وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

وولینگ جیاچن؛ مینی ون 7 نفره‌ چینی با امکانات بیشتر و قیمت کمتر از از تویوتا سینا

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen، یک مینی ون قدرتمند چینی است که با ظرفيت 7 نفر، امکانات خارق العاده و قیمت 10 هزار دلار، تویوتا سینا MPV را به چالش می‌کشد.

تنوع محصولات خودروسازان چینی به قدری شده است که واقعا نمی‌توان اخبار همه‌ی آن‌ها را دنبال کرد. از شاسی بلندهای انقلابی جدید تا سدان‌های اسپرت و در جدیدترین مرحله‌، مینی ون‌ها یا همان سگمنت MPV، به روی خط تولید چشم بادامی‌ها آمده‌اند. در ادامه با یکی از پیشرفته‌ترین مینی ون‌های چینی آشنا خواهیم شد که با تفکر آمریکایی ساخته شده است.

معرفی وولینگ جیاچن

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

این خودرو هفت نفره‌ی خانوادگی، یکی از محصولات ابر شرکت SGMW است. در همین راستا بد نیست بدانید که این برند، از ترکیب شاخه‌ی جینی جنرال موتورز، سایک و وولینگ تشکیل شده که هر کدام از این نام‌ها، یکی از وزنه‌های صنعت خودروسازی چین محسوسی می‌شوند.

مشخصات فنی، تریم‌های مختلف و قیمت Wuling Jichen

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

وولینگ جیاچن قرار است در 5 تریم مختلف و با 4 رنگ متفاوت به بازار بیاید که هر کدام از این چهار رنگ، نشانه‌ای از اِلمان‌های طبیعت خواهند بود.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

اگر کاپوت این MPV را بالا بزنیم، باز هم با همان عشقِ اول و آخر چینی‌ها یعنی 1.5T روبرو خواهید شد. این پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی توربو شارژ 1.5 لیتری می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته CVT به چرخ‌های جلویی منتقل کند.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

این پیشرانه یکی از شاهکارهای جنرال موتورز است که بر اساس سال‌ها تجربه و آنالیز مینی ون‌های آمریکایی، طراحی شده است. همچنین مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر به 7.2 لیتر می‌رسد. در ادامه به کامپیوتر مرکزی سیستم مولتی مدیا می‌رسیم که با سیستم عامل لینگو (Lingo)، یک رابط کاربری روان و آسان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این سیستم می‌تواند قابلیت‌هایی مثل سیستم تهویه تمام اتوماتیک، کلید دیجیتال، دستورات صوتی راننده و موارد این چنینی را داشته باشد.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

مینی ون  Wuling Jichen در نسخه پایه با قیمت 69.8 هزار یوان (تقریبا 10.4 هزار دلار) به بازار خواهد آمد و بالاترین تریم آن فقط 105.8 هزار یوان یعنی 15.8 هزار دلار قیمت خواهد داشت. برای اینکه قیمت رقابتی این MPV را بهتر درک کنید، به سراغ داچیا جاگر (ِDacia Jogger) می‌رویم که ارزان‌ترین مینی ون 7 نفره‌ی اروپایی محسوب می‌شود و قیمت آن در نسخه پایه، 16.4 هزار دلار است! یعنی تقریبا 7 هزار دلار بیشتر از Wuling Jichen. تویوتا سینا هم با برچسب قیمت 34 هزار دلاری خود، واقعا در لیگ دیگری است و اصلا به چنین مینی ون‌هایی، کاری ندارد!

طراحی ظاهری ساده اما کارآمد

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

مهم‌ترین عامل در طراحی یک مینی ون، بدست آوردن بیشترین فضا از کابین خودرو است. پارامترهایی مثل زیبایی و آیرودینامیک بودن، به جایگاه‌های دوم و سوم می‌روند. در نمای جلویی وولینگ جیاچن، یک جلو پنجره‌ی V شکل بزرگ را داریم تا بیشترین میزان هوا را در اختیار پیشرانه‌ی توربو شارژ قرار دهد. همچنین چراغ‌ها هم در ساده‌ترین حالت طراحی شده‌اند تا در صورت شکستن یا خراب شدن، کمترین هزینه را بر روی دست مالک خودرو قرار دهند.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

در نمای کنار هم پنجره‌های بزرگ را داریم که این مورد هم یکی دیگر از اصول طراحی سگمنت MPV است. رینگ‌های 17 اینچی معمولی هم در این قسمت دیده می‌شوند که واقعا چنگی به دل نمی‌زنند. به هر حال طراحان چینی سعی داشته‌اند تا با اضافه کردن تزئینات کرمی، ظاهر Wuling Jichen را از یکنواختی و بی روح بودن خارج کنند.

کابین وولینگ جیاچن و رقیبان

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

اینجا جایی است که هنر اصلی وولینگ به روی صحنه می‌آید. صندلی‌های تمام چرمی با تریم قهوه‌ای، یک فضای کلاسیک و خانوادگی را خلق کرده‌اند. بر روی داشبورد هم می‌توانید نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی را مشاهده کنید و نمایشگر پشت آمپر هم از نوع آنالوگ است تا هزینه‌های کلی را کاهش دهد.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

اکنون به کنسول وسطی می‌آییم که در این قسمت، یک درگاه USB با ولتاژ 12 ولت، دو جالیوانی هوشمند و اهرم تعویض دنده را خواهیم داشت. فرمان خودرو هم از نوع برقی است تا بالاترین سطح هندلینگ را در اختیار راننده قرار دهد. تجهیزات ایمنی وولینگ جیاچن هم شامل 4 ایربگ، کروز کنترل تطبیقی و سیستم ESC می‌شود که این سیستم، تقریبا همان سیستم پایداری محسوب می‌شود که پیشرفته‌تر شده است!

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

فرمت صندلی‌های کابین به صورت 2+2+3 طراحی شده که فاصله‌ی هر ردیف با قسمت جلویی خود، به 80 سانتی متر می‌رسد. بنابراین می‌تواند یک فضای 800 میلی متری را در ردیف دوم و سوم، به عنوان استراحتگاه پا داشته باشید. البته قسمت استراحتگاه دست در ردیف دوم را فراموش نکنید. در همین راستا بد نیست بدانید که این فرمت، دید بیشتری در اختیار سرنشینان ردیف سوم قرار می‌دهد.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

به طور کلی ابعاد وولینگ جیاچن شامل 4785 میلی متر طول، 1820 میلی متر عرض و 1760 میلی متر ارتفاع می شود که در کنار وزن 1530 کیلوگرمیِ آن، یک MPV استاندار را وعده می‌دهد. همچنین فاصله محوری Wuling Jichen به 2760 میلی متر می‌رسد.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

همچنین در کابین این مینی ون توربو شارژ می‌توانید 23 قسمت مختلف را برای گذاشتن وسایل مختلف خود پیدا کنید. صندلی‌های ردیف سوم هم به حالت 60 / 40 خم می‌شوند تا فضای کابین از این هم بیشتر شود.

وولینگ جیاچن – Wuling Jichen

در پایان به سرسخت‌ترین رقیبان چینی این MPV می‌رسیم که این لیست شامل جک ریفاینز (Refines)؛ مینی ون SWM X2، چانگان چانگژینگ (Changxing) یا ماکسوس جی 50 (Maxux G50) می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*