کادیلا

کادیلا، نسخه ایرانیزه ال 90 رونمایی شد

گروه خودروسازی سایپا طی مراسمی با حضور وزیر صمت از خودرو جدید خود به نام کادیلا به‌عنوان نسخه ایرانیزه ال 90 رونمایی کرد.

صبح روز دوشنبه 28 فروردین 1402 گروه خودروسازی سایپا خط تولید موتور جدید خود را طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح کرد. این گروه خودروسازی در این مراسم از خودرو جدید خود به نام کادیلا به‌عنوان نسخه ایرانیزه ال 90 نیز پرده برداشت.

مشخصات کادیلا

گروه خودروسازی سایپا برای محصول P90 که همزمان تولید آن در روسیه نیز آغاز شده نام تجاری کادیلا را در نظر گرفته است. این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده از ال 90 بوده و خودروهایی چون ساندرو و ساندرو استپ وی نیز روی همین پلتفرم توسعه پیدا کردند.

کادیلا

این خودرو در تریم داخلی کاملا به ساندرو شباهت دارد، اما طراحان سعی کردند با ارتقای کلاستر خودرو، فرمان و مولتی‌مدیا آن را نسبت به ساندرو متمایز کنند که در این بخش موفق بودند.

کادیلا

کادیلا به یک موتور ME16 ساخت شرکت مگاموتور مجهز شده که این پیشرانه 16 سوپاپ تنفس طبیعی می‌تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته شرکت DAE به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سایپا تولید نسخه اتوماتیک کادیلا را نیز در دستور کار خود قرار داده است که پس از نسخه دستی روانه بازار خواهد شد. نسخه اتوماتیک قرار است به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE که روی شاهین اتوماتیک نیز نصب شده، مجهز شود.

کادیلا

سایپا قصد دارد خودرو p90 را در فاز دوم با یک فیس لیفت جدید به بازار عرضه کند که این نسخه به داچیا 2022 شباهت زیادی داشته و با پسوند کراس روانه بازار خواهد شد. ضمن این‌که سایپا تریم داخلی آن را نیز کاملا تغییر خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*