قابلیت جدید اندروید

قابلیت جدید اندروید، اپلیکیشن‌های بلااستفاده را به صورت خودکار آرشیو می‌کند

در قابلیت جدید اندروید شاهد آرشیو شدن خودکار برنامه‌های کم کاربرد هستیم. این ویژگی پیش از این در آیفون‌ها نیز وجود داشت.

گوگل به تازگی در حال افزودن ویژگی جدیدی به اندروید است. این قابلیت برنامه‌هایی که توسط کاربر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را آرشیو می‌کند. البته این آرشیو در دیتای برنامه دخل و تصرفی نداشته و اطلاعات مربوط به اپ به قوت خود باقی می‌مانند.

پیش از این اپل در iOS این ویژگی را با نام Offload Unused Apps معرفی کرده بود که تا 60 درصد از فضای اشغال شده توسط برنامه را آزاد می‌کرد. این افزایش ظرفیت در دسترس به گونه‌ای انجام می‌شود که برنامه همچنان روی گوشی موجود بوده و به طور کامل حذف نمی‌شود، اما برای آنکه بتوانید مجددا برنامه را اجرا کنید بایستی آن را از اپ استور دانلود کنید. گوگل می‌گوید این ویژگی آرشیو برنامه‌ها تنها برای اپلیکیشن‌هایی که با فرمت App Bundle عرضه می‌شوند در دسترس خواهد بود.

 

هنگامی که کاربران اندرویدی بخواهند برنامه جدیدی را از گوگل پلی استور دانلود کنند و همزمان دستگاه فضای کافی برای دانلود و نصب اپ نداشته باشد، پیغام آرشیو برنامه‌های کم استفاده نمایش داده می‌شود. در صورت موافقت کاربر با انجام آرشیو، دیوایس به طور خودکار تمامی برنامه‌های بلا استفاده را آرشیو خواهد کرد.

برنامه‌های آرشیو شده همچنان در لیست اپلیکیشن‌های دیوایس دیده می‌شوند اما ابری خاکستری و تیره روی آن‌ها نمایان خواهد شد. اگر قصد استفاده از یک برنامه آرشیو شده را دارید کافی است روی آن تپ کنید تا مجددا از گوگل پلی دانلود شود و همانند گذشته آن را اجرا کنید. کاربران می‌توانند این قابلیت جدید اندروید را در بخش تنظیمات شخصی‌سازی کرده و آن را کنترل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*