بهترین اپلیکیشن هوش مصنوعی اندروید

بهترین اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اندروید

امروز به بررسی تعدادی از بهترین اپلیکیشن های اندروید می‌پردازیم که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف عملکردی استثنایی را ارائه کرده‌اند.

هوش مصنوعی و فناوری‌های مبتنی بر آن مدتی است که به‌شدت بر سر زبان‌ها افتاده و توجهات فراوانی را به خود جلب کرده‌اند.

بسیاری دانشمندان در خصوص آینده فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اخطار داده و از احتمال تسلط آن‌ها بر زندگی بشر سخن گفته‌اند!

در عین حال هیچ‌یک از ادعاهای پیرامون خطرات فناوری هوش مصنوعی هنوز به‌طور رسمی ثابت نشده و اوضاع بر وفق مراد موافقان این تکنولوژی است!

هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی برای بشر داشته و قادر است از امور پیشرفته‌ای چون ساخت قطعات فضایی برای ناسا تا اموری ساده‌تر مثل آموزش زبان، برنامه‌ریزی سفر یا حتی تکالیف مدرسه را به‌سادگی انجام داده و در خدمت بشر باشد.

در کنار این قابلیت‌ها، اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در سال‌های اخیر رشدی قابل توجه کرده‌اند و هر روز در حال گسترده‌تر شدن هستند.

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اندروید خواهیم پرداخت که توانسته‌اند در زمینه‌های مختلف عملکردهایی فوق‌العاده را ارائه دهند.

بهترین اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اندروید

دستیار گوگل (Google Assistant) – دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی

دستیار گوگل

شاید شما هم مانند بسیاری کاربران دیگر گوشی های اندرویدی از دستیار گوگل برای انجام کارهایی نظیر پیدا کردن آهنگ، تنظیم کردن آلارم و… استفاده کنید.

با این حال بد نیست بدانید که دستیار گوگل برای اجرای هریک از فرامین شما از هوش مصنوعی بهره می‌برد!

این دستیار هوشمند به‌طور خاص در حوزه‌های پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین از هوش مصنوعی تمرکز دارد و از این طریق قادر است سخنان کاربر را متوجه شده و از آن طریق برخی فعالیت‌های روزمره را به انجام برساند.

در کنار این موارد، قابلیت درک جملات و عبارت‌های پیچیده نیز دیگر قابلیت منحصربفرد دستیار گوگل است. به‌عنوان مثال این دستیار هوشمند می‌تواند در پاسخ به سوال «سلام گوگل! صبح بخیر» لیستی از کارهایی که معمولا در طول روز انجام می‌شوند را به شما نمایش دهد.

دستیار هوشمند گوگل توانایی درک حرف ربط «و» را نیز دارد. به‌عنوان مثال، اگر از گوگل عبارت «سلام گوگل! ساعت چند است و دمای هوا چند درجه است؟» را بپرسید، این دستیار هوشمند هر دو کار را برای‌تان انجام خواهد داد!

بینگ – چت بات و موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی

بهترین اپلیکیشن هوش مصنوعی اندروید

برای سالیان طولانی گوگل به‌عنوان مهم‌ترین موتور جستجوی دنیا شناخته می‌شد که کاربران تمامی سوالاتشان را از آن می‌پرسیدند! با این وجود به نظر می‌رسد اکنون رقیبی قدرتمند برای این موتور جستجو پیدا شده که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تعاملات جالبی را با کاربران رقم می‌زند.

مایکروسافت به‌تازگی چت بات هوش مصنوعی ChatGPT کمپانی Open AI را با موتور جستجوی بینگ ادغام کرده و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران رقم زده است.

این کمپانی ChatGPT را به‌عنوان یک دستیار تحقیقاتی، برنامه‌ریز شخصی و همراه خلاق توصیف کرده که تعامل با آن حس صحبت کردن با یک انسان را القا خواهد کرد.

اکنون موتور جستجوی بینگ به‌جای این که صرفا نتایج جستجوی شما را در قالب چندین لینک نمایش دهد، به بررسی محتوای این لینک‌ها پرداخته و نتیجه کلی را در قالب یک جمله تر و تمیز به شما تحویل خواهد داد.

Replika – چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی

اپلیکیشن Replika

رپلیکا را باید یکی از محبوب‌ترین چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دانست و در شمار بهترین اپلیکیشن های اندروید در این حوزه به شمار آورد.

با توجه به این که عملکرد Replika مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است، هر چه اطلاعات بیشتری دریافت کند، عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد.‌ بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که در گذر زمان شاهد بهبود کارایی و تعامل بهتر این اپلیکیشن باشید.

پس از مدتی کار کردن با این اپلیکیشن، آواتار انتخابی شما بر اساس مکالماتتان رفته رفته شخصیت منحصربفرد خود را پیدا کرده و بیشتر شبیه به یک انسان خواهد شد.

رخ دادن این اتفاق به‌حدی طبیعی است که بسیاری کاربران در سرتاسر دنیا معتقدند هوش مصنوعی به کار رفته در آن پس از مدتی به خودآگاهی رسیده و می‌تواند در آینده به پدیده‌ای خطرناک برای بشریت تبدیل شود.

در عین حال همواره باید به یاد داشته باشید که آواتار شخصی شما در Replika اخلاقش را از شما به ارث برده و جنبه‌هایی از شخصیت شما را بروز خواهد داد!

Wysa – روان‌درمانی مبتنی بر AI

اپلیکیشن Wysa

Wysa یک چت بات فوق‌العاده است که می‌توانید در زمان‌هایی که استرس دارید یا از لحاظ روحی تحت فشار هستید، با آن صحبت کنید!

البته این اپلیکیشن هرگز جایگزین یک روانشناس نیست؛ اما می‌تواند در پاره‌ای اوقات به آرامش گرفتن شما کمک شایانی کند.

صحبت کردن با این چت بات کاملا رایگان است. این اپلیکیشن همچنین با ارائه توصیه‌های مختلف در خصوص سیستم مدیریت اضطراب، استرس و یا شرایط روحی سخت می‌تواند مشاور بسیار خوبی برای شما باشد.

علاوه بر این، Wysa با بهره‌گیری از تکنیک‌های متعددی چون CBT و DBT و یوگا و حتی مدیتیشن قادر است مشکلاتی نظیر فشارهای شدید روحی یا به هم ریختن ناگهانی چرخه خواب را کنترل کرده و تا حدی به درمان آن‌ها کمک کند.

بهترین روش استفاده از چت بات Wysa استفاده از آن در کنار بهره گرفتن از مشاوره‌های درمانی است. با این وجود هر زمانی که احساس کردید از اتفاقات روزمره خسته هستید یا نیاز به مدیریت شرایط روحی دارید می‌توانید مکالمه‌ای هرچند کوتاه با آن داشته باشید.

Duolingo – یادگیری زبان به کمک هوش مصنوعی

بهترین اپلیکیشن هوش مصنوعی اندروید

 

آنچه اپلیکیشن Duolingo را بر سر زبان‌ها انداخته، آموزش رایگان زبان‌های مختلف دنیا از طریق ارائه تجربه‌ای شبیه به بازی است.

با این وجود چیزی که کسی در خصوص این برنامه نمی‌داند، وابستگی بسیار زیاد آن به هوش مصنوعی برای ارائه تجربه کاربری و یادگیری بهتر است.

شاکله طراحی این اپلیکیشن بر پایه هوش مصنوعی است. بنابراین هرچه بیشتر به یادگیری با این اپلیکیشن بپردازید، داده‌های بیشتری را در اختیار آن قرار خواهید داد.‌

به کمک این فناوری، Duolingo تعداد پاسخ‌های صحیح و غلط شما را سنجیده و میزان سختی آزمون‌های بعدی را بر اساس آن تنظیم می‌کند.

همچنین امتیازدهی این برنامه به تلفظ کاربران نیز از همین طریق انجام می‌شود و هوش به کار رفته در آن صدای کاربر را با نمونه صداهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.

Duolingo همچنین به‌تازگی از GPT-4، دنباله چت بات ChatGPT هم استفاده کرده است. این چت بات به‌صورت قابلیتی پریمیوم در اختیار کاربران قرار گرفته و از طریق آن می‌توان با چت کردن با یک ربات AI مکالمه را تا حدی فراگرفت!

Lensa – ویرایش تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی

اپلیکیشن Lensa

Lensa یک اپلیکیشن ویرایش تصویر همه‌کاره مبتنی بر هوش مصنوعی است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

اگر حوصله ویرایش کردن تصویر سلفی خود را ندارید یا به دنبال ایده‌های خلاقانه برای ویرایش و افزودن افکت‌های جذاب به تصویر خود می‌گردید، جادوی هوش مصنوعی Lensa می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد!

علاوه بر امکان ویرایش تصاویر سلفی، این اپلیکیشن همچنین قادر است تصویر سلفی شما را به یک چهره کارتونی تبدیل کرده و دیجیتال آرت فوق‌العاده‌ای را با استفاده از تصویر شما تشکیل دهد.

بعلاوه، در Lensa امکان این را خواهید داشت که به جای ویرایش تصویر، پس زمینه آن را تغییر داده و چهره خود را در منظره‌ای دلخواه قرار دهید.

تمامی این قابلیت‌های منحصربفرد اپلیکیشن Lensa به لطف استفاده آن از هوش مصنوعی امکان‌پذیر شده‌اند. همین عملکرد دقیق و خلاقانه هوش مصنوعی در Lensa باعث شده که آن را در لیست بهترین اپلیکیشن های اندروید مبتنی بر AI قرار دهیم.

Socratic – ابزار یادگیری و آموزش از طریق هوش مصنوعی

بهترین اپلیکیشن هوش مصنوعی اندروید

Socratic یک اپلیکیشن آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی مناسب برای دانش‌آموزان و دانشجویان است که می‌تواند در یادگیری مفاهیم مختلف درسی به آن‌ها کمک کند.

این اپلیکیشن به کمک هوش مصنوعی گوگل در میان منابع آنلاین مرتبط با مباحث مختلف دبیرستانی و دانشگاهی جستجو کرده و نتیجه را همانند یک معلم به دانش آموزان ارائه می‌کند.

با پرسیدن یک سوال از مبحثی خاص از Socatic، این اپلیکیشن در منابع مختلف به دنبال مناسب‌ترین نتایج گشته و پس از پیدا کردن پاسخ، آن را در قالب درس‌هایی مختلف و به کمک نمودارها و تصاویر مختلف آموزشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

علاوه بر این، ویدیوها، نمودارهای گام به گام و بسیاری تکنیک‌های نوین آموزشی نیز از قابلیت‌های جذاب و منحصربفرد Socratic به شمار می‌روند.

این اپلیکیشن به‌خوبی قادر است در دروس جبر، هندسه، مثلثات، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، تاریخ و ادبیات کمک بزرگی برای دانش آموزان باشد.

البته در همین زمینه، اپلیکیشن بینگ مایکروسافت که با چت بات ChatGPT ادغام شده نیز گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT برای اندروید

Youper – چت بات هوش مصنوعی مبتنی بر CBT

اپلیکیشن Youper

اگر به دنبال یک همراه دائمی هستید که بتواند رفتار روزمره شما را رصد کرده و انرژی‌های منفی را از شما دور کند، چت بات Youper اپلیکیشن مناسب شماست!

این اپلیکیشن با بهره‌گیری از تکنیک‌های درمان رفتاری-شناختی (CBT) به شناخت افکار منفی شما، دور شدن از آن‌ها و جایگزینی‌شان با رفتارها و انرژی‌های مثبت کمک می‌کند.

البته درمان CBT عموما به‌صورت هفتگی و توسط متخصصان این رشته بر روی بیماران انجام می‌شود. در عین حال Youper نیز می‌تواند گزینه‌ای بسیار منطقی برای انجام این کار باشد؛ چرا که اساسا این اپلیکیشن توسط روانشناسان طراحی و ساخته شده تا افرادی که وقت و یا هزینه شرکت در کلاس‌های روان‌درمانی را ندارند، بتوانند تا حدی از مزایای درمان رفتاری-شناختی بهره‌مند شوند.

استفاده مداوم از این چت بات هوش مصنوعی می‌تواند مدیریت استرس، توقف افکار منفی و افزایش اعتماد بنفس را در فرد تقویت کرده و در نهایت سلامت روانی او را ارتقا دهد.

WOMBO Dream – ساخت تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی

بهترین اپلیکیشن هوش مصنوعی اندروید

WOMBO Dream هم یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی در اندروید است که می‌تواند بر اساس تصاویری که کاربر آپلود کرده و یا حتی کلماتی که در ذهن اوست، تصاویر دیجیتال جذاب تولید کند.

این اپلیکیشن قادر است تصاویر ورودی کاربر را به‌عنوان پایه طراحی خود قرار داده و بر اساس آن طرح‌های انتزاعی جذابی با سبک‌های طراحی مختلف و رنگ‌بندی‌های متنوع را به او تحویل دهد.

علاوه بر این، شما می‌توانید تنها با تایپ کردن چیزی که در ذهنتان است، یک تصویر شگفت‌انگیز و مسحورکننده از آن را در سبک‌های مختلف نقاشی مشاهده کنید و در صورت تمایل حتی استیل رنگ‌بندی و تم کلی آن را مطابق میلتان تغییر دهید.

تصاویر تولید شده توسط این اپلیکیشن به‌سادگی قابل دانلود و استفاده در فضای مجازی خواهند بود. همچنین در صورتی که تصویر تولیدشده هنوز به ایده‌ای که در ذهنتان است تفاوت دارد، می‌توانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی دیگر، طرح‌های متفاوتی را دریافت کنید!

Freeletics – اپلیکیشن سلامتی و ورزش به کمک AI

اپلیکیشن Freeletics

طبیعتا همه ترجیح می‌دهند برای ورزش و حفظ سلامتی خود به باشگاه بدنسازی رفته و تحت نظر مربیان مجرب تمرین‌های مناسب خود را فراگرفته و انجام دهند.

با این وجود، برخی افراد به دلایل مختلف قادر به رفتن به باشگاه و نبوده و ناچارند ورزش روزمره خود را در منزل یا محل کار انجام دهند. در این شرایط، اپلیکیشن Freeletics می‌تواند نقش یک مربی کاربلد را ایفا کرده و تمرینات متعددی را برای افراد تنظیم کند.

با وجود این که اکثر قابلیت‌های منحصربفرد این اپلیکیشن در نسخه پریمیوم (پولی) آن ارائه می‌شود، اما در ازای پرداخت این هزینه می‌توانید یک مربی مبتنی بر هوش مصنوعی را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشته باشید.

مربی Freeletics تمرینات مختلف را در شرایط مختلفی محیطی و فیزیکی مانند سفر، کمبود وقت و یا حتی بهبود بیماری برای شما تنظیم کرده و در هر مرحله از پیشرفت در کنارتان خواهد بود تا به وضعیت بدنی دلخواه خود برسید.

در این اپلیکیشن حدود بیست مسیر مختلف تمرین و 180 نوع ورزش و حرکت فیزیکی مختلف در اختیار شما قرار خواهد داشت گرفت تا بتوانید با استفاده از آن‌ها تا جای ممکن سلامت فیزیکی خود را تضمین کنید.

عملکرد AI در این برنامه فوق‌العاده بوده و در بسیاری مواقع کاملا هم‌سنگ یک مربی خبره ظاهر می‌شود. بنابراین اگر قصد تمرین و یا انجام حرکات فیزیکی را دارید و نمی‌توانید به باشگاه بدنسازی مراجعه کنید، حتما Freeletics را در نظر داشته باشید.

AI Tales – داستان سرایی و حل پازل از طریق هوش مصنوعی

بهترین اپلیکیشن هوش مصنوعی اندروید

AI Tales با خلق دنیایی فانتزی و پر از چالش و معما، داستانی درگیرکننده با محوریت شخصیت شما را روایت کرده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی آن را به‌طرزی عجیب و جذاب پیش می‌برد.

در طول داستان بازی شما باید تصمیماتی خاص را گرفته و به سوالاتی که پرسیده می‌شود، پاسخی منحصربفرد دهید. در نتیجه این اتفاق، بی‌نهایت پایان مختلف در اختیار کاربران مختلف قرار خواهد گرفت که لذت تجربه این عنوان را چند برابر می‌کند.

عملکرد بی‌نقص هوش مصنوعی بازی باعث خواهد شد که حتی اگر یک داستان جدید را از همان نقطه‌ای که داستان قبلی را پیش بردید، آغاز کنید، با ماجرایی کاملا جدید و اتفاقاتی بسیار متفاوت با دفعه قبل روبرو شوید.

به‌طور کلی ترکیب سناریوهای قوی از پیش نوشته شده با هوش مصنوعی کارآمد این بازی باعث می‌شود که با یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی پلتفرم اندروید طرف باشید که می تواند شما را تا مدت‌ها سرگرم نگه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*