ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان و داستان عجیب آن‌ها

گورهای دسته جمعی همیشه داستانی تاریک و وحشت‌آور را با خود دارند. امروز می‌خواهیم به ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان و چرایی وجود آنها بپردازیم. داستان‌هایی که شما را شوکه خواهد کرد.

در گورهای دسته جمعی باقیمانده تعداد زیادی انسان مشاهده می‌شود. دلیل این امر نیز می‌تواند یک بیماری همه‌گیر، خشونت سیاسی، درگیری‌های داخلی و یا جنگ‌های گسترده باشد. در هر حال گورهای دسته جمعی سندی برای نشان دادن خشونت و وحشی‌گری انسان در قرن‌های مختلف بوده‌اند. با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی به ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان بپردازیم.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان؛ بازگوکننده داستان‌های تلخ بشریت

برخی از گورهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، پنهان شده بودند تا کسی به عمق جنایت انجام شده پی نبرد. برخی از آنها نیز کاملا در دید عموم قرار داشتند تا به درس عبرتی برای بازماندگان تبدیل شوند.

گور دسته جمعی ترسناک لاس‌‌لاماس

امپراتوری شیمو از سال ۹۰۰ تا ۱۴۷۰ میلادی در پرو امروزی حکمرانی می‌کرد. آنها تمدنی قدرتمند داشتند؛ اما در نهایت امپراتوری اینکا جای آنها را گرفت. پیدا شدن یک گور دسته جمعی از قرن پانزدهم نشان می‌دهد که آنها یکی از ترسناک ترین کارهای جهان را انجام داده‌اند. در گور دسته جمعی اسکلت‌های ۱۴۰ کودک مختلف یافت شد. این کودکان به همراه چند لاما (که معمولا قربانی می‌شدند) دفن شده بودند.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

تمدن شیمو بر این باور بود که قربانی‌کردن کودکان و حیوانات می‌تواند خدایان را راضی کرده و باعث رونق زندگی آنها شود. به‌همین خاطر تعداد زیادی کودک بین ۵ تا ۱۴ سال را کاملا آراستند و به‌کام مرگ فرستادند. همچنین بررسی‌ها نشان داد که قفسه سینه کودکان شکافته شده بود تا قلب آنها خارج شود.

کارشناسان گمان می‌کنند که پس از سیل‌های مکرر، شینوها تصمیم گرفتند یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان را برای آرام‌کردن خشم خدایانشان ایجاد کنند. این مورد بزرگ ترین گور دسته‌ جمعی کودکان در جهان نیز لقب گرفته  است.

گورهای دسته جمعی المپیک

بسیار پیش می‌آید که در هنگام ساخت‌و‌ساز بناها یا آثار مهم تاریخی کشف می‌شوند. هرچند که گاهی اوقات نیز یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان از زیر خاک بیرون می‌آید. در سال ۲۰۰۹ کارگران در انگلستان در تلاش برای ساخت یک جاده بودند. این جاده بخشی از تلاش‌ها برای اماده‌سازی المپیک ۲۰۱۲ بود.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

پیدا شدن تعداد زیادی اسکلت سبب شد که کارشناسان باستان شناسی به آن منطقه سرازیر شوند. بررسی‌ها نشان داد که این اسکلت‌ها به متجاوزان وایکینگ تعلق دارد. این افراد احتمالا بین سال‌های ۹۱۰ تا ۹۳۰ پس از میلاد کشته و دفن شده بودند. روی فک و بخش بالایی ستون فقرات آنها نیز رد ضربات شمشیر دیده می‌شد. همچنین سر آنها قطع شده و کنار بدنشان قرار گرفته بود.

در مجموع ۵۱ جسد از وایکینگ‌های اسکاندیناوی در یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان پیدا شدند. این افراد همگی مرد بودند و به‌نظر می‌رسید که به‌عنوان اسیر جنگی اعدام شده‌اند. همچنین بررسی استخوان‌ها نشان داد که اکثر آنها در اواخر دوران نوجوانی یا اوایل دهه ۲۰ زندگی خود بوده‌‌اند. علاوه بر اینها، نبود هیچگونه لباس، سلاح یا جواهرات نشان می‌داد که این افراد لخت بودند.

موزه اوفیتزی

در سال ۲۰۱۴ بود که کارگران یکی از ترسناک ترین گورهایی دسته جمعی جهان که به ۱۵۰۰ سال پیش تعلق داشت را کشف کردند. این گور زیر موزه معروف اوفیتزی در فلورانس قرار داشت و بیش از ۶۰ جسد را در خود جا داده بود. بررسی سکه‌های یافت شده میان اجساد نشان داد که آنها به قرن پنجم میلادی تعلق دارند.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

با توجه به اینکه هیچ نشانه‌‌ای از جراحت یا سوء تغذیه در اجساد دیده نمی‌شد، احتمال جنگ، قحطی یا هرگونه خشونت دیگر از بین رفت. باستان شناسان متوجه شدند که همه این افراد در تقریبا یک زمان دفن شده‌ بودند. همین نیز احتمال مرگ به‌خاطر مراحل اولیه طاعون سیاه را تقویت کرد. کارشناسان نگران بودند که اگر به‌کاوش ادامه دهند با هزاران جسد مواجه خواهند شد.

فاحشه‌خانه باکینگهام‌شر

مشاهده گور دسته جمعی چندان خوشایند نیست. حالا تصور کنید که این گور مملو از نوزادان باشد. در سال ۱۹۱۲ بود که یک باستان شناس انگلیسی با یک گور دسته جمعی مربوط به سال‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلادی مواجه شد. در آن زمان انگلستان زیر سلطه روم قرار داشت. طبق سنت‌های رومی، پس از به‌دنیا آمدن هر نوزاد، بزرگ خاندان در مورد زنده ماندن یا نماندن آن تصمیم می‌گرفت.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

به‌عنوان مثال در صورتی که کودک سالم نبود، مادرش برده یا فاحشه بود و یا خانواده توان غذا دادن به فرزند خود را نداشتند، کودک محکوم به مرگ می‌شد. بررسی اسکلت‌های موجود نشان دادند که آنها حدود ۴۰ هفته پس از تولد کشته شده بودند. این موضوع نشان داد که یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان نتیجه قتل نوزادان بیگناه بوده است.

باستان شناسان در ابتدا گمان می‌کردند که این نوزادان به افراد شاغل در یک فاحشه‌خانه تعلق داشته باشند. هرچند که بررسی‌های بیشتر این ایده را به‌چالش کشید. درون گور دسته‌ جمعی هم نوزادان دختر و هم پسر بودند. در حالی که فاحشه‌خانه‌ها نوزادان پسر را رها می‌کردند و نوزادان دختر را به‌عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده نگه می‌داشتند.

گور دسته جمعی ویسبی

اینبار عامل ایجاد گور دسته جمعی کشتار بی‌رحمانه انسان‌‌ها است. در سال ۱۳۶۱ میلادی پادشاه دانماک تصمیم گرفت جزیره‌ای را به‌اسم گاتلند در دریای بالتیک تسخیر کند. این جزیره بسیار ثروتمند بود؛ اما ارتشی نداشت. آنها برای محافظت از خود به ارتش سوئد متکی بودند. ارتشی که در آن زمان در دسترس نبود. همین نیز باعث شد که دهقانان جزیره تصمیم به‌دفاع از خود بگیرند.

جنگ ویسبی

هرچند که جنگ خیلی طول نکشید و گاتلند فتح شد. اما چند دهقان در یک جزیره کوچک کشته شدند؟ در سال ۱۹۰۵ یک باستان شنان حدود ۳۰۰ جسد را بیرون از شهر اصلی جزیره پیدا کرد. بین سال‌های ۱۹۰۹ تا ۱۹۲۸ نیز ۱۱۸۵ جسد دیگر پیدا شدند.

ارتش فراموش‌شده

در سال ۲۰۰۸ یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان بیرون از دیوارهای یورکشایر انگلستان کشف شد. بین سال‌های ۱۶۴۲ تا ۱۶۵۱ میلادی انگلستان درگیر جنگ داخلی بین طرفداران سلطنت مطلقه و طرفداران حکومت پارلمانی بود. طرفداران پارلمان در سال ۱۶۴۴ به‌محاصره شهر یورک پرداختند. در طول همین محاصره بود که ۱۱۳ نفر از سربازان در یک گور دسته جمعی دفن شدند.

جنگ داخلی انگلیس

هرچند که آنها در طول جنگ جان خود را از دست ندادند، بلکه به‌خاطر بیماری حصبه مرده بودند. این افراد بین ۳۵ تا ۴۹ سال بودند.

کشتار زانوی زخمی

کشتار زانوی زخمی نام اخرین نبردی است که بین سرخپوست‌های سو لاکوتا و ارتش آمریکا رخ داد. در سال ۱۸۹۰ گردان هفتم سواره‌نظام آمریکا با گروهی از سرخ‌‌پوستان که در حال انجام رقص شبح بودند، مواجه شد. آنها گمان می‌کردند که این رقص ارواح اجدادشان را احضار کرده و از آنها محافظت می‌کند.

اگرچه این افراد مسلح نبودند، اما ارتش آمریکا رقص آنها را یک تهدید تلقی کرد. همین نیز باعث شد که با اولین شلیک، آشوبی بزرگ و در نتیجه آن کشتاری وحشتناک رخ دهد. در نهایت ۲۰۰ مرد، زن و کودک سرخ‌پوست کشته شدند. حتی ارتش آمریکا نیز به‌خاطر شلیک اشتباه سربازانش ۲۵ کشته و ۳۹ زخمی داد.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

آمریکایی‌ها سه روز بعد از افراد محلی برای دفن کشته‌شدگان استفاده کردند. یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان، برگ تاریکی از تاریخ آمریکا را در برابر جهانیان قرار می‌دهد.

گور دسته جمعی پاریس

در این مورد نیز کارگران ساختمانی یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان را پیدا کردند. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰ جسد زیر یک فروشگاه در پاریس پیدا شد. زیر فروشگاه ۸ قبر وجود داشت که در اکثر آنها حدود ۲۰ جسد دیده می‌شود. البته در یکی از قبرها حداقل ۱۵۰ جسد وجود داشت. اگر تیم باستان شناسی به کاوش ادامه می‌داد، قطعا جسدهای بیشتری نیز پیدا می‌کردند. هرچند که فورا از این کار منصرف شدند.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

آنها متوجه شدند که در مکان این فروشگاه پیشتر یک بیمارستان فوق‌العاده قدیمی قرار داشته است. بیمارستانی که از قرن دوازدهم تا هفدهم پابرجا بود. در واقع این افراد قربانیان یکی از بدترین همه‌گیری‌های تاریخ بشر یعنی طاعون سیاه شده بودند. این بیماری بین قرن‌های ۱۴ و ۱۶ پاریس را به قبرستانی تاریک تبدیل کرده بود.

کشتار مایا

در کشور کوچک بلیز در آمریکای جنوبی یک منطقه باستانی وجود دارد که یکی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان را در خود جای داده است. این گور به سال ۶۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد و نمونه‌ای از خشونت گسترده در دنیای مردم مایا به‌حساب می‌آید. برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ این گور با باقیمانده‌های بیش از ۱۰۰ نفر پیدا شد. روی استخوان‌ها نیز نشانه‌هایی از خشونت شدید دیده می‌شود.

تمدن مایا

از معابد تمدن مایا

کارشناسان بر این باورند که این افراد تنها بومیانی مایایی بودند و در نتیجه گیر افتادن بین درگیری دو گروه رقیب کشته شده‌اند. این درگیری نیز برای کنترل منابع بیشتر همچون زمین با آب بوده است.

گورهای دسته جمعی قرن بیستم

مگر می‌شود از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان صحبت کرد و به فجایع قرن بیستم نپرداخت. هرچه کشتار بشر در طول حیاتش روی زمین کرده است، از نظر ابعاد در برابر وحشی‌گری‌های اخیر کوچک جلوه می‌کند. به‌عنوان مثال بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ که رژیم خمر سرخ در کشور کامبوج حکمرانی می‌کرد،‌ حدود ۱.۷ میلیون نفر از شهروندان این کشور کشته شدند. این افراد در گورهای دسته جمعی دفن می‌شدند.

ترسناک ترین گورهای دسته جمعی

همچنین می‌توان به کشتار نانجینگ اشاره کرد. سربازان ژاپنی در سال ۱۹۳۷ توانستند پایتخت پیشین چین را به‌تصرف خود در آورند. آنها حدود ۲۰۰ هزار نفر را کشتند و به ۲۰ تا ۷۰ هزار زن تجاوز کردند. در نهایت نیز نیروهای ژاپنی پس از شش هفته اجساد را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. همچنین می‌توان به استالین نیز اشاره کرد که میلیون‌ها نفر از مردم شوروی را در طول حکمرانی خود به‌کام مرگ کشاند و برخی از ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان را ایجاد کرد.

اگر می‌خواستیم در لیست ترسناک ترین گورهای دسته جمعی جهان از قرن بیستم بگوییم، باید مطلب بسیار بیشتر ادامه پیدا می‌کرد. قرن بیستم مملو از قتل، تجاوز، وحشی‌گری و وحشت‌آفرینی است. اگرچه گمان می‌کنیم نسبت به گذشته به تمدن پیشرفته‌تری  دست یافته‌ایم، اما تاریخ نشان می‌دهد که هنوز راه درازی برای رسیدن به‌صلح و رعایت اصول انسانی در پیش داریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*