شایعه: ال‌جی G5 دارای باتری کشویی خواهد بود

با نزدیک شدن ۲ اسفند، کمپانی ال‌جی نیز دست به کار شده و در حال ارسال دعوتنامه برای رویداد بارسلونا است؛ جایی که رسما از ال‌جی G5 پرده برداری خواهد شد. اما خبری به دستمان رسیده که امکان دارد پرچم‌دار بعدی ال‌جی از باتری کشویی بهره ببرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بنابر آخرین گزارشاتی که به دستمان رسیده پرچم‌دار بعدی ال‌جی از یک طراحی «مدولار» بهره می‌برد. اما قبل از اینکه به فکر محصول مشابهی مانند پروزه‌ی ARA گوگل بیفتید، باید بگویم که تنها قسمت باتری این گوشی به حالت قابل جداسازی بوده و بیشتر یک راه حل جدید است تا بتوان در حالی که مزیت باتری قابل تعویض را در ساختار موبایل نگه داشت، میزان ضخامت آن را نیز کاهش داد.

ال‌جی G5

قابلیت تعویض باتری از مواردی‌ست که هنوز ال‌جی به آن اهمیت داده و سعی می‌کند تا در محصولات جدید خود آن را رعایت کند زیرا به خوبی درک کرده که کاربران می‌خواهند به باتری گوشی دسترسی داشته باشند. اما چیزی که در صورت صحت این شایعه رخ خواهد داد، امکان دسترسی ساده‌تری به باتری‌ست. ال‌جی با استفاده از یک طراحی هوشمندانه نه تنها از میزان ضخامت پرچم‌دار خود کاسته، بلکه با قرار دادن یک قطعه‌ی قابل جداسازی در انتهای گوشی به کاربران اجازه می‌دهد تا دسترسی آسان‌تری به باتری داشته باشند.

البته استفاده از چنین طراحی باعث می‌شود تا بعضی از سخت افزارها در قسمت قابل جداسازی گوشی قرار گیرند که می‌توان به بلندگو‌ها، درگاه USB، میکروفون و احتمالا چند قسمت دیگر اشاره کرد. اما این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد. حتی خبرهایی وجود دارد که ال‌جی می‌خواهد دکمه های پاور و ولوم صدا را از پشت گوشی به کناره ها بیاورد تا میزان بیشتری از ضخامت گوشی کاهش دهد. با این حساب باید تنها شاهد دوربین و سنسور اثر انگشت در پشت گوشی باشیم.

در مورد مشخصات ال‌جی جی ۵ (LG G5) باید بگویم که هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده اما باید انتظار یک صفحه‌ی نمایشگر ۵.۳ اینچی QHD و همچنین یک صفحه‌ی دوم (مانند صفحه‌ی دوم V10) را در بالای صفحه‌‌ی اصلی داشته باشیم. در زیر قاب این گوشی نیز از تراشه‌ی قدرتمند و جدید اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهد شد. در مورد دیگر مشخصات گوشی چندان اطلاعاتی منتشر نشده اما شایعاتی مبنی بر به کار رفتن دو ماژول با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی در پشت دوربین وجود دارد.

منبع: Gsmarena