کراس اوور برقی های فای Y

کراس اوور های فای Y ؛ قاتل تسلا مدل Y از چین با درب‌های شاهینی + ویدیو

های فای وای – HiPhi Y یک کراس اور سایز متوسط با سیستم درب‌های فالکونی‌ است که هوش و خلاقیت چینی‌ها را به رخ جهان می‌کشد. اما چرا این خودرو می‌تواند لقب قاتل تسلا مدل Y را داشته باشد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

برند HiPhi به عجیب و غریب بودن معروف است. ما هنوز که هنوزه، قادر نیستیم تا ایده و طرح سدان برقی های فای Z را هضم کنیم و اکنون در حالی که کمتر از یک سال از معرفی این خودرو گذشته، شرکت های فای یکی دیگر از شاهکارهای خود را راهی نمایشگاه شانگهای کرده است. در ادامه با زیر و بم های فای Y آشنا می‌شویم و طراحی زیبای آن را تحسین می‌کنیم، سپس دلایل برتری این خودرو نسبت به تسلا مدل Y را یکی یکی به شما می‌گوییم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه های فای Y

این خودرو دقیقا سومین محصول از این برند است. سدان های فای Z و کراس اوور های فای X به ترتیب در مقام‌های اول و دوم بودند اما هیچ کدام، درب‌های فالکونی نداشتند. درب‌های فالکونی (Falcon doors) را در تسلا مدل X دیده بودیم و چون شبیه به بال‌های شاهین در هنگام پرواز هستید، به آن‌ها لقب فالکونی داده‌اند. کراس اوور HiPhi Y در بهترین نسخه خود، 331 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در هر بار شارژ، 800 کیلومتر را طی کند.

طراحی ظاهری و ابعاد

کراس اوور برقی های فای Y

اندازه و ابعاد های فای Y به 4938 میلی متر طول، 1958 میلی متر عرض و 1658 میلی متر ارتفاع می‌رسد و تقریبا چند سانتی متری از تسلا مدل Y بزرگ‌تر است.

کراس اوور برقی های فای Y

در نمای عقبی این خودرو، چراغ خطرهای دو پره‌ای را داریم که ما را به یاد امضای جدید کیا خصوصا رو اسپورتیج می‌اندازد. همچنین اسپویلر سقفی هم تا پایین‌ترین قسمت ممکن کشیده شده تا اسپرت بودن این محصول را در چشم مخاطب فرو کند. چراغ خطر سوم هم به سبک خودروهای فرمول یک، دقیقا در اسپویلر جا خوش کرده.

کراس اوور برقی های فای Y

اسپویلر دو تکه سقفی

نمای کناری، دقیقا جایی هستند که سیستم درب‌های فالکونی خودنمایی می‌کنند. این نوع از درب‌ها را قبلا در تسلا مدل X دیده بودیم اما طراحی آن‌ها در کراس اور برقی های فای Y کمی فرق دارد. درهای تسلا مدل X به صورت یکپارچه ساخته شده بودند اما درهای این خودرو، کاملا دو تکه است.

از رینگ‌های 18 اینچی با هندسه آیرودینامیکی که عبور کنیم، به جلوپنجره‌ای می‌رسیم که با اختلاف، تمام چینی‌های دیگر را می‌زند. طراحی این قسمت نه درشت و نه جمع و ریز است و دقیقا سلیقه مخاطب را درک می‌کند. همچنین چراغ‌های تمام LED با طرح یکپارچه و زیر سپر ذوزنقه‌ای شکل با ستون‌های موازی، زمانی که با طرح درب‌ها ترکیب می‌شوند، یک اثر هنری را به وجود می‌آورند.

مشخصات فنی و آپشن‌های های فای Y

کراس اور الکتریکی چینی HiPhi Y

کراس اوور های فای Y به مانند تسلا مدل Y قرار است در دو تریم مختلف و با سیستم RWD و AWD روانه بازار شود. نسخه پرچمدار کراس اوور HiPhi Y که همان مدل AWD است، به دو موتور برقی سنترال با توان 498 اسب بخار (تقریبا 371 کیلو وات) قدرت مجهز شده که تمام این مجموعه، توسط گیربکس تک سرعته کنترل می‌شود. مدل RWD هم دسته کمی از همزاد دو دیفرانسیل خود ندارد و تقریبا 331 اسب بخار قدرت (247 کیلو وات) را تولید می‌کند.

کراس اور الکتریکی چینی HiPhi Y

ظرفیت باتری‌های های فای Y بسته به نیاز مشتری، می‌تواند یکی از دو گزینه 76.6 یا 115 کیلو وات ساعت باشد که همین موضوع، یکی از برتری‌های مهم های فای Y نسبت به رقیب تسلایی آن است. به لطف این باتری‌ها، های فای وای می‌تواند در هر بار شارژ شدن، تا 800 کیلومتر (500 مایل) را به راحتی طی کند. این عدد کاملا رسمی و زیر نظر تست‌های CLTC به دست آمده است. البته شعاع حرکت کراس اوور HiPhi Y در نسخه‌های پایین‌تر، به 560 و 765 کیلومتر محدود می‌شود. البته حتی پایین‌ترین نسخه از های فای Y هم از نظر شعاع پیمایش، بالاتر از تسلا مدل Y (با 435 کیلومتر در هر بار شارژ شدن) است.

کراس اوور برقی های فای Y

کراس اوور چینی های فای وای به سنسور سقفی لیدار و سیستم دستیار رانندگی خودکار سطح 2 مجهز شده و امکانات زیر را به راننده هدیه می‌دهد:

  • کروز کنترل آداپتیو
  • رادار تشخیص عابرین پیاده، دوچرخه و موتور سواران
  • دستیار باقی ماندن بین خطوط
  • تابلو خوان
  • پکیج محافظت از باتری‌ها در برابر تغییرات دمایی و آتش سوزی
  • سنسور نور و باران
  • رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه
  • سیستم مسیریابی بر اساس فاصله از ایستگاه‌های شارژ یا پارکینگ
  • 10 کیسه هوا
  • 7 حالت رانندگی متفاوت شامل اسپرت، اکو، نرمال، یخ، برف، درگ، شن و آفرود سبک
  • فرمان تمام برقی و حساس به سرعت
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • ترمز پارک برقی

قیمت کراس اوور برقی HiPhi Y

کراس اور الکتریکی چینی HiPhi Y

قیمت رسمی کراس اوور کامپکت های فای Y بسته به تریم انتخابی، بین 99 تا 116 هزار دلار بالا و پایین می‌شود. در مقام مقایسه بد نیست بگوییم که قیمت HiPhi Y تقریبا دو برابر تسلا مدل Y است اما برای مثال، توان و شعاع حرکت آن هم بهتر از تسلا خواهد بود و از نظر چهره هم می‌تواند تمام ماشین‌های برقی ایلان ماسک را ده هیچ بزند!

مقایسه کوتاه های فای Y با تسلا مدل Y ؛ کدام بهتر است؟

کراس اور الکتریکی چینی HiPhi Y

باتری‌های کراس اور چینی های فای Y در دو نسخه مختلف و با ظرفیت‌های 76 و 115 کیلو وات ساعتی ساخته شده است که این عدد در بالاترین تریم تسلا مدل Y تقریبا 75 کیلو وات ساعت است. شعاع حرکت های فای Y در هر بار شارژ شدن و متناسب با ظرفیت باتری‌ها و توان موتورها، به یکی از سه گزینه‌ی 800 یا 765 و 560 کیلومتر می‌رسد اما تسلا مدل Y در بهترین روز خود فقط می‌تواند 635 کیلومتر را طی کند. همچنین توان موتورهایHiPhi Y در نسخه پرچمدار، تقریبا به 500 اسب بخار می‌رسد که این عدد برای تسلا مدل Y تقریبا 460 اسب بخار است. حالا شما بگویید، تسلا مدل Y یا رقیب چینی آن؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*