خودرو برقی کراس اوور بیوک الکترا E5

بیوک الکترا E5 ؛ کراس اوور خوش چهره آمریکایی برای بازار چین + ویدیو

بیوک الکترا E5 یک خودرو کراس اور تمام برقی با قابلیت پیمایش 620 کیلومتر در هر بار شارژ شدن است که به طور اختصاصی برای بازار چین ساخته شده.

روزگاری کشورهای آمریکایی و اروپایی به صف می‌شدند تا از بازار خودرو ایران، سهم اندکی داشته باشند. حالا آن دوران به دفتر خاطرات پیوسته و حتی بعضی از چینی‌ها هم برای ما ناز می‌کنند! حالا بزرگان صنعت خودروسازی و در صدر آن‌ها شرکت جنرال موتورز، به سراغ کشور چین رفته‌اند و قصد دارند تا با محصولات اختصاصی خود مثل هوندا اینترگا و کراس اوور هیوندای موفاسا یا مثلا شورلت سیکر، دل مردم چین را به دست آورند. در ادامه با جدیدترین نقشه آمریکا برای چین یعنی بیوک الکترا E5 آشنا می‌شویم و قیمت و مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم. البته این محصول را قبلا در قامت یک خودرو کانسپت و با نام بیوک الکترا X دیده بودیم.

مشخصات فنی و قیمت بیوک الکترا E5

این خودرو در 5 تریم مختلف، روی پلتفرم آلتیوم جنرال موتورز و با همکاری مستقیم شرکت سایک طراحی شده و بسته به تریم انتخابی می‌تواند بین 545 تا 620 کیلومتر را در هر بار رانندگی طی کند. نسخه دیفرانسیل جلوی بیوک الکترا E5 به یک موتور برقی سنترال با توان 150 کیلو وات (200 اسب بخار) قدرت مجهز شده؛ اما این عدد در نسخه فول آپشن تک موتوره به 180 کیلو وات (240 اسب بخار) می‌رسد.

خودرو برقی کراس اوور بیوک الکترا E5

تریم‌های تک موتوره شاید آن چنان جذاب نباشند اما زمانی که به بیوک Electra E5 4WD می‌رسیم، داستان کمی جذاب‌تر می‌شود. این نسخه از دو موتور برقی مجزا بهره می‌برد و می‌تواند 211 کیلو وات (282 اسب بخار) را از طریق گیربکس تک سرعته به آسفالت تزریق کند.

کراس اور الکتریکی Buick Electra E5 EV

همچنین ظرفیت باتری‌های بیوک الکترا E5 از 68 کیلو وات ساعت شروع می‌شود و تا 80 کیلو وات ساعت هم می‌رسد. این باتری‌ها ساخت شرکت غول پیکر CATL و از نوع سه گانه‌ی NMC (نیکل، منگنز و کبالت) هستند.

طراحی ظاهری، کابین و داشبورد

خودرو برقی کراس اوور بیوک الکترا E5

این خودرو یک کراس اوور کامپکت است و ابعاد و اندازه بیوک الکترا E5 به 4892 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض و 1665 میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محورهای آن هم 2954 میلی متر است.

خودرو برقی کراس اوور بیوک الکترا E5

چهره‌ی بیوک الکترا E5 به مانند اکثر خودروهای برقی در جهان، به جلو پنجره یکپارچه و بسته محدود شده و دستگیره‌های آن هم جزو مدرن‌ترین ترندهای جهان و از نوع پاپ اوت است.

کراس اور الکتریکی Buick Electra E5 EV

زمانی که به اتاق و داشبورد بیوک الکترا E5 می‌رویم با یک نمایشگر دوال اسکرین و یکپارچه، با ابعاد 30 اینچ و کیفیت 6K رو به رو می‌شویم و سیستم صوتی آن هم از 10 اسپیکر باکیفیت تشکیل شده که شاهکار برند بوز است.

خودرو برقی کراس اوور بیوک الکترا E5

صندوق عقب آن در حالت عادی تقریبا 502 لیتر حجم دارد اما زمانی که صندلی‌های ردیف دوم را تا می‌کنید، این عدد از 1660 لیتر هم تجاوز می‌کند. حتی زیر کاپوت آن هم که به نوعی نقش صندوق عقب را هم دارد، می‌توانید یک فضای 5 لیتری را پیدا کنید.

قیمت بیوک E5

خودرو برقی کراس اوور بیوک الکترا E5

اگر به سراغ نسخه‌های تک موتوره بروید، قیمت بیوک الکترا E5 برای شما بین 30 تا 34 هزار دلار آب می‌خورد اما قیمت نسخه 4WD تا 40 هزار دلار بالا می‌رود! هرچند که واردات چنین خودرویی به ایران، دسته کمی از خواب و خیال ندارد اما اگر بیوک Electra E5 به ایران بیاید، قیمت آن از 6 میلیارد تومان شروع می‌شود و شاید تا 10 میلیارد تومان هم برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*