سدان برقی هیوندای Ioniq 6

نسخه نهایی هیوندای Ioniq 6 برقی معرفی شد + ویدیو

هیوندای Ioniq 6 یک سدان برقی فست بک و قدرتمند است که با قیمت 50 هزار دلار، به زودی به خیابان‌ها می‌آید. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر نسخه‌ی نهایی Hyundai Ioniq 6 همراه گجت نیوز باشید.

در هفته‌های گذشته کمی با حس و حال و شایعات پیرامون خودرو برقی جدید هیوندای آشنا شدیم و حالا می‌توانیم به نسخه نهایی آن نگاهی داشته باشیم. امروز به سراغ مشخصات فنی، قیمت و ویژگی‌های منحصر به فرد جدیدترین پرچمدار برقی کره‌ای ها خواهیم رفت که این EV را نسبت به تمام ماشین‌های برقی جهان، متمایز می‌کنند. اما پیش از آن که به سراغ توضیحات فنی برویم، از شما دعوت می‌کنیم تا با یک ویدیو جذاب، از طراحی ظاهری تا کابین این خودرو الکتریکی عجیب را زیر نظر بگیرید.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای Ioniq 6

این خودرو هم به مانند هیوندای Ioniq 5 از پلتفرم مشترک خودروهای برقی کره‌ای یا همان پلتفرم E-GPM بهره می‌برد و می‌دانیم که ظرفیت باتری‌های خودروهای این پلتفرم در نسخه استاندارد، حداقل 77.4 کیلو وات ساعت خواهد بود. به علاوه هیوندای Ioniq 6 قرار است در دو نسخه متفاوت و با یک یا دو موتور الکتریکی به بازار بیاید پس تا اینجای کار می‌دانیم که اصلی‌ترین تفاوت تریم‌های این سدان، به RWD یا AWD بودن آن‌ها مربوط می‌شود.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

کمی جلوتر به مشخصات فنی مدل RWD می‌رسیم اما بیایید و به قوی‌ترین مدل این خودرو، نگاهی داشته باشیم. در نسخه AWD، دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب داریم که مجموع قدرت آن‌ها به 320 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور می‌رسد و این موتورها می‌توانند در کمتر از 5.1 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

همچنین هیوندای Ioniq 6 از قابلیت «تیون آپ» یا همان “Tune-Up” بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد تا هر نقطه از خودرو را به دلخواه خود تنظیم کنید. از حالت‌های رانندگی مختلف تا حساسیت پدال گاز، قدرت موتورهای الکتریکی، سفتی یا نرمی فرمان و حتی نویز صدای کابین، همه و همه در این قابلیت گنجانده شده‌اند.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

همانطور که حتما تا اینجای کار متوجه شده‌اید، این خودرو از طراحی آیرودینامیکی عجیبی بهره می‌برد و تعجبی هم ندارد که ضریب درگ آن فقط 0.21Cd باشد. به لطف چنین مقاومت کمی در برابر جریان هوا و موتورهای الکتریکی بهینه با مصرف انرژی کم، اکنون طبق تست‌های موسسه WLTP اروپا، هیوندای Ioniq 6 در هر بار شارژ می‌تواند 610 کیلومتر را طی کند و این عدد نسب به هیوندای Ioniq 5 تقریبا 100 کیلومتر بیشتر است. داستان جایی جالب می‌شود که بدانید هیوندای Ioniq 5 و 6 دقیقا از یک نوع باتری استفاده می‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها نسبت به یکدیگر، به طراحی بدنه و موتورهای الکتریکی بهینه‌تر محدود می‌شود.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

البته دست خریداران غیر آمریکایی کمی بازتر است و آن‌ها می‌توانند نسخه RWD را با پکیج باتری‌های 53 کیلو وات ساعتی هم تهیه کنند. اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که مصرف انرژی موتور الکتریکی هیوندای Ioniq 6 فقط به 14 کیلو وات ساعت در هر صد کیلومتر می‌رسد و با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که شعاع حرکتی سدان برقی جدید هیوندای در نسخه RWD و با باتری‌ها کوچک‌تر به 370 کیلومتر خواهد رسید.

همچنین هیوندای سعی کرده تا با هدیه دادن سیستم برق 800 ولت به این خودرو، مشکل زمان شارژ شدن را هم حل کند. در همین راستا باید بدانید که هیوندای Ioniq 6 از شارژرهای سریع 350 کیلو واتی DC هم پشتیبانی خواهد کرد که می‌توانند درصد شارژ باتری‌ها را در عرض 18 دقیقه، از 20 به 80 درصد برسانند. به علاوه این خودرو از قابلیت V2L هم بهره می‌برد که آن را به یک پاور بانک غول پیکر متحرک تبدیل می‌کند و می‌توانید به وسیله آن، حتی روشنایی خانه خود را هم تامین کنید.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

اما بیایید و به نمایشگاه سنسورها و دوربین‌های هیوندای هم نگاهی داشته باشیم. این قطعات در سراسر بدنه پخش شده‌اند و امکاناتی مثل سیستم رانندگی خودکار سطح 2، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار و باقی ماندن بین خطوط، دستیار هوشمند تعویض لاین، سیستم اخطار تصادف از جلو و عقب، ترمزهای اضطراری، سیستم تشخیص عابرین و راکبین دوچرخه و موتورسیکلت و جیوانات، سیستم تشخیص ترافیک از پشت یا همان RCTA، رادار 360 درجه و رادار نقطه کور و سیستم پارک اتوماتیک و خروج از پارک، تنها بخشی از سورپریزهای بزرگ کره‌ای‌ها برای خودرو هوشمند برقی جدید و پرچمدار خود هستند.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

البته آینه‌ بغل‌های دوربین دار هم برای هیوندای Ioniq 6 تعبیه شده است اما متاسفانه این قابلیت فقط در نسخه‌های مخصوص به بازار آمریکا وجود خواهد داشت. در انتها به رینگ‌های آیرودینامیکی 18 اینچی می‌رسیم که مخصوص نسخه استاندارد هستند و اگر با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنید، می‌توانید به سراغ نسخه 20 اینچی هم بروید.

کابین مدرن با سورپرایزهای بزرگ

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

در اتاق هیوندای Ioniq 6 با دو نمایشگر دوال اسکرین 12 اینچی طرف هستیم که از سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کنند. همچنین می‌توانید به صورت همزمان، دو گوشی مختلف را از طریق بلوتوث به سیستم مولتی مدیا وصل کنید.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

سیستم مسیریابی هم به لطف الگوریتم‌های جدید، می‌تواند بهترین مسیری که کمترین مصرف انرژی را داشته باشد، پیدا کند و در زمان کم شدن شارژ باتری‌های خودرو، مسیری را به راننده پیشنهاد دهد که ایستگاه شارژ داشته باشد. همچنین قابلیت آپدیت از طریق هوا یا همان OTA هم در این خودرو وجود دارد. در ادامه به 3 پورت USB C و یک پورت USB A می‌رسیم و میزهای تاشو در ردیف عقب هم اینجا هستند تا کابین این خودرو را کامل‌تر از هر EV دیگری کنند.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

در مورد تریم کابین هم واقعا نباید هیچ گله‌ای کرد چرا که هیوندای در یک خبر شگفت انگیز، از وجود 64 رنگ مختلف برای سیستم نورپردازی کابین هیوندای Ioniq 6 خبر داده است. همچنین خریداران می‌توانند به سلیقه خود، نورپردازی دو رنگ را هم کابین خودرو داشته باشند. این سیستم نورپردازی در نوع خود واقعا تک است و نظیر ندارد چرا که از نورپردزای پیکسلی بهره می‌برد. این سیستم، به نوعی یک نورپردازی آبشاری را خلق می‌کند که در تصاویر پایین، می‌توانید نحوه کار آن را کاملا درک کنید.

از آن جایی که صحبت از رنگ شد، بیایید و به 12 رنگ مخصوص بدنه هم سری بزنیم. «آبی روشن دلپذیر»، «سبز مرواریدی»، «رنگ مات چند پوششی» و «آبی تیره» که ترکیبی از رنگ بنفش آلویی با چند رنگ دیگر است، خاص‌ترین رنگ‌های بدنه‌ی هیوندای Ioniq 6 خواهند بود. رنگ‌های تریم کابین هم شامل چهار رنگ مختلف می‌شود که بهترین آن، رنگ‌های «سبز زیتونی تیره» و «خاکستری روشن» هستند.

قیمت هیوندای Ioniq 6

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

خودرو پرچمدار جدید هیوندای از پاییز امسال به روی خط تولید می‌رود و انتظار داریم تا اولین هیوندای Ioniq 6 را تا اوایل سال 2023 و با قیمت 40 هزار دلار، به صورت رسمی در نمایشگاه‌های کره ببینیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*