FMC M4 فردا موتور

مینی ون جذاب و لوکس FMC M4 فردا موتور در نمایشگاه تهران رونمایی شد

مینی ون جذاب و لوکس FMC M4 فردا موتور در نمایشگاه تهران ۱۴۰۱ معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید فردا موتور آشنا می‌شویم.

شرکت فردا موتور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به صورت رسمی از جدیدترین محصول خود با نام FMC M4 پرده برداشت. محصول جدید فردا موتور در واقع نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ Forthing M4 محسوب می‌شود. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات این مینی ون جذاب و لوکس آشنا خواهیم کرد.

معرفی FMC M4 فردا موتور

بخش طراحی بیرونی

FMC M4 فردا موتور

خودروسازان بزرگ طی سال‌های گذشته با تمرکز روی مینی ون‌ها توانستند محصولات مناسبی را به بازارهای جهانی عرضه کرده و با جلب نگاه مشتریان به فروش بسیار بالایی دست پیدا کنند. در همین راستا شرکت دانگ فنگ به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ چین در نمایشگاه خودرو شانگهای سال قبل از مینی ون جذاب و مدرن Forthing M4 پرده برداشت.

FMC M4 فردا موتور

این خودرو که اکنون با نام FMC M4 فردا موتور در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ به نمایش درآمده از نمای جذاب، مدرن و متفاوتی نسبت به سایر خودروهای چینی بهره می‌برد. در نمای جلو این خودرو شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ هستیم که طراحان با استفاده از خطوطی مورب و مشکی رنگ توانستند نمای جذابی را در آن به وجود آورند.

FMC M4 فردا موتور

همچنین طراحان با قرار دادن لوگو در وسط جلوپنجره که با LED روشن می‌شود توانستند نمای مدرنی را به وجود آورند. از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به خطوط کرومی، خط شکسته چراغ روشنایی روز و طرح سه بعدی سپر اشاره کرد. به طور کلی FMC M4 فردا موتور در بخش نمای جلو نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

FMC M4 فردا موتور

این مینی ون جذاب در بخش کناری از طراحی ساده‌تری نسبت به بخش جلو بهره می‌برد و از نکات طراحی این بخش می‌توان به چند خط منحنی و خط کشیده از گلگیر جلو تا عقب اشاره کرد. البته طراحان با شیب سقف و منحنی آن به بخش عقب به همراه خطوط کرومی در حاشیه پنجره‌ها توانستند این بخش را با نمای جلو هماهنگ کنند.

FMC M4 فردا موتور

در نمای عقب این خودرو نیز شاهد طراحی ساده‌ای همانند بخش کناری هستیم. طراحان برای این بخش یک چراغ پیوسته در نظر گرفتند که باعث شده خودرو پهن‌تر به چشم آید. از سایر جزئیات طراحی این بخش می‌توان به قطعه مشکی رنگ در پایین سپر و یک اسپویلر در بالای شیشه عقب اشاره کرد. به طور کلی این مینی ون از طراحی جذاب، مدرن و هماهنگی بهره می‌برد و می‌تواند نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

طراحی داخلی

FMC M4 فردا موتور

مینی ون FMC M4 فردا موتور از چینش صندلی‌های ۲-۲-۳ بهره می‌برد و طراحان برای ردیف دوم این خودرو دو صندلی کاپیتانی در نظر گرفتند. فردا موتور برای این خودرو تریم کرم قهوه‌ای را در نظر گرفته و همین موضوع باعث لوکس‌تر شدن کابین شده است.

FMC M4 فردا موتور

طراحان برای سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال دو نمایشگر را در نظر گرفتند که البته به یکدیگر متصل بوده و از نمای یکپارچه‌ای بهره می‌برند.

امکانات رفاهی و ایمنی

FMC M4 فردا موتور

FMC M4 فردا موتور به امکانات متعددی مجهز شده و همین موضوع آن را به یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای چینی بازار ایران تبدیل خواهد کرد. از امکانات این خودرو می‌توان به نور بالای خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشت ایربگ ۱۲ نقطه‌ای، سیستم پاک‌سازی هوا، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیق پذیر، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول و دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، رادار خطی، سنسور نور و باران، رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز پارک برقی، اتو هلد، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور اشاره کرد.

مشخصات فنی

FMC M4 فردا موتور

مینی ون FMC M4 فردا موتور به یک موتور ۱.۵ لیتری 4 سیلندر توربو با فناوری GDi مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه‌ی تر نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این خودرو با چنین پیشرانه قدرتمندی به رقیب مستقیم مینی ون جدید ایران خودرو یعنی هایما ۷X تبدیل خواهد شد. البته FMC M4 فردا موتور در بخش امکانات بالاتر از رقبا بود و یک مینی ون جذاب و لوکس محسوب می‌شود.

قیمت

FMC M4 فردا موتور

گفتنی است دانگ فنگ هنوز این مینی ون را به شکل انبوه تولید نکرده و به همین دلیل در حال حاضر از قیمت و زمان عرضه آن به بازار چین اطلاعاتی در دست نیست. هرچند نمی‌توان قیمت FMC M4 فردا موتور را به شکل دقیق پیش‌بینی کرد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مینی ون لوکس با قیمت حدود یک تا ۱.۵ میلیارد تومان روانه بازار ایران خواهد شد.

گالری تصاویر