بررسی ریلمی GT Master

بررسی ریلمی GT Master؛ یک بار هم که شده متفاوت انتخاب کن!

ریلمی گوشی زیبا و البته خاص جی تی مستر را روانه بازار ایران کرده است. به همین بهانه به بررسی ریلمی GT Master از نظر مشخصات فنی، امکانات، دوربین، باتری، نمایشگر و عملکرد می‌پردازیم.

برخلاف اکثر سازندگان گوشی که از واژه‌های پرو، مکس و اولترا در نام‌گذاری دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، ریلمی تصمیم گرفته واژه Master را به نام میان رده جدید خود اضافه کند. البته این تنها تفاوت ریلمی GT Master با سایر گوشی‌های بازار نیست. شرکت سازنده از یک زبان طراحی کاملا متفاوت و منحصر به فرد نیز برای بدنه پشتی این گوشی (رنگ خاکستری) استفاده کرده است که در همان نگاه اول هر فردی را به خود جذب می‌کند.

ریلمی GT Master طراحی زیبا را در کنار صفحه نمایش سوپر امولد ۱۲۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون 778G و البته شارژ سریع ۶۵ وات قرار داده تا بتواند رقبای خود در این بخش از بازار را کنار بزند. با گجت نیوز همراه باشید تا در این پست به بررسی ریلمی GT Master Edition بپردازیم.

فهرست عناوین بررسی ریلمی GT Master

بررسی ریلمی GT Master

با کلیک روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

بررسی مشخصات فنی ریلمی GT Master

گوشیRealme GT Master Edition
ابعاد و وزن۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ در ۸.۰ میلی‌متر، ۱۷۴ گرم، بدنه پشتی از چرم گیاهی در رنگ خاکستری و پلاستیک در رنگ‌های دیگر
صفحه نمایشپنل سوپر امولد ۶.۴۳ اینچی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۴۰۹ پیکسل در اینچ، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، روشنایی پایدار ۶۴۳ نیت
پردازندهتراشه ۶ نانومتری کوالکام اسنپدراگون 778G 5G، هشته هسته‌ای ( ۱ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، ۳ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی آدرنو 642L
حافظه۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی، عدم پشتیبانی از کارت حافظه
نرم افزاراندروید 11، رابط کاربری Realme UI 2.0
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متری، حسگر ۱/۲ اینچی، اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر، میدان دید ۱۱۹ درجه، حسگر ۱/۴ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5، حسگر ۱/۲.۷۴ اینچی، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 1080p با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، gyro-EIS
  • دوربین جلو: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۵ وات
سایرحسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

طراحی و کیفیت ساخت

ریلمی برای ساخت این گوشی با طراح مطرح ژاپنی Naoto Fukasawa همکاری کرده است و نیجه همکاری نیز چیزی شده که از آن با عنوان طراحی چمدانی یاد می‌شود. با توجه به طراحی تکراری اکثر گوشی‌های اقتصادی و میان رده، رویکرد متفاوت ریلمی قابل تقدیر است. شرکت سازنده در بدنه پشتی دستگاه از چرم مصنوعی استفاده کرده و همین نیز سبب شده که به راحتی از دست سر نخورد.

بررسی ریلمی GT Master

علاوه بر این، بدنه مستعد جذب اثر انگشت نیست و حس یک کالای پریمیوم را به فرد منتقل می‌کند. همچنین در بدنه پشتی دوربین سه‌گانه دیده می‌شود که اندکی بیرون زده است. روبروی دوربین هم شاهد برند ریلمی و امضای Naoto Fukasawa هستیم که زیبایی گوشی را دوچندان می‌کند. متاسفانه در رنگ‌های دیگر گوشی خبری از این دو نیست.

ریلمی یکی از معدود شرکت‌هایی است که همچندان روی قرار دادن دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در دو سمت متفاوت اصرار دارد. دکمه پاور ریلمی GT Master در سمت راست گوشی قرار گرفته و دکمه‌های تنظیم صدا نیز (برخلاف دیگر شرکت‌ها به صورت جداگانه) در سمت چپ قرار دارند. همچنین در سمت چپ گوشی شیار سیم‌کارت وجود دارد که می‌تواند از دو سیم‌کارت نانو پشتیبانی کند. ریلمی جی تی مستر از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی ریلمی GT Master

در قسمت پایینی گوشی به ترتیب خروجی صدای اسپیکر، درگاه USB-C، میکروفون اصلی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار دارد. بخش بالایی خیلی خلوت‌تر است و فقط میزبانی یک میکروفون را عهده‌دار شده‌ است.

بررسی ریلمی GT Master

ریلمی تصمیم گرفته دوربین سلفی را در حفره کوچک سمت چپ نمایشگر قرار دهد؛ اما اگر دوربین در بخش مرکزی نمایشگر بود، به زیبایی گوشی بیشتر کمک می‌کرد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز در حد استاندارد هستند.

بررسی ریلمی GT Master

در قسمت پایینی نمایشگر ریلمی GT Master حسگر اثر انگشت اپتیکال دیده می‌شود. عملکرد این حسگر قابل قبول است و نمی‌توان انتقاد خاصی را به آن وارد دانست. البته حسگر نسبت به سایر گوشی‌ها کمی پایین‌تر قرار گرفته است که موضوع مهمی نیست و احتمالا پس از چند روز به آن عادت می‌کنید.

صفحه نمایش

ریلمی برای صفحه نمایش GT Master هیچ چیزی کم نگذاشته است. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی سوپر امولد مجهز شده که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را ارائه می‌هد. نسبت تصویر و تراکم پیکسلی نیز به ترتیب ۲۰:۹ و ۴۰۹ هستند.

بررسی ریلمی GT Master

روشنایی

اگر بخواهید به صورت دستی روشنایی نمایشگر را افزایش دهید، به ۴۳۷ نیت محدود خواهید شد؛ اما اگر در یک روز آفتابی بیرون باشید و روشنایی را روی حالت خودکار قرار دهید، به حداکثر روشنایی ۶۳۴ نیت هم خواهید رسید. وان پلاس نورد 2 نیز در همین حد قرار دارد؛ ولی روشنایی گلکسی A52 به ۸۰۰ نیت می‌رسد.

در کل اگرچه این میزان روشنایی در میان گوشی‌های میان رده خیلی زیاد نیست، اما برای استفاده در محیط‌های پر نور هم مشکل‌ساز نخواهد شد.

دقت رنگ

در هنگام بررسی بخش تنظیمات رنگ ریلمی GT Master با سه گزینه Vivid، Gentle و Brilliant مواجه می‌شوید. علاوه بر اینها یک اسلایدر تنظیم دمای رنگ هم وجود دارد. در حالت Vivid (پیش‌فرض) گوشی طیف رنگ گسترده‌ای را پوشش می‌دهد؛ اما دقت فوق‌العاده بالایی ندارد.

بررسی ریلمی GT Master

در واقع در هنگام نمایش رنگ‌های سفید و خاکستری گرایش محسوسی به رنگ آبی دیده می‌شود. البته اگر اسلایدر دمای رنگ را روی گرم‌ترین حالت بگذارید، این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود و در عوض رنگ‌ سفید اندکی به صورتی گرایش پیدا می‌کند.

رفرش‌ریت

در هنگام تنظیم رفرش‌ریت با سه گزینه استاندارد، بالا و خودکار مواجه خواهید شد. در حالت استاندارد رفرش‌ریت به صورت ثابت روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد. در حالت‌های بالا و خودکار نیز تقریبا رویکرد مشابهی را شاهد هستیم.

بررسی ریلمی GT Master

وقتی در منو تنظیمات هستید، گوشی بدون در نظر گرفتن فعالیت کاربر رفرش‌ریت را روی ۱۲۰ هرتز نگه می‌دارد؛ اما در بقیه قسمت‌ها پس از مدتی عدم فعالیت این میزان را به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهد. البته پس از لمس صفحه مجددا نرخ تازه‌سازی به ۱۲۰ هرتز برمی‌گردد. در اکثر برنامه‌ها هم شرایط همینطور است؛ اما در فیسبوک و بازی‌ها رفرش‌ریت از ۶۰ هرتز فراتر نمی‌رود.

باتری

ریلمی GT Master از یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این در حالی است که اکثر رقبا به باتری‌های ۴۵۰۰ یا حتی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند. به همین خاطر شاید فکر کنید که این گوشی عمر باتری پایینی دارد؛ اما به هیچ وجه اینگونه نیست. ریلمی جی تی مستر می‌‌تواند با یک بار شارژ انرژي لازم برای حدود ۲۹ ساعت تماس صوتی را تامین کند.

بررسی ریلمی GT Master

همچنین اگر اهل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال هستید هم مشکلی نخواهید داشت. شما می‌توانید با خیال راحت تا ۱۴ ساعت وبگردی کرده یا ۲۰ ساعت به صورت آفلاین ویدیو تماشا کنید. پس از تمام شدن باتری هم شارژر سریع ۶۵ وات ریلمی در اختیار شما خواهد بود تا در تنها ۳۰ دقیقه گوشی خود را شارژ کنید.

بررسی ریلمی GT Master

اپل، سامسونگ، سونی، شیائومی، نوکیا و بسیاری از برندهای دیگر شارژ را از جعبه بسیاری از گوشی‌های خود حذف کرده‌اند و یا شارژری با سرعت پایین را به کاربران ارائه می‌کنند؛ اما خوشبختانه در جعبه ریلمی GT Master شارژر ۶۵ وات دیده می‌شود.

اسپیکر

ریلمی GT Master به تنها یک اسپیکر مجهز شده و این در حالی است که سایر گوشی‌های سری GT همگی از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند. مهم‌تر از همه اینکه اکثر رقبای این گوشی با اسپیکرهای دوگانه همراه شده‌‌اند.

بررسی ریلمی GT Master

جی تی مستر از نظر بلندی صدا متوسط ارزیابی می‌شود و می‌توان آن را در حد پوکو X3 GT دانست. هر دو گوشی گلکسی A53 و وان پلاس نورد 2 در این زمینه از میان رده ریلمی بهتر هستند. از نظر کیفیت صدا نیز GT Master Edition چنگی به دل نمی‌زند.

بررسی نرم‌افزار و عملکرد ریلمی GT Master

در بخش نرم‌افزاری شاهد حضور رابط کاربری Realme UI 2.0 هستیم که بر پایه اندروید 11 توسعه یافته است. رابط کاربری ریلمی از امکانات شخصی‌سازی فراوان، تم‌های AOD (نمایشگر همیشه روشن) متنوع و قابلیت‌های مفیدی همچون پنجره‌های کوچک و پنجره‌های شناور پشتیبانی می‌کند. در کنار اینها باید از امنیت بالا هم یاد کرد.

با وجود اینکه Realme UI 2.0 گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی دارد، کاربر به هیچ وجه احساس نمی‌کند که گوشی شلوغ است. در واقع صفحه قفل، صفحه اصلی و بخش نوتیفیکیشن‌ها همگی ساده طراحی‌ شده‌اند. همچنین شاهد منوی برنامه‌ها هستیم که البته اگر خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

رابط کاربری ریلمی به شما اجازه می‌دهد صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده و دو برنامه را به صورت همزمان اجرا کنید. شما همچنین می‌توانید یک برنامه را کوچک کرده و به صورت یک پنجره کوچک یا شناور در آورید. ریلمی GT Master از قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز پشتیبانی می‌کند.

خوشبختانه ریلمی تم‌هایی زیادی برای این قابلیت تدارک دیده است و شما حتی می‌توانید گرافیک دلخواه خود را بکشید یا تصویری را از گالری انتخاب کنید. لبه‌های نمایشگر نیز در هنگام دریافت نوتیفیکیشن روشن می‌شوند. رابط کاربری ریلمی از آیکون‌های مختلف پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین اگر از آیکون‌های پیش‌فرض خوشتان نمی‌آید، می‌توانید به سراغ گزینه‌های مختلف بروید.

علاوه بر اینها، شما می‌توانید رنگ‌های سیستمی، انیمیشن حسگر اثر انگشت، آیکون‌های بخش نوتیفیکیشن‌ها و فونت را تغییر دهید. همانند One UI در گوشی‌های گلکسی، رابط کاربری ریلمی هم به نوار کناری هوشمند مجهز شده است. امکان شخصی‌سازی گزینه‌ها و میانبرهایی این قسمت وجود دارد.

بنچمارک

قلب تپنده ریلمی GT Master تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G است که از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد. این هسته‌ها به صورت 1+3+4 قرار گرفته‌اند و شامل هسته اصلی کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز می‌شوند.

بررسی ریلمی GT Master

میان رده جذاب ریلمی در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است. هر دو نسخه از ۸ گیگ رم بهره می‌برند. نتایجی که در ادامه می‌بینید مربوط به نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هستند. در بنچمارک تک هسته‌ای گیک‌بنچ ریلمی GT Master بالاتر از دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 765 و اسنپدراگون 750 قرار می‌گیرد و تفاوت چندانی با دستگاه‌های مجهز به دایمنسیتی 1200 ندارد. همچنین وقتی این گوشی را با شیائومی می 11 لایت 5G (با تراشه اسنپدراگون 780) مقایسه می‌کنید، تفاوت معناداری را مشاهده نخواهید کرد.

گیک‌‌بنچ 5 (تک هسته‌ای)

OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 814
Xiaomi Mi 11 Lite 5G (Snapdragon 780G) : 803
Realme GT Master (Snapdragon 778G) : 785
Galaxy A52 5G (Snapdragon 750G) : 636

در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ عملکرد ریلمی GT مستر حتی بهتر نیز می‌شود و رقبای مجهز به دایمنسیتی 1200 را پشت سر می‌گذارد. طبیعتا این گوشی نمی‌تواند با گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 888 رقابت کند.

گیک‌بنچ 5 (چند هسته‌ای)

OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 2792
Xiaomi Mi 11 Lite 5G (Snapdragon 780G) : 2909
Realme GT Master (Snapdragon 778G) : 2917
Galaxy A52 5G (Snapdragon 750G) : 1820

در تست انتوتو، ریلمی GT Master مدل‌های پایین‌تر اسنپدراگون را به راحتی پشت سر می‌گذارد و با شیائومی می 11 لایت 5G در یک رده قرار می‌گیر. هرچند که اینبار نمی‌تواند گوشی‌های مجهز به دایمنسیتی 1100 (پوکو X3 GT) و دایمنسیتی 1200 (وان‌پلاس نورد 2)‌ را شکست دهد.

انتوتو 9

OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 598020
Xiaomi Mi 11 Lite 5G (Snapdragon 780G) : 522490
Realme GT Master (Snapdragon 778G) : 529263
Galaxy A52 5G (Snapdragon 750G) : 386474

در بخش گرافیک نیز وضعیت مشابهی را شاهد هستیم. در اینجا نیز سری 1000 دایمنسیتی بهتر از ریلمی GT Master عمل می‌کنند؛ اما مدل‌های پایین‌تر اسنپدراگون در برابر آن حرفی برای گفتن ندارند.

GFX Manhattane ES 3.1 (offscreen 1080p)

OnePlus Nord 2 (Mali-G77 MC9) : 75
Xiaomi Mi 11 Lite 5G (Adreno 642) : 65
Realme GT Master (Adreno 642L) : 56
Galaxy A52 5G (Adreno 619) : 32

GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen)

XOnePlus Nord 2 (Mali-G77 MC9) : 57
Xiaomi Mi 11 Lite 5G (Adreno 642) : 57
Realme GT Master (Adreno 642L) : 46
Galaxy A52 5G (Adreno 619) : 28

بررسی عملکرد ریلمی GT Master نشان می‌دهد که با یک گوشی قدرتمند طرف هستیم که می‌تواند در حد و اندازه گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 870 ظاهر شود. نتایج بخش گرافیک نیز از رقابت تنگاتنگ بین این گوشی و رقبایش حکایت دارد. جی تی مستر همچنین توانست در بخش پایداری عملکرد CPU و GPU نیز بسیار خوب ظاهر شود و تنها اندکی از حالت ایده‌آل فاصله بگیرد.

در واقع افزایش دما در استفاده طولانی مدت به خوبی مدیریت می‌شود و تاثیر چندانی روی عملکرد دستگاه نخواهد داشت. از طرفی بافت چرم گیاهی سبب می‌شود که گرما خیلی به کاربر منتقل نشود.

بررسی دوربین ریلمی GT Master

ریلمی GT Master از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. برای عکاسی سلفی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در اختیار شما خواهد بود.

بررسی ریلمی GT Master

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

دوربین اصلی

دوربین اصلی این گوشی تصاویر را در حالت پیش‌فرض به صورت ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. تصاویر کیفیت خیلی خوب دارند؛ اما نمی‌تواند افرادی که به دنبال تصاویر طبیعی و خنثی هستند را راضی کنند. به بیانی دیگر تصاویر نسبتا اغراق شده هستند و کنتراست آنها نیز بالا است.

اکثر گوشی‌های میان رده تصاویر را به صورت ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کنند و همین سبب می‌شود که ریلمی GT Master جزئیات بیشتری را در مقایسه با رقبای خود نشان دهد. همچنین وضوح تصاویر نیز به خوبی کنترل شده و باب دل افراد محافظه‌کار است. البته نویز بیش از حد تا حدودی به این ترکیب خوب آسیب می‌زند.

شما می‌توانید در هنگام عکاسی گزینه هوش مصنوعی را نیز فعال کنید؛ اما در این حالت فقط همه‌چیز غیر طبیعی‌تر خواهد شد. همچنین حالت عکاسی ۶۴ مگاپیکسلی هم در دسترس است. در کمال تعجب متوجه شدیم که گوشی در هنگام عکاسی در این حالت از دو الگوریتم پردازشی کاملا متفاوت استفاده می‌کند و تنها تصاویر ثبت شده با یکی از آنها کیفیت قابل قبولی دارند.

هیچ قانون مشخصی هم در این زمینه وجود ندارد و حتی اگر چند عکس متوالی از یک صحنه بگیرید، با نتایج متفاوتی مواجه خواهید شد.

اگرچه ریلمی GT Master به دوربین زوم اختصاصی مجهز نشده است، اما در برنامه دوربین گزینه‌های بزرگنمایی ۲ و ۵ برابری دیده می‌شوند. تصاویر ثبت شده در حالت زوم ۲ برابری کیفیت خیلی خوبی دارند و جزئیات ثبت شده نیز به حدی بالاست که لزوم وجود دوربین زوم ۲ برابری حس نمی‌شود.

در حالت زوم ۵ برابری جزئیات کمتر می‌شوند و نویز افزایش می‌آید. در این حالت بهتر است از تصویر روی گوشی لذت ببرید و آن را به نمایشگر بزرگتری منتقل نکنید. همچنین در هر دو حالت ۲ و ۵ برابری گاهی فوکوس از دست می‌رفت و به همین خاطر توصیه می‌شود پس از عکاسی این موضوع را چک کنید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض ریلمی GT Master نمی‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. گستره داینامیک نسبتا محدود است و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی نیز جزئیات خیلی زیادی را به ارمغان نمی‌آورد. البته وضوح تصویر خوب است و رنگ‌ها نیز دلپذیر هستند. تصحیح اعوجاج نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

کیفیت تصاویر در شب

دوربین اصلی

تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی در نور کم نسبتا نرم و با گستره داینامیک محدود هستند. همچنین نویز زیادی در تصاویر دیده می‌شود. البته رنگ‌ها آسیب چندانی ندیده‌اند. اگر حالت شب را فعال کنید، کیفیت عکس‌ها به شکل فوق‌العاده محسوسی تغییر خواهد کرد. در این حالت هایلایت‌ها بهتر ثبت می‌شوند و سایه‌ها نیز روشن‌تر به نظر می‌رسند. همچنین جزئیات بیشتری در تصاویر دیده می‌شود.

مشکل عجیبی که در این حالت مشاهده کردیم، هاله‌های نور در اطراف ماشین‌های در حال حرکت بود. دقیقا مشخص نیست چه چیزی سبب این مشکل شده است؛ اما امیدواریم که ریلمی آن را با یک بروزرسانی نرم‌افزاری حل کند.

دوربین فوق عریض

همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین فوق عریض عملکرد ضعیفی در نور کم دارد. اگر با این دوربین در نور کم عکاسی کنید، تصاویری تاریک با نوردهی کم، هایلایت‌های آسیب دیده و گستره داینامیک محدود خواهید داشت. همچنین تصاویر وضوح پایینی دارند.

در اینجا نیز حالت شب به داد ریلمی GT Master می‌رسد. نوردهی و گستره داینامیک فوق‌العاده بهبود پیدا می‌کنند و جزئیات و وضوح نیز بسیار بهتر از حالت پیش‌فرض خواهند شد.

حالت پرتره

حالت پرتره در ریلمی GT Master عموما نتایج خوبی را به شما تحویل می‌دهد. سوژه به خوبی شناسایی می‌شود و خبری از گوش‌های بریده یا لبه‌های آشفته لباس نیست. همچنین رنگ‌ها و گستره داینامیک عالی هستند.

ماکرو

کیفیت دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی ریلمی در حدی است که می‌توان گفت بود و نبودش فرق چندانی ایجاد نمی‌کند. تصاویر ثبت شده با این دوربین جزئیات چندانی ندارند، گستره داینامیک آنها محدود است و رنگ‌ها را بی‌روح نشان می‌کنند. از طرفی فاصله کانونی ثابت نیز شرایط را بدتر کرده است.

سلفی

شاید ریلمی در استفاده از یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی برای یک گوشی میان رده کمی زیاده‌روی کرده باشد؛ اما در هر حال این دوربین در GT Master استفاده شده و جزئیات فوق‌العاده زیادی را هم ثبت می‌کند. همچنین گستره دانیامیک وضعیت مطلوبی دارد و رنگ‌ها هم شما را راضی خواهند کرد.

دوربین سلفی از حالت پرتره نیز پشتیبانی می‌کند. در این حالت تمامی نکات مثبت تصاویر سلفی حفظ می‌شوند؛ هرچند که گوشی در شناسایی سوژه اندکی با مشکل مواجه می‌شود و اگر مدل موی شما مرتب نباشد، همچون تصاویر بالا تار خواهند شد.

فیلم‌برداری

دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد و دوربین فوق عریض از رزولوشن 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید بین کدک‌های h.264 و h.265 یکی را انتخاب کنید. لرزشگیر نیز در همه حالت‌ها فعال است.

بررسی ریلمی GT Master

فیلم‌های 4K ضبط شده با دوربین اصلی جزئیات مناسبی ندارند و به شکل بسیار عجیبی بیش از حد شارپ هستند. رنگ‌ها دقیق ثبت می‌شوند و کنترانست نیز وضعیت خوبی دارد؛ اما گستره داینامیک محدود است. فیلم‌های 1080p دوربین فوق عریض عادی هستند و چیز خاصی برای عرضه ندارند. شما صرفا ویدیویی‌ها با میدان دید عریض‌تر و جزئیات مناسب خواهید داشت که کمی از دوربین اصلی روشن‌تر هستند. البته رنگ‌ها کمی بی‌روح به نظر می‌رسند.

عملکرد لرزشگیر الکترونیک در هر دو دوربین تنها به مهار لرزش دست در هنگامی که ایستاده‌اید، محدود می‌شود و قادر نیست لرزش‌های راه رفتن یا دویدن را کنترل کند.

جمع‌بندی

ریلمی در GT Master Edition به بسیاری از نکات مهم توجه کرده است. این گوشی عمر باتری خیلی خوبی دارد و در بحث سرعت شارژ هم به راحتی رقبای خود را جا می‌گذارد. نمایشگر این گوشی از نظر روشنایی بهترین نیست؛ اما می‌تواند نور کافی برای استفاده در محیط‌های پرنور را تامین کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و پنل سوپر امولد هم از دیگر مزایای نمایشگر به حساب می‌آیند.

بررسی ریلمی GT Master

همچنین ریلمی از یک چیپست قدرتمند در این گوشی استفاده کرده که می‌تواند حتی در استفاده سنگین و طولانی نیز بخش زیادی از قدرت خود را حفظ کند. رابط کاربری نیز با وجود دارا بودن امکانات شخصی‌سازی فراوان،‌ چندان سنگین نیست. اگر هم خیلی اهل فیلم‌برداری نیستید، مشکلی با سیستم دوربین این گوشی نخواهید داشت.

بررسی ریلمی GT Master

البته ریلمی GT Master مشکلاتی هم دارد که از میان آنها می‌توان به نبودن لایه محافظت گوریلا گلس روی نمایشگر و مجهز شدن به تنها یک اسپیکر اشاره کرد. هرچند اینها در حدی نیستند که بخواهند فرد را از خرید گوشی منصرف کنند. مخصوصا اینکه می‌توانید با خرید رنگ خاکستری این گوشی از طراحی زیبا و چشم‌نواز آن لذت ببرید. در پایان امیدواریم که مقاله بررسی ریلمی GT Master برای شما مفید واقع شده باشد.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا و منحصر به فرد (رنگ خاکستری)
  • نمایشگر خیلی خوب – پنل امولد، رفرش‌ریت بالا و روشنایی قابل قبول
  • عمر باتری و سرعت شارژ بسیار خوب
  • رابط کاربری Realme UI با گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان
  • تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778G با پایداری بالا
  • کیفیت مناسب همه دوربین‌ها در نور مناسب
  • عملکرد فوق‌العاده حالت شب در نور کم

معایب

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • نبود گوریلا گلس
  • نبود اسپیکرهای استریو
  • کیفیت پایین فیلم‌برداری