسیار شبیه به نمونه‌های سال گذشته است و عمر باتری و قابلیت‌های آن هرگز با مدل پرو قابل رقابت نیست.

به همین جهت توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 را دارید، کمی بیشتر هزینه کرده و مدل Pro را خریداری کنید.

اپل واچ سری 7

اپل واچ سری 7

کاربران آیفون می‌توانند از ساعت های هوشمند اپل واچ استفاده کرده و از طریق آن با ورود به اکوسیستم فوق‌العاده اپل تجربه کاربری بی‌نظیری را تجربه کنند.

اپل البته سال گذشته سری ساعت های هوشمند Apple Watch Series 8 را معرفی کرده و به بازار عرضه نمود. با این حال، گزینه مد نظر ما در لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2023، مدل سال گذشته، یعنی Apple Watch Series 7 است.

کوپرتینویی‌ها در نسل هفتم از ساعت‌های هوشمند خود تمرکز را بر روی افزایش اندازه مفید صفحه نمایش گذاشتند. البته ابعاد این مدل در مقایسه با سال گذشته تقریبا بی‌تغییر باقی ماند و تنها یک میلیمتر در عرض و طول افزایش پیدا کرد؛ اما کاهش حاشیه‌های آن باعث شد که فضای مفید صفحه نمایش به اندازه 20 درصد افزایش یابد.

علاوه بر این، روشنایی 70 درصد بیشتر مد همیشه روشن این دستگاه هم باعث شد که خوانایی آن در شرایط نوری مختلف بهبود چشمگیری پیدا کند.

بهترین ساعت هوشمند 2023

تراشه به کار رفته در این ساعت هوشمند مثل سایر دستگاه‌های اپل عملکردی خیره‌کننده را ارائه داده و باتری بزرگتری به کار رفته در آن نیز باعث شده که افزایش اندازه صفحه نمایش تاثیر سوء چندانی بر شارژدهی نداشته باشد.

در بخش نرم افزاری، سیستم عامل watchOS 8 به کار رفته در این ساعت هوشمند قابلیت‌های جذابی را به آن اضافه می‌کند که اگرچه هیچ‌یک چندان انقلابی نیستند، اما زمینه‌ساز پیشرفت‌های بزرگی برای نسل‌های بعدی به شمار می‌روند.

توجه کنید که نسل هشتم اپل واچ، پیشرفت زیادی نسبت به نسل هفتم نکرده است. با این وجود مدل‌های اولترا و SE از این ساعت هوشمند گزینه‌های بسیار خوب دیگری برای کاربران آیفون به شمار می‌روند. به خصوص مدل ارزان قیمت SE که مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های پایه را با هزینه‌ای پایین‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هواوی واچ 3

بهترین ساعت هوشمند 2023

برند سرشناس چینی که در سال‌های اخیر با تحریم‌های شدیدی روبرو شده، به‌تازگی نسل جدید ساعت‌های هوشمندش را معرفی کرده که بر خلاف مدل‌های پیشین یک دستگاه پریمیوم به شمار می‌رود. هواوی واچ 3 همچنین نخستین ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل HarmonyOS به شمار می‌رود.

طراحی این دستگاه با ظرافت فوق‌العاده‌ای انجام شده و امکان استفاده از بندهای با جنس‌های مختلف در آن فراهم است. البته اندازه این ساعت بسیار بزرگ است و افرادی که دست‌های ظریفی دارند احتمالا باید در خرید آن دقت کنند!

پیچ دیجیتالی به کار رفته در این ساعت هوشمند کاملا تداعی‌کننده اپل واچ است و امکان ناوبری ساده و بی‌دردسر در رابط کاربری را فراهم می‌کند. همچنین صفحه نمایش امولد آن نیز روشنایی فوق‌العاده‌ای داشته و در اکثر محیط‌ها قابل خواندن خواهد بود.

ساعت هوشمند جدید هواوی به جز ضربان قلب تقریبا قادر به اندازه‌گیری تمامی سنجه‌های کلاسیک سلامت و پایش آن‌هاست.

هواوی واچ 3

این دستگاه همچنین به قابلیت منحصربفرد سنجش دمای پوست مجهز است که می‌تواند از طریق آن در صورت تب داشتن به کاربران اخطار دهد. بعلاوه، عمر باتری این ساعت هوشمند نیز متوسط است؛ به‌طوری که با هر بار شارژ می‌توان انتظار سه روز شارژدهی را از این دستگاه داشت.

سیستم عامل HarmonyOS یکی دیگر از ویژگی‌های انحصاری این دستگاه به شمار می‌رود. این سیستم عامل نوپا توسط هواوی برای رقابت با اندروید و iOS ساخته شده و علاوه بر ارائه یک تجربه کاربری روان و راحت، قابلیت‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

البته مشکل اصلی این سیستم عامل نبود اپلیکیشن‌های شخص ثالث است که آن را در مقایسه با رقبایش بسیار عقب انداخته است!

به‌طور کلی، هواوی واچ 3 یکی از بهترین ساعت های هوشمند سال 2023 است که با ارائه طراحی جذاب، قابلیت‌های پیشرفته و کاربری‌های فراوان، به‌خوبی قادر است با محصولات اپل و سامسونگ رقابت کند.

فیت بیت سنس

بهترین ساعت هوشمند 2023

برند Fitbit یک از مشهورترین نام‌ها در محصولات پایش سلامتی به شمار می‌رود که تا به امروز گجت‌های فراوانی را روانه بازار کرده است.

البته محصولات این کمپانی تا به امروز با نظرات ضد و نقیضی روبرو شده‌اند؛ اما ساعت هوشمند فیت بیت سنس با تمرکز کامل بر روی پایش سلامت و تعبیه تقریبا تمامی سنسورهای موجود در بازار توانسته همه کاربران را شوکه کند!

این ساعت هوشمند قادر است سنجه‌هایی مثل ضربان قلب، دمای بدن، اشباع اکسیژن و… را اندازه‌گیری کرده و به‌طور مداوم پایش نماید. همچنین عمر باتری بیش از چهار روزه با هر بار شارژ نیز نویدبخش عملکردی مطمئن از سوی آن خواهد بود.

این ساعت هوشمند رابط کاربری بسیار ساده و سرراستی داشته و علیرغم ضخامت نسبتا زیادش، طراحی ساده‌ای دارد.

علاوه بر این، تمرکز کامل این ساعت هوشمند بر روی پایش سلامت باعث شده که قابلیت‌های ارتباطی آن چندان قدرتمند نباشد. مثلا پشتیبانی این دستگاه از اپلیکیشن‌های شخص ثالث چندان چنگی به دل نمی‌زند و اپلیکیشن‌های فوق‌العاده‌ای مثل Runtastic آدیداس بر روی آن قابل اجرا نخواهند بود.

فیت بیت سنس

البته از طرف دیگر، اپلیکیشن مخصوص فیت بیت برای گوشی‌های موبایل عملکردی خیره‌کننده داشته و قادر است با تحلیل بسیار دقیق داده‌های اندازه گیری شده، وضعیت سلامتی‌تان را با نمودارهای ساده و قابل فهم و در عین حال جذاب به شما نمایش دهد. همچنین ارائه پیشنهاداتی برای حفظ سلامتی نیز از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند به شمار می‌رود که آن را به یکی از بهترین ساعت های هوشمند سال 2023 برای پایش سلامتی تبدیل کرده است.

ساعت هوشمند Fitbit Sense به‌طور کلی محصولی قابل اتکاست که می‌تواند به بهترین مشاور شما برای حفظ سلامتی تبدیل شود.‌ با این که این ساعت فاقد برخی قابلیت‌های تکنولوژیک ساعت‌های هوشمند گرانقیمت بازار است، اما در بخش پایش سلامت تقریبا بی‌رقیب عمل می‌کند.

ردمی واچ 2 لایت

ردمی واچ 2 لایت

غول تکنولوژی چین، شیائومی هم به‌تازگی از ساعت هوشمند جدیدی تحت برند ردمی رونمایی کرده و بازار محصولات اقتصادی را نشانه رفته است.

Redmi Watch 2 Lite طراحی مربعی داشته و به‌وضوح از اپل واچ الهام گرفته است. با این حال، سادگی، محور اصلی این طراحی بوده؛ به‌طوری که تنها شاهد یک دکمه و استفاده از پلاستیک در ساخت آن هستیم.

علیرغم قابلیت‌های نسبتا محدود این ساعت هوشمند، صفحه نمایش ال سی دی آن کیفیت کاملا مناسبی دارد. البته مد همیشه روشن در این ساعت هوشمند تعبیه نشده؛ اما حسگرهای تشخیص حرکت آن عملکرد بسیار خوبی داشته و تجربه بهتری را در مقایسه با محصولات این رده قیمتی ارائه می‌دهند.

ردمی واچ 2 لایت البته تنها قادر است از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده استفاده کند و برای اتصال نیز فقط از طریق گوشی هوشمند قابل استفاده خواهد بود. با این وجود، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض آن در عین سادگی قابلیت‌های گسترده‌ای داشته و برای استفاده اکثر کاربران مناسب خواهند بود.

این گجت به‌خوبی قادر به پایش ضربان قلب و سایر پارامترهای سلامتی بوده و می‌تواند فعالیت‌های فیزیکی مختلف را نیز ثبت و پردازش کند.

بهترین ساعت هوشمند 2023

ردمی واچ 2 لایت عمر باتری دو روزه دارد که برای استفاده معمولی کافی‌ست. همچنین شارژ آن تنها از طریق سیم انجام می‌شود که ممکن است به مذاق برخی افراد خوش نیاید!

البته با در نظر گرفتن کلاس قیمتی این دستگاه نمی‌توان انتظار قابلیت‌های انقلابی در طراحی و عملکرد آن داشت؛ بلکه هدف اصلی، ایجاد توازنی منطقی بین قابلیت‌ها و  قیمت است که شیائومی با Redmi Watch 2 Lite این کار را به نحو احسن انجام داده است.

ساعت هوشمند جدید شیائومی اصلا قرار نیست با گجت‌های پریمیوم بازار رقابت کند. با این وجود، افرادی که به دنبال یک محصول ارزان قیمت، باکیفیت و پرامکانات برای ورود به دنیای ساعت‌های هوشمند هستند، حتما از آن استقبال خواهند کرد.

جمع بندی

بازار ساعت‌های هوشمند در سال 2023 بسیار متنوع و گسترده است. به همین جهت انتخاب یک محصول که هم قابلیت‌های متنوعی داشته باشد و هم با قیمت مناسب به دست کاربران برسد، کار چندان ساده‌ای نیست!

هریک از محصولات معرفی شده در این لیست به نحوی قادرند با سنجش و پایش سلامتی کاربران، همراه خوبی برای آن‌ها باشند و با ارائه قابلیت‌های فراوان و عمر باتری درخور توجه، تجربه مناسبی را به علاقمندان ارائه دهند.

شما کدامیک از محصولات حاضر در لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2023 را می‌پسندید؟ آیا جای محصول خاصی را در این لیست خالی می‌دانید؟