خودروهای برقی در امارات

خودروهای برقی، به زودی امارات را تسخیر خواهند کرد

تعداد خودروهای برقی در امارات به زودی به حدی می‌رسد که خیابان‌های این کشور ثروتمند عربی، به جولانگاه سگمنت EV یا همان ماشین های برقی تبدیل خواهند شد.

افزایش جهانی قیمت سوخت در اثر جنگ روسیه و اوکراین و بوجود آمدن بحران‌های مالی در سطح جهان، برای همه کشورها به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. اما به نظر می‌رسد که عرب‌ها قصد دارند این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنند.

نگاهی به واردات خودروهای برقی به امارات

خودروهای برقی در امارات

پمپ بنزین‌های کشور امارات در حال حاضر، هر لیتر بنزین را با قیمت 1.5 دلار (تقریبا 4.2 درهم یعنی 10500 تومان) عرضه می‌کنند. همچنین بد نیست بدانید که قیمت بنزین در این کشور در مقایسه با ماه‌های ابتدایی 2022، تقریبا 60 درصد افزایش را تجربه کرده است. اگر هزینه‌ی پر کردن هر باک بنزین را 200 تا 250 درهم حساب کنیم و با احتساب 8 تا 10 بار سوخت گیری در یک ماه، تقریبا می‌توان گفت که اماراتی‌ها باید ماهیانه 2500 درهم (تقریبا 21 میلیون تومان) را برای پر کردن باک خودروهای بنزینی خود کنار بگذارند.

خودروهای برقی در امارات

در همین رابطه، مدیر ارشد یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه دبی یعنی بلال نصر عنوان می‌کند:

تقاضای خودروهای برقی در امارات در ماه‌های گذشته، 200 درصد افزایش داشته است. بانک‌ها و نمایشگاه‌های خودرو در امارات متحده عربی، وام‌های وسوسه انگیزی را برای خرید ماشین های الکتریکی در نظر گرفته‌اند و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی هم باعث شده تا قیمت برق، تقریبا منطقی باشد.

تشویق دولت امارات به خرید خودرو های برقی و شرایط خرید استثنایی

خودروهای برقی در امارات

از وام‌ها و شرایط فروش نمایندگی‌ها که بگذریم، به بحث مالیات می‌رسیم. طبق جدیدترین برنامه‌ی این کشور عربی برای سگمنت EV، گفته می‌شود که مالیات خودروهای برقی و هیبریدی نسبت به مدل‌های بنزینی در کشور امارات، بسیار کمتر خواهد بود. همچنین ایستگاه‌های شارژ رایگان هم در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

نظر اماراتی‌ها نسبت به خودروهای برقی

خودروهای برقی در امارات

مردم UAE در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نسبت به این تغییر، سیگنال‌های مثبتی را نشان داده‌اند. طبق نظرسنجی‌ها، تقریبا 52 درصد از مردم این کشور قصد دارند تا در آینده نزدیک، حتما یک خودرو هیبرید یا تمام برقی را به گاراژ خانه خود بیاورند.

خودروهای برقی در امارات

همچنین 25 درصد از دیگر شرکت کنندگان در نظر سنجی‌ها هم بیان کرد‌ه‌اند که منتظر ماشین های برقی بهتری در امارات هستند تا تصمیم نهایی خود را بگیرند. 14 درصد دیگر هم آرزو دارند تا مالک یکی از این وسایل نقلیه باشند اما محدودیت مالی خانواده‌ی آن‌ها، اجازه این کار را نمی‌دهد. و در آخر فقط 9 درصد از اماراتی‌ها ترجیح می‌دهند که علی رغم افزایش بی سابقه قیمت سوخت در این کشور، باز هم به همان خودروهای بنزینی یا دیزلی قدیمی خود وفادار بمانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*