دوربین آیفون 15 اولترا

دوربین آیفون 15 اولترا به سلطان زوم گوشی‌های جهان تبدیل خواهد شد

گفته می‌شود دوربین آیفون 15 اولترا – iPhone 15 Ultra با پس زدن پرچمداران سامسونگی، بیشترین میزان زوم روی اسمارت فون‌ها را ارائه خواهد کرد.

اخیرا شایعات زیادی درباره آیفون‌های آینده منتشر می‌شوند. از آنجایی که هنوز مدت زمان زیادی تا معرفی رسمی خانواده آیفون 15 – iPhone 15 باقی مانده، نمی‌توانیم صحت و سقم هیچ‌کدام از این ادعاها را تایید کنیم. با این وجود برخی از آن‌ها از سوی افشاگران معروف و معتبری پخش شده‌اند که کارنامه درخشانی در زمینه لو دادن ویژگی آیفون‌ها دارند؛ مانند همین شایعه جدید درباره دوربین آیفون 15 اولترا – iPhone 15 Ultra که از زوم شگفت‌انگیز آن خبر می‌دهد.

بر اساس ادعای فاش‌کننده، آیفون 15 اولترا (یا همان آیفون 15 پرو مکس) مجهز به یک دوربین تله‌فوتو با لنز متغیر برای زوم می‌شود. این اولین تجربه اپل برای به کارگیری لنز متغیر در دوربین یک اسمارت فون خواهد بود و اگر اهالی کوپرتینو وارد بازی زوم دوربین شوند، رقابت داغی شکل خواهد گرفت.

دوربین آیفون 15 اولترا

کانسپت آیفون 15 اولترا

در حال حاضر عنوان پادشاه زوم تلفن‌های هوشمند به گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra تعلق دارد. این دیوایس از یک دوربین تله‌فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم سه برابری و یک سنسور 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری برخوردار شده است. در مقابل آیفون 14 پرو مکس – iPhone 14 Pro Max تنها از یک دوربین تله‌فوتو با زوم سه برابری بهره می‌برد و تفاوت زیادی میان عملکرد این دو پرچمدار وجود دارد، مخصوصا در بحث زوم.

به تازگی اخباری درباره ترکیب جدید دوربین گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra نیز منتشر شده که از ارتقای دوربین‌ها به بالاترین سطح کیفیت و عملکرد خبر می‌دهد. گفته می‌شود یک دوربین با لنز متغیر به ماژول دوربین اصلی اضافه خواهد شد و یکی از دوربین‌های تله‌فوتوی فعلی (روی گلکسی اس 23 اولترا) حذف خواهد شد. به نظر می‌رسد اپل نیز از قابلیت‌های کم آیفون‌هایش در بحث دوربین خسته شده و در نسل بعدی گوشی‌هایش سورپرایزهایی برای ما و سامسونگ خواهد داشت.

دوربین آیفون 15 اولترا

کانسپت گلکسی اس 24 اولترا

ناگفته نماند قابلیت زوم با لنز مجهز به فاصله کانونی متغیر موضوع جدیدی در دنیای اسمارت فون‌ها به حساب نمی‌آید. برای نمونه در گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 3 – Sony Xperia 1 III از چنین لنزی استفاده شده بود. به لحاظ فنی این لنز یک بخش شیشه‌ای متحرک را در خود دارد که امکان تنظیم زوم در دو حالت مختلف را فراهم می‌کند. در بین این دو حالت نیز می‌توانید با زوم دیجیتالی، به بزرگنمایی دلخواهتان دست پیدا کنید.

اما سونی در اکسپریا 1 مارک 4 – Xperia 1 IV از فناوری جدیدی استفاده کرده و قابلیت زوم شناور در سطوح مختلف را فراهم می‌کند. بدین ترتیب هنگام کار با دوربین گوشی احساس استفاده از لنز فول سایز زوم را خواهید داشت. امیدواریم تکنولوژی به کار رفته در دوربین آیفون 15 اولترا و گلکسی اس 24 اولترا پیشرفته‌تر از نمونه اکسپریای سونی باشد و بتواند صنعت دوربین اسمارت فون‌ها را با تحول جدیدی همراه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*