باگ گوگل Pay

باگ گوگل Pay به کاربران پول مفت می‌دهد؛ از چند دلار تا هزار دلار

اگر اکانت Google Pay دارید، بد نیست ببینید مبلغی به حساب شما آمده است یا نه؛ زیرا اخیرا باگ گوگل پی، باعث واریز سهوی پول به حساب کاربران شد.

به‌تازگی برخی از کاربران گوگل Pay با یک اتفاق عجیب، غافلگیر شدند؛ آن‌ها در گردش مالی حساب خود، یک واریزی از گوگل داشتند. اتفاقا یکی از این افراد، روزنامه‌نگار آزاد «میشال رحمان» بود که 46 دلار از این طریق دریافت و ماجرا را تعریف کرد. اما داستان باگ گوگل Pay و واریزی‌های اشتباه چیست؟

ظاهرا در پیامی که همراه با مبلغ واریزی به‌دست رحمان رسیده بود، به پرداخت حق‌الزحمه “dogfooding” اشاره شده بود. این اصطلاح، به فرآیندی گفته می‌شود که کارکنان یک شرکت، به‌عنوان بتا تستر با نرم افزار ریلیز نشده‌ای کار می‌کنند و در عوض، مبلغی برای حق مشارکت در تست می‌گیرند.

اما رحمان، کارمند گوگل نیست و تنها کسی هم نبوده که پول به حسابش آمده است. خیلی دیگر از کاربران گوگل Pay و گوگل Pixel نیز در ردیت، داستان مشابهی را تعریف کرده‌اند. ظاهرا وجوه واریزی هم از چند دلار تا چند صد دلار، متفاوت بود. حتی یک نفر، مدعی دریافت 1000 دلار شد!

باگ گوگل Pay

به‌هرحال این باگ گوگل Pay یا به‌هم‌ریختگی حساب و کتاب‌ها، هر چه که بود حالا سر و سامان یافته است. روز گذشته رحمان این پیام را از گوگل دریافت و همرسانی کرد:

شما این ایمیل را به‌علت واریز ناخواسته وجه به اکانت گوگل Pay خود دریافت می‌کنید. حالا مشکل برطرف شده و شاید اعتبار از حساب شما کسر شده باشد. اگر ما موفق به برداشت آن مبلغ شده باشیم، این موضوع در گردش مالی حساب شما، منعکس شده است. ولی اگر ما قادر به برداشت آن مبلغ نبوده باشیم، پول مال خودتان؛ هیچ اقدامی نیاز نیست. بابت مزاحمت ایجاد شده، پوزش می‌خواهیم.

این یعنی اگر یک کاربر خوش‌شانس، وجه واریزی را پیش از خبردار شدن گوگل، خرج یا منتقل کرده باشد؛ مجبور به بازپرداخت آن نیست و گوگل جریمه‌ای برای اکانت او منظور نمی‌کند.