بهترین خودروهای ضد گلوله حال حاضر بازار

5 مورد از بهترین خودروهای ضد گلوله حال حاضر بازار + عکس و ویدیو

در این مطلب به بهترین خودروهای ضد گلوله موجود می‌پردازیم؛ ماشین هایی زره پوش که به‌راحتی از پس انواع و اقسام ضربات و سلاح‌ها بر می‌آیند.

بخش عمده ثروتمندان خودروهای سوپر اسپرت یا فوق‌العاده لوکس را به‌عنوان وسیله نقلیه روزانه خود انتخاب می‌کنند. با وجود این، برخی از افرادی که به‌جز ثروت، قدرت و جایگاه ویژه‌ای داشته باشند به خودرویی خاص‌تر نیاز پیدا می‌کنند؛ خودرویی زرهی که در برابر انواع تهدیدات، از ضربات سنگین گرفته تا شلیک گلوله، مقاوم باشد. در ادامه نگاهی به 5 مورد از بهترین خودروهای ضد گلوله در مقطع کنونی خواهیم داشت. البته موارد این لیست، خودروهایی‌اند که ترکیبی از حفاظت سطح بالا و همچنین عملکرد و امکانات یک خودرو روزمره را ارائه می‌کنند.

جذاب ترین و بهترین خودروهای ویژه ضد گلوله

راینو GX

راینو جی ایکس، جزو بهترین خودروهای ضد گلوله بازار

راینو جی ایکس، ساخته تولیدکننده‌ای با نام US Specialty Vehicles، ترکیبی از یک کادیلاک اسکالید و ماشین نیروهای ویژه SWAT است. در واقع Rhino GX نه‌تنها یکی از بهترین خودروهای ضد گلوله در حال حاضر، بلکه یکی از بزرگ‌ترین شاسی بلندهای موجود است. طول این خودرو بدون احتساب طول لاستیک زاپاس روی درب صندوق عقب، به 5791 میلی‌متر می‌رسد. وزن ناخالص راینو جی ایکس هم 6350 کیلوگرم است و دو محور آن با فاصله 3576 میلی‌متری از همدیگر قرار گرفته‌اند. شاسی ارتقا پیدا کرده فورد F-450 سوپر دیوتی زیربنای این خودرو بوده است.

یک پیشرانه دیزل 6.7 لیتری V8 توربوشارژ پاوراستروک یا یک پیشرانه بنزین‌سوز 6.8 لیتری V10 عهده‌دار تامین نیرو محرکه راینو GX هستند. این پیشرانه‌ها جهت انتقال نیرو در کنار یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته جا می‌گیرند. صرف نظر از پیشرانه، سیستم محرکه این خودرو چهار چرخه است و نیرو پیشرانه به هر دو محور انتقال پیدا می‌کند.

راینو جی ایکس، جزو بهترین خودروهای ضد گلوله بازار

راینو جی ایکس با فولاد سرد دولایه، ساختار بدنه رول کیج و پنل‌های فولادی بدنه ساخته شده و هرچند تدابیر ویژه‌ای برای مقاومت آن در برابر انواع تهدیدات دیده شده، از رفاه سرنشینان چشم‌پوشی نشده است. به‌همین خاطر، سیستم سرگرمی جامع و کاملی با سیستم مسیریابی SmartNav 5، دوربین دنده عقب و رادار پارک اولتراسونیک در اختیار صاحب خودرو گذاشته می‌شود. با صندلی‌های چرم هم سرنشینان حس کیفیت و تجمل را از نشستن داخل این شاسی بلند می‌گیرند که در حال حاضر یکی از بهترین خودروهای ضد گلوله بازار است.

کارلمان کینگ گراند استلث فایتر

کارلمان کینگ گراند استلث فایتر، جزو بهترین خودروهای ضد گلوله

با اولین نگاه به کارلمان کینگ گراند استلث فایتر می‌توان متوجه شد که با یک غول همه‌فن‌جریف شکست‌ناپذیر طرف هستیم. طراحی عضلانی این خودرو ضد گلوله و زره‌پوش با خطوط تیز فراوان باعث شده است هر نگاهی را به سمت خود جذب کند. در واقع این خودرو شرایط لازم را دارد تا در کنار بت‌موبیل در غار مخصوص بتمن جا بگیرد.

خودرو زرهی Karlmann King Ground Stealth Fighter مجهز به یک پیشرانه 6.8 لیتری V10 است که توانایی تولید قدرت 360 اسب بخار را دارد. به‌گفته کارلمان به‌عنوان سازنده این خودرو، ارتش چین به‌صورت فعال از آن استفاده می‌کند. علت انتخاب این خودرو هم واضح است: شاسی استلث فایتر به‌شکل حرف V به نحوی طراحی شده است تا از سرنشینان در مقابل مین و بمب‌های دست‌ساز حفاظت کند. همچنین بدنه آن مستحکم و مقاوم شده است تا خیال سرنشنیان از بابت هرگونه تهدیدی راحت باشد.

مرسدس بنز G63 AMG اینکاس

مرسدس بنز جی واگن اینکاس، جزو بهترین خودروهای ضد گلوله بازار

مرسدس بنز G63 AMG نسخه ویژه اینکاس در ظاهر خودرویی دلربا است که زرق و برق آن توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. در پس این ظاهر جذاب ولی ابزارهای نظارتی، شیشه بالستیک و پوشش زرهی بدنه قرار دارند. با تدابیر اینکاس، صاحب خودرو می‌تواند هر وسیله گران‌قیمتی را با خود حمل کند بدون اینکه بابت کوچک‌ترین دست‌درازی به آن‌ها نگرانی داشته باشد.

جی واگن سفارشی اینکاس نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو به‌همراه یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته و مبدل گشتاور می‌گیرد. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت 577 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون متر دارد. با چنین مشخصاتی، یک شاسی بلند درشت‌هیکل به‌همراه اجزای حفاظتی خود در حرکت و جنب و جوش کم و کاستی نخواهد داشت.

ویژگی مشترک مرسدس بنز G63 AMG اینکاس با رنجرور سنتینل، خودرو دیگر لیست بهترین خودروهای ضد گلوله، شباهت طراحی بیرونی به نسخه استاندارد است. اینکاس در طراحی و ساخت این خودرو تلاش کرده است که این شاسی بلند آلمانی را از لحاظ ظاهری تا بیشترین حد ممکن شبیه به همان نسخه استاندارد نگه دارد. نتیجه این است که خریدار خوش‌شانس این محصول اینکاس، هم یک اس یو وی پر زرق و برق دریافت می‌کند و هم یک قلعه تحت حفاظت‌های شدید.

مرسدس بنز جی واگن اینکاس، جزو بهترین ماشین های زرهی بازار

این جی واگن از تمامی زوایا در برابر ضربات مقاوم است و حتی از پس گلوله‌های سلاح‌های رایفل قدرتمند بر می‌آید. به‌نظر می‌رسد تیم سازنده به سناریوهای مختلف دور از ذهن هم فکر کرده، از آنجا که کف خودرو را برای موقع انفجار همزمان دو نارنجک زیر شاسی مقاوم‌تر کرده است. سیستم تعلیق تقویت‌شده و تایرهای پنچررو هم برخی دیگر از امکانات این شاسی بلندند که در کنار هم بسته این خودرو به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ضد گلوله را تکمیل می‌کنند.

رنجرور سنتینل

رنجرور سنتینل، جزو بهترین خودروهای زرهی بازار

برند لندرور سال‌ها است که به خودروهای خیابان‌رو و آفرود مستحکم شناخته می‌شود. به‌جز مردم عادی که دلباخته این برند بریتانیایی‌اند، حتی حکومت‌ها و نیروهای نظامی در اقصی نقاط جهان از ساخته‌های آن برای حمل و نقل و امور امنیتی بهره می‌گیرند. رنجرور «سنتینل» (Sentinel) هم نمونه بارز یکی از همین جان‌سخت‌های ساخته لندرور است که در برابر هر خطری از خود مقاومت نشان می‌دهد. سنتینل در واقع یکی از بهترین خودروهای ضد گلوله و حتی یکی از بهترین خودروهای لندرور در تمام تاریخ بر شمرده می‌شود.

زیر کاپوت رنجرور سنتینل یک پیشرانه 5 لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که می‌تواند 380 اسب بخار قدرت تولید کند. با این پیشرانه، شتاب‌گیری این شاسی بلند از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 9.8 ثانیه زمان می‌برد. حداکثر سرعت آن هم به 195 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این حال، آنچه سنتینل را به یک خودرو استثنائی تبدیل می‌کند، پیشرانه زیر کاپوت آن نیست. این خودرو از شیشه زره‌پوش، حفاظت در برابر انفجار در سقف و سیستم خروج اضطراری بهره می‌برد تا عملاً یک پایگاه تحت محافظت باشد که روی چهار چرخ سوار شده است.

خودروهای زرهی یا ضدگلوله به‌خاطر برخورداری از اجزای حفاظتی سنگین، افزایش قابل توجهی در وزن را به‌خود می‌بینند. همین موضوع باعث می‌شود که حتی با وجود پیشرانه قدرتمند، سرعتشان کمتر از نسخه‌های عادی‌شان باشد. سنتینل را می‌توان تا حدودی مستثنی از این قاعده دانست، از آنجا که همچنان توان و شتابی چشمگیر را از خود به‌نمایش می‌گذارد. این یکی از ویژگی‌های سنتینل است که در تبدیل‌شدن آن به یکی از بهترین خودروهای ضد گلوله بازار در مقطع کنونی تاثیرگذارند.

کانکوئست نایت XV

کانکوئست نایت XV، جزو بهترین ماشین های زرهی بازار

کانکوئست نایت XV، یکی از بهترین خودروهای ضد گلوله کنونی را به‌طور ویژه به‌عنوان یک خودرو زرهی و ضد گلوله ساخته‌اند؛ بر خلاف خیلی از خودروهایی که با اجزای افترمارکت تازه به یک خودرو زرهی ارتقا پیدا می‌کنند. بیراه نیست اگر این خودرو را با وزن ناخالص حدود 8850 کیلوگرم، طول حدود 6 هزار میلی‌متر و فاصله 355 میلی‌متری نسبت به سطح زمین یک غول به تمام معنا بدانیم.

تامین قوای محرکه چنین خودرویی سنگین و درشت‌هیکلی را یک پیشرانه بنزین‌سوز 6.8 لیتری V10 فورد یا یک گزینه دیزل 6.7 لیتری V8 توربوشارژ پاور استروک بر عهده دارد. پیشرانه بنزین‌سوز 362 اسب بخار قدرت و 626 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه دیزل هم قادر به تولید قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 895 نیوتون متر گشتاور است. انتقال نیرو این پیشرانه‌ها به یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته TorqShift سپرده می‌شود.

کانکوئست نایت XV، جزو بهترین ماشین های زرهی بازار

خودرو Conquest Knight XV، مبتنی بر شاسی فورد F-550 سوپر دیوتی توسعه پیدا کرده است. ضمن اینکه به‌تنهایی نزدیک به 5900 کیلوگرم وزن و 3683 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. کانکوئست نایت ایکس وی مجهز به تایرهای پنچررو و شیشه زره‌پوش در کل پلتفرم است و شرکت سازنده با توجه به نیازها و ترجیحات هر مشتری، اجزای حفاظتی را روی آن نصب می‌کند. سازنده در ساخت این خودرو فولاد با استحکام بالا، سرامیک، آلومینیوم بالستیک، آرامید و مواد کامپوزیتی را به‌کار می‌گیرد. همچنین لایه‌ای حفاظتی را بین پیشرانه و قسمت سرنشینان جهت جلوگیری از آسیب یا نقص عملکرد در پیشرانه پیاده‌سازی می‌کند.