هایما 7X

بررسی هایما 7X ؛ مینی ون جذاب ایران خودرو

هایما 7X به عنوان یک مینی ون جذاب توسط ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ معرفی شد. در ادامه طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران از یک مینی ون جدید و جذاب با نام هایما 7X پرده‌برداری کرد. این مینی ون چینی که نخستین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۱۹ به معرض نمایش درآمد توسط طراحان شرکت پنین فارینا ایتالیا طراحی شده است.

نقد و بررسی هایما 7X

طراحی ظاهری

هایما 7X

همانطور که اشاره شد طراحی هایما 7 ایکس توسط طراحان شرکت پنین فارینا ایتالیا انجام شده و به همین دلیل نسبت به سایر خودروهای چینی کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. طراحان سعی داشتند این خودرو را به سبک قایق‌های لوکس تفریحی طراحی کنند تا حداکثر رفاه برای سرنشینان این خودرو فراهم شود.

هایما 7X

در نمای جلو هایما 7X شاهد یک جلوپنجره بزرگ با خطوط عمودی و حجم‌پردازی سه‌بعدی هستیم که توانسته نمایی اسپرت و هجومی را به وجود آورد. از این رو این خودرو علاوه بر خانواده‌ها برای جوانان نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

هایما 7X

طراحان برای بخش عقب این خودرو طراحی محافظه‌کارانه‌تری را در نظر گرفتند و نمای کناری این خودرو نیز از خطوط جذابی استفاده شده است. به طور کلی این خودرو در بخش طراحی، بسیار جذاب و مدرن به نظر می‌رسد و می‌تواند نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

طراحی داخلی

هایما 7X

هنگام ورود به کابین هایما 7X نیز با فضایی لوکس مواجه خواهیم شد. طراحان برای این خودرو غربیلک فرمان با حالت دوشاخه مشابه محصولات جدید هیوندای را در نظر گرفتند. دو نمایشگر یکپارچه بالای داشبورد نیز به چشم می‌خورد که به محصولات جدید مرسدس بنز شباهت دارد.

هایما 7X

هایما 7X از صندلی‌های ردیف دوم به شکل مجزا بهره می‌برد که می‌تواند فضای مناسبی را برای دو سرنشین فراهم سازد. برای ردیف سوم نیز صندلی نیمکتی در نظر گرفته شده که سه سرنشین را در خود جای می‌دهد. از این رو هایما 7X با ظرفیت 7 سرنشین می‌تواند برای خانواده‌های پرجمعیت به گزینه بسیار مناسبی تبدیل شود.

مشخصات فنی هایما 7X

هایما 7X به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDi مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک AT6 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در چین و در شرایط استاندارد با وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷.۶ لیتر را به همراه خواهد داشت.

مینی ون ایران خودرو

گفتنی است در حال حاضر ایران خودرو مصرف سوخت این مینی ون چینی را با توجه به کیفیت بنزین و شرایط جاده‌های ایران اعلام نکرده است. همچنین این محصول جدید بازار ایران می‌تواند ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

مینی ون ایران خودرو

طبق کاتالوگ منتشر شده، از امکانات این خودرو می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی سرنشین ۴ حالته برقی، صندلی راننده ۶ حالته برقی، دیلایت، فرمان برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، ترمز پارک برقی همراه با سیستم توقف خودکار یا اتوهلد، سامانه ترمز اضطراری هوشمند برای جلوگیری از تصادف با عابر پیاده و سیستم کمکی کنترل سرعت در سرپایینی اشاره کرد.

همچنین هایما 7X از امکانات دیگری چون سامانه کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایرها، هشدار عبور از خط، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، سیستم کمکی هشدار نقطه کور، حسگرهای پارک، دوربین دید ۳۶۰، جانبی و پرده‌ای، شش عدد کیسه هوای ایمنی، صفحه آمپر تمام دیجیتال، نمایشگر سیستم مالتی مدیا 12.3 اینچی، سانروف پانوراما دو تکه برقی، سیستم کمکی پارک خودکار، کروز کنترل هوشمند با قابلیت کم یا زیاد کردن سرعت طبق شرایط جاده و ترافیک بهره می‌برد.

قیمت و رقبا

هایما این مینی ون را با قیمت ۲۱ هزار دلار به بازار چین عرضه می‌کند که با توجه به نرخ ارز و شرایط بازار ایران می‌تواند برای آن قیمتی حدود یک میلیارد تومان را در نظر داشت. از رقبای مستقیم این خودرو در بازار ایران نیز می‌توان به مینی ون فردا M4 اشاره کرد. همچنین در این محدوده قیمتی هایما 7X باید با رقبای دیگری چون فیدلیتی پرایم، هایما 8S، فردا T5 و لاماری ایما نیز به رقابت بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام به نظر میرسه که اتومبیل خوبی باش حالا باید سوار شد ونذر دا