آیفون

آیفون شما ممکن است از ماه آینده دیگر کار نکند؛ تا دیر نشده اقدام کنید

یکی از متخصصان اپل از دارندگان آیفون درخواستی فوری داشته که در اسرع وقت به جدیدترین نسخه iOS به روز رسانی کنند تا سرویس‌های مختلف موبایلشان از کار نیفتد.

ظاهرا یکی از آپدیت‌های آیفون مشکلات جدیدی را برای این گوشی رقم زده است. یکی از متخصصان حوزه گوشی‌های اپلی توصیه می‌کند هرکسی که آیفون دارد باید به سرعت نسبت به آپدیت سیستم عامل موبایلش اقدام کند. در صورتی که آپدیت جدید نصب نشود، در آینده‌ای نه چندان دور امکان کار با برنامه نقشه، استفاده از سیری، باز کردن اپ استور و غیره از بین خواهد رفت.

این مشکل در نسخه 11.2.6 آی او اس ایجاد شده و هر آیفونی که از این سیستم عامل استفاده کند به زودی باگ‌های جدیدی گریبان‌گیر او خواهد شد. دارندگان آیفون 5 و قدیمی‌تر با این مشکلات مواجه خواهند شد ولی آیفون‌های جدیدتر مانند سری آیفون 7 نیز در صورت استفاده از این نسخه، با این مشکلات دست و پنجه نرم خواهند کرد.

یکی از افشاکنندگان اپل درباره این موضوع می‌گوید:

تا ماه می دسترسی به سرویس‌های اپل به جز آی‌کلود برای دیوایس‌هایی که iOS نسخه 11.2.6 را اجرا می‌کنند مسدود خواهد شد. بدین ترتیب برای شما پیغامی برای آپدیت نرم افزار گوشی نمایان می‌شود.

اگر برای شما نوتیفیکیشن مربوط به انجام آپدیت نرم افزاری نمایش داده نشد، می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام بدهید. برای این کار بایستی به Settings بروید، منوی General را باز کنید و به Software Update بروید. سپس برای دانلود و نصب به روز رسانی مطابق با راهنمایی‌های آیفون عمل کنید. پیش از نصب آپدیت از اتصال به اینترنت پرسرعت و همچنین کابل شارژر مطمئن شوید.

دارندگان آیفون 7 و قدیمی‌تر باید هرچه زودتر موبایلشان را آپدیت کنند

آیفون

در حال حاضر امکان به روز رسانی آیفون 7 به iOS 15 وجود دارد تا بتوانید از وصله‌های امنیتی و امکانات جدید این سیستم عامل بهره ببرید. اما این گوشی از iOS 16 پشتیبانی نمی‌کند و جدیدترین‌ها را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. در حال حاضر اپل هیچ واکنشی نسبت به این شایعات از خود نشان نداده است.

با این وجود، اپل در یکی از وبسایت‌های خود اشاره کرده که ممکن است برخی نسخه‌های قدیمی iOS دیگر نتوانند بعضی سرویس‌های اپل را اجرا کنند. این کمپانی همواره به کاربرانش توصیه می‌کند تا جدیدترین نسخه سیستم عامل را روی دستگاهشان نصب کنند تا تمامی سرویس‌ها همچنان برایشان قابل استفاده باقی بماند.

اپل در وبسایت خود اعلام کرده است:

پشتیبانی برخی از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل از سرویس‌های اپلی مانند اپ استور،‌ سیری، Maps و غیره ادامه‌دار نخواهد بود. نرم افزار خود را به جدیدترین نسخه موجود برای دیوایس آپدیت کنید تا همچنان بتوانید از این سرویس‌ها بهره ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*