هواوی در آمریکا

کار هواوی احتمالا تمام است؛ آمریکا میخ آخر تابوت را هفته بعد می‌کوبد

مجلس آمریکا قصد دارد با تصویب یک لایحه جدید، تیر خلاص را به پیکر نیمه‌ جان هواوی شلیک کرده و تجارت جهانی این شرکت را نابود کند.

هواوی، بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان، در حال حاضر تحت چندین تحریم فلج‌کننده قرار گرفته است. اگرچه این تحریم‌ها تقریبا برای به زیر کشیدن هر شرکتی کافی است، اما غول فناوری چینی هم‌چنان در تلاش بوده تا از باتلاق کنونی نجات پیدا کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که کار آمریکا هنوز با هواوی تمام نشده و باید منتظر ضربه سخت‌تری به تجارت این شرکت باشیم.

تصویب قانون جدید در مجلس آمریکا برای نابودی هواوی

هواوی در آمریکا

ایالات متحده در آستانه تصویب قانون جدیدی با عنوان «مقابله با شرکت‌های مخابراتی غیرقابل اعتماد در خارج از کشور» است. سوزان وایلد، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد. وی پیش‌تر نیز در اقدامی مشابه، لایحه‌ای دیگر را طی ماه جولای سال گذشته برای افزایش محدودیت بر هواوی ارسال کرده بود. این اقدام جدید به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا فشار را بر روی آن دسته از کشورهای متحد که هم‌چنان به تجارت خود با هواوی و ZTE پایبند هستند، افزایش دهند.

سوزان وایلد در گزارش خود اظهار داشت که طبق اطلاعات به‌دست آمده، هواوی و زد تی ای به‌عنوان دو بازوی اصلی حزب کمونیست چین در نقض حقوق بشر علیه مردم اویغور عمل می‌کنند. وی عنوان کرد که آمریکا در مواجهه با این تهدید برای حفظ امنیت و منافع ملی خود در تلاش است تا اقدامات حیاتی را انجام داده و به‌همراه متحدان خود، قاطعانه در دفاع از حقوق اساسی خود بایستد.

هواوی در آمریکا

این لایحه تاکید دارد که اعمال محدودیت‌های تازه بر شرکت‌های مخابراتی چینی نظیر هواوی در راستای منافع اقتصادی و امنیت ملی آمریکا بوده و برای اطمینان از اینکه سایر کشورها نیز از تجهیزات مخابراتی و خدمات قابل اعتماد استفاده می‌کنند، وضع شده است.

پر واضح است که همه چیز از جنگ تجاری میان آمریکا و چین نشات گرفته است. ایالات متحده که به تحت فشار قرار دادن متحدان خود برای آنچه می‌خواهد شهرت دارد، اقدامات جدیدی را برای نابودی هواوی و ZTE در دستور کار قرار داده است.

باید منتظر ماند و دید که تصویب این لایحه برای نابودی این دو شرکت چینی کافی خواهد بود یا خیر. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا با افزایش تنش‌ میان این دو ابرقدرت، سایر کشور‌ها از ایالت متحده فاصله خواهند گرفت یا به لایحه جدید تن خواهند داد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.