پویش همراه اول

پویش همراه اول برای کمک به نیازمندان آغاز شد

پویش همراه اول برای کمک به نیازمندان از طریق شماره رایگان 9998 همزمان با شب‌های قدر آغاز شد تا مشترکان بتوانند در این کار خیرخواهانه سهیم شوند.

اپراتور همراه اول در راستای گرامی‌داشت سالروز شهادت حضرت علی(ع) و همزمان با شب‌های قدر یک پویش جدید به نام پویش گوش دادن به سوره «الرّحمن» را در نظر گرفت که از اهداف برگزاری آن می‌توان به فراهم کردن فرصت شکرگزاری جمعی باری تعالی و همچنین تکریم خانواده‌های نیازمند اشاره کرد.

جزئیات برگزاری پویش همراه اول

در این پویش امکانی فراهم شده تا تمام مشترکان اپراتور همراه اول تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق شماره 9998 به شکل رایگان تماس برقرار کرده و علاوه بر این‌که در ثواب گوش دادن به سوره الرحمن سهم می‌شوند، می‌توانند به نیازمندان نیز کمک کنند.

اپراتور همراه اول در این پویش به ازای مجموع دقایق تماس گرفته شده با سامانه 9998 در راستای مسئولیت اجتماعی خود قصد دارد بسته‌های ارزاق برای کمک به خانواده های نیازمند را تهیه کند. البته مشارکت در این کار خیرخواهانه به ویژه در شب‌های قدر، منوط به دقایق گوش دادن مشترکان به آیات سوره الرحمن است.

گفتنی است سوره الرحمن از سوره‌های معروف قرآن کریم محسوب می‌شود و بسیاری آن را با نام عروس قرآن می‌شناسند. در خصوص این سوره، امام کاظم علیه‌السلام فرمودند هر چیزی عروسی دارد و سوره الرحمن نیز عروس قرآن است. همچنین سوره الرحمن پنجاه و پنجمین سوره قرآن بوده که در 78 آیه نازل شده و تنها سوره‌ای است که بعد از بسم‌الله با یکی از اسماء خدای عزوجل شروع شده و در آن 31 بار آیه “فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَان” تکرار شده است.

امام صادق علیه السلام در خصوص ثواب قرائت سوره الرحمن فرمودند خواندن این سوره و مداومت به آن را ترک نکنید. این سوره در قلب منافقان جای نمی‌گیرد. همچنین در این سوره نعمت‌های عمومی خداوند در دنیا و آخرت به رخ کشیده می‌شود که همگان امکان بهره بردن از آن را خواهند داشت. نام رحمان، رحمت عمومی خدا را بیان کرده و ابتدای سوره‌ای که انواع نعمت‌های دنیوی و اخروی را که مایه نظم جهان است بیان می‌شود، نام الرحمن آورده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*