ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2022 ؛ درخشش تسلا مدل Y و چینی‌ها + ویدیو

امروز به سراغ ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2022 از نگاه موسسه معتبر انکپ (NCAP) می‌رویم که در کمال تعجب، جای تویوتا در آن خالی است و خودروهای چینی و تسلا مدل Y در آن می‌درخشند!

با نزدیک شدن به پایان سال 2022 میلادی، موسسه ایمنی انکپ لیست بهترین خودروهای جهان از نظر ایمنی در سال 2022 را اعلام کرده است و بهترین کار این است که سکوهای قهرمانی در این لیست را بررسی کنیم. نکته مهم اینجاست که با بالاتر رفتن استانداردهای ایمنی طی سال‌های گذشته، حتی ژاپنی‌ها هم جای خاصی در این لیست ندارند و تازه واردهای چینی و آمریکایی در نبود یاکوزاها، حسابی جولان می‌دهند!

ایمن ترین ماشین های جهان در سال 2022 از نگاه NCAP

ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2022 از نگاه NCAP

قبل از شروع کار باید گفت که تست های ایمنی خودروها در موسسه انکپ، حتی 6 هفته هم طول می‌کشد و در این مدت، خودروها از 20 تست عبور می‌کنند. این تست‌های شامل انواع مدل‌های تصادف و تست سیستم‌های ایمنی و دستیارهای کنترل رانندگی می‌شوند که خودروها برای کسب 5 ستاره، باید از تمامی آن‌ها با موفقیت بیرون بیایند. پس با فیلم شکنجه و آزمایش تسلا مدل Y در موسسه انکپ، به سراغ بحث‌های فنی می‌رویم.

تسلا مدل Y بهترین خودرو سال 2022 از نظر ایمنی

کراس اور کامپکت تسلا مدل Y در سال جاری و به مانند سال‌های گذشته، فروش فوق العاده خوبی را تجربه کرده است و در صدر لیست پرفروش‌ترین خودروهای برقی می‌درخشد. سوگلی ایلان ماسک با کسب مجموع امتیاز 92.6 درصد در تست‌های NCAP، عنوان ایمن‌ترین ماشین جهان در سال 2022 را به مدیرعامل جدید توییتر هدیه داد. همچنین باید اشاره کنیم که این خودرو برقی، دو رکورد جدید را هم در موسسه NCAP جابه‌جا کرد.

ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2022 از نگاه NCAP

فاکتورهای «محافظت از سرنشینان» و «تجهیزات ایمنی خودرو» در تسلا مدل Y از سوی موسسه NCAP، به ترتیب برابر با 97 و 98 درصد به ثبت رسیده است که این موسسه تا به امروز، چنین چیزی را تجربه نکرده بود! اما این مورد، تنها رکورد تسلا مدل وای در سال 2022 نیست! کراس اور تسلا مدل Y در سال جاری، رکورد پرفروش‌ترین خودرو در نروژ را شکست. بد نیست بدانید که این رکورد از سال 1969 در دست فولکس واگن بیتل باقی مانده بود.

شاسی بلند لکسوس NX ، دومین خودرو ایمن در جهان از نظر انکپ

ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2022 از نگاه NCAP

هرچند که جای تویوتا در لیست ما خالی است اما همزادهای لاکچری آن‌ها، سامورایی‌ها را حسابی سربلند کرده‌. شاسی بلند جمع و جور لکسوس NX با کسب امتیاز 89.2 درصد از سوی موسسه انکپ در جایگاه دومین خودرو ایمن جهان در سال 2022 قرار گرفته است.

خودروهای چینی در لیست امن‌ترین ماشین‌های جهان 2022

ماشین های امن دنیا از نظر انکپ

شاید شما هم با مکسوس تریتوری آشنا باشید؛ خودرویی که به تازگی توسط زیر برند شرکت سایک یعنی MAXUS معرفی شده است و احتمالا راهی ایران هم بشود. شرکت مکسوس در سال‌های گذشته، مینی ون‌های خود را روانه ایران کرده بود اما مینی ون‌های جدید آن‌ها در ابعاد جهانی، سر و صدا کرده‌اند! مینی ون‌های مکسوس میفا و میفا 9 که در بازارهای جهانی بیشتر با نام LDV MIFA شناخته می‌شوند، با کسب امتیاز 87.4 درصد در تست‌های موسسه NCAP، به لیست امن‌ترین خودروهای جهان در سال 2022 وارد شدند.

ماشین های امن دنیا از نظر انکپ

جالب است بدانید که مینی ون های وارداتی مکسوس به ایران، مدل 1395 هستند و مینی ون‌های جدید این برند چینی فقط در 7 سال، به جایگاه سومین خودرو ایمن در جهان دست پیدا کردند.

لیست ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2022 از نگاه انکپ

ماشین های امن دنیا از نظر انکپ

شاسی بلند فونیکس FX در موسسه NCAP

از سکوهای قهرمانی که عبور کنیم، به خودروهای جذابی می‌رسیم. برای مثال شاسی بلندهای نیسان قشقایی و نیسان پتفایندر در فاکتور «محافظت از سرنشینان کودک»، امتیاز 93 درصد را به صورت مشترک کسب کردند. همچین تویوتا کرولا کراس هم بهترین خودرو جهان از نظر فاکتور VRU شد و امتیاز 87 درصد را کسب کرد. فاکتور VRU به معنای «محافظت از افراد آسیب پذیر در جاده» است و به طور کلی شامل انسان‌ها، حیوان‌ها و راکب‌های موتور سیکلت و دوچرخه یا حتی درختان می‌شود. در انتهای کار بد نیست به لیست خودروهایی برسیم که در سال 2022 از موسسه NCAP، پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده‌اند (با کلیک بر روی نام هر خودرو، می‌توانید مشخصات فنی و بررسی آن را مطالعه کنید):

این شاسی بلند جمع و جور قرار است با نام فونیکس FX و توسط مدیران خودرو به زودی وارد خیابان‌های ایران شود.

به نظر شما خودروهای ایرانی در تست‌های ایمنی از سوی موسسات معتبر، چند ستاره دریافت خواهند کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*