هارمونی او اس

هارمونی او اس هواوی با این ویژگی بسیار کاربردی به جنگ آی او اس و اندروید می‌رود

هواوی قصد دارد با افزودن یک ویژگی اختصاصی و جدید به هارمونی او اس، سهم بیشتری از بازار موبایل را به خود اختصاص داده و به جنگ آی او اس و اندروید برود.

هارمونی او اس در حال پشت سر گذاشتن موانع برای تبدیل شدن به قطب سوم سیستم عامل در دنیاست. ضریب نفوذ و تعداد کاربران وفادار سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس به قدری بالا بوده که حتی حضور یک سیستم عامل دیگر در کنار آن‌ها نیز خنده‌دار به نظر می‌آید. اما هواوی در طی سال‌ها اثبات کرده که می‌خواهد در برابر تحریم‌های آمریکا قد علم کند و احتمالا در آینده بتواند جای یکی از سیستم عامل‌های اندروید یا آی او اس را از لحاظ تعداد کاربر بگیرد. در حال حاضر سیستم عامل هارمونی سومین سیستم عامل پر استفاده در دنیا محسوب می‌شود و ممکن است چنین تفکرات جاه‌طلبانه‌ای چندان هم بی‌راه نباشند.

بیایید به داستان این‌گونه نگاه کنیم: آیا پرطرفدار بودن یک سیستم عامل آن را به بهترین گزینه موجود تبدیل می‌کند؟ نه همیشه. ما نمی‌خواهیم بگوییم هارمونی او اس از اندروید یا آی او اس بهتر است اما نمی‌توانیم این دو سیستم عامل را بهتر از نمونه چینی بدانیم. این برتری‌ها اکثرا به ویژگی‌های شخصی و سلیقه‌ای برمی‌گردند و در حالی که بسیاری از کاربران آی او اس را می‌پسندند، سایرین با اندروید بهتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

در این میان کاربرانی وجود دارند که هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را انتخاب خواهند کرد. این موضوع به دلیل وجود برخی قابلیت‌ها در اندروید بوده که در آی او اس موجود نیستند و همین موضوع برای آی او اس نیز صدق می‌کند. حالا که از قابلیت‌ها صحبت می‌کنیم باید بگوییم سیستم عامل هارمونی نیز سعی دارد با در بر گرفتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوع، این بازار دو قطبی سیستم عامل‌ها را بشکند و خود را وارد میدان کند. هواوی اعتقاد دارد هرچه قابلیت‌های سیستم عامل بیشتر باشند کاربران بیشتری نیز به آن جذب خواهند شد، بنابراین همواره شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید به هارمونی او اس هستیم.

هارمونی او اس

هارمونی از ویژگی‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که در اندروید و آی او اس احتمالا آن‌ها را خیلی معمولی و پایه‌ای می‌دانیم. با این وجود چینی‌ها قابلیت‌هایی را در سیستم عاملشان گنجانده‌اند که مخصوص هارمونی بوده و در اندروید و آی او اس آن‌ها را مشاهده نمی‌کنیم.

چینش اتوماتیک در هارمونی او اس

سیستم عامل هارمونی مجهز به ویژگی جدیدی شده که Auto Layout نام دارد. با دیدن این ویژگی این سوال برایمان پیش می‌آید که چطور اندروید و آی او اس تا به حال به فکر افزودن چنین ویژگی‌ای نیفتاده‌اند. آیا تا به حال جای آیکن‌های صفحه اصلی موبایل‌تان را تغییر داده‌اید؟ احتمالا حداقل یک بار این کار را انجام داده باشید و می‌دانید این حرکت چقدر اذیت‌کننده است.

بسیاری از کاربران اسمارت فون‌ها صفحه اصلی موبایل‌شان بهم ریخته است. شاید این ظاهر نامرتب حتی مورد علاقه آن‌ها نباشد اما زیاد شدن برنامه‌ها و تنبلی برای چینش مجددشان، باعث بهم ریختگی صفحه خانه می‌شود. اینجاست که هارمونی او اس وارد می‌شود و با ویژگی چینش خودکار می‌توانید تنها با یک تپ به سیستم عامل بگویید تا آیکن‌های صفحه را مجددا بچیند.

قابلیت Auto Layout ویژگی‌ها و قالب‌های زیادی دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید ظاهر صفحه اصلی‌تان چگونه باشد. تنها با لمس یک گزینه، می‌توانید چینش تمامی آیکن‌ها را تغییر بدهید تا با مود یا کاربرد آن لحظه موبایلتان بیشتر هماهنگ باشد. این ویژگی فقط در هارمونی او اس 3 و جدیدتر تعبیه شده و برای چینش آیکن‌های صفحه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. بدین ترتیب صفحه اصلی تلفن هوشمندتان همیشه ظاهری مرتب خواهد داشت، آن هم بدون هرگونه زحمت یا اتلاف وقت.

Auto Layout هارمونی او اس چگونه کار می‌کند؟

این ویژگی به طور خودکار ترکیبی از آیکن‌ها، فولدرهای بزرگ و ویجت‌ها را تهیه کرده و در کنار یکدیگر می‌چیند. در این ترکیب‌ها برقراری ارتباط میان کاربر و دیوایس راحت‌تر و بدون هرگونه مزاحمت انجام می‌شود. هر کاربر می‌تواند به سه مدل مختلف صفحه اصلی‌اش را بچیند؛ چینش اصلی، مرتب‌سازی بر اساس رنگ و مرتب‌سازی بر اساس نوع برنامه‌ها.

چینش اصلی

هارمونی او اس

در این مدل شاهد همان ترکیب و چینش دیفالت و پیش‌فرض آیکن‌ها خواهید بود. در واقع این همان ترکیبی بوده که هواوی برای کاربر در نظر گرفته و در آن هیچ فولدری برای گنجاندن برنامه‌های مشابه وجود ندارد. همچنین نمی‌توانید ویژگی‌های چینش‌های دیگر را به چینش اصلی بیاورید.

چینش بر اساس رنگ

چینش 2

ویژگی مرتب‌سازی بر اساس رنگ احتمالا محبوب‌ترین مدل خواهد بود. در این چینش رنگ آیکن‌ها ملاک قرار می‌گیرند و برای نمونه، در صفحه اصلی تنها آیکن‌ها و ویجت‌هایی که رنگ قرمز دارند به نمایش در می‌آیند. سپس آیکن‌هایی که رنگ آبی دارند در صفحه بعدی و آیکن‌های زرد رنگ در صفحه سوم قرار می‌گیرند. بدین ترتیب ظاهر هر صفحه یک دست و هماهنگ خواهد بود.

چینش بر اساس نوع

چینش 3

در این مدل چینش آیکن‌ها، فولدرها و ویجت‌ها بر اساس کارکرد و دسته‌بندی‌شان مرتب خواهند شد. برای نمونه سیستم عامل تمامی برنامه‌هایی که مربوط به تولید محتوا می‌شوند را در صفحه اول می‌چیند. سپس برنامه‌های شبکه اجتماعی را در صفحه دوم، برنامه‌های بانکی و امور مالی را در صفحه سوم و سایر برنامه‌ها را در صفحات بعدی قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

هارمونی او اس هر سال را در بحث محبوبیت، تعداد کاربران و ویژگی‌ها با پیشرفت به پایان می‌برد. قابلیت‌های اختصاصی دیگری مانند ویجت‌هایی با ژست حرکتی، ویجت‌های خدمات، سوپر دیوایس و غیره نیز در این سیستم عامل وجود دارند که در اندروید و آی او اس مشابهشان دیده نمی‌شود. قابلیت چینش خودکار دیگر ویژگی جدید و اختصاصی هارمونی بوده که کار را برای کاربران تا حد زیادی آسان می‌کند. بدین ترتیب دیگر هیچ موبایلی که سیستم عامل هارمونی را اجرا می‌کند صفحه اصلی نامرتبی نخواهد داشت. امیدواریم اندروید و آی او اس در آینده نزدیک این قابلیت را اضافه کنند تا سایر کاربران نیز بتوانند تجربه چینش‌های مختلف آیکن‌هایشان را با کمک هوش مصنوعی را داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*