فعال کردن اپل آیدی

آموزش کامل فعال کردن اپل آیدی روی آیفون و مک بوک | Apple ID

اپل آیدی تمام چیزی است که برای جان بخشیدن به آیفون و مک بوک خود نیاز دارید. شرکت اپل با ساخت سیستم‌های یک پارچه خود باعث شده تا دستگاه‌ها به شکلی هماهنگ کار کنند. اپل آیدی نیز اولین چیزی است که برای این منظور نیاز دارید. تمامی گوشی‌ها و لپ تاپ‌های اپل، بدون اپل آیدی و فعال بودن این اکانت عرضه می‌شوند. با استفاده از اپل آیدی می‌توانید امکانات این دو پلتفرم را فعال کنید. نصب برنامه‌ها و ارتباط با دیگر افراد توسط این حساب کاربری انجام می‌شود و بدون اپل آیدی، آیفون یا مک بوک شما، کاربرد زیادی نخواهد داشت. که شما میتوانید جهت خرید اپل آیدی اینجا کلیک کنید.

کاربرد و مزایای فعال کردن اپل آیدی روی آیفون و مک بوک

اپل آیدی عنصر جان‌بخش به این دو دستگاه و دیگر دستگاه‌های ساخته شده توسط اپل است. تنها با اپل آیدی است که می‌توانید به بخش‌های مختلف این دو دستگاه دسترسی پیدا کرده و به دنیایی از امکانات پا بگذارید. بدون اپل آیدی، این دو دستگاه تنها کاربردهای بسیار ابتدایی خواهند داشت و نمی‌توانید از برنامه‌های مختلف در آنها استفاده کنید. برای پی بردن به کاربردها و مزایای شگفت انگیز اپل آیدی روی این دو دستگاه با ما همراه باشید.

اتصال به اپ استور

هر پلتفرم و دستگاهی، یک برنامه و فروشگاه برای دانلود بازی و اپلیکیشن دارد. فروشگاه کمپانی اپل، اپ استور نام دارد. این فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های دنیا است که 100‌ها میلیون بازی و اپلیکیشن در آن موجود هستند. برای این که بتوانید برنامه‌های مختلف را روی مک بوک یا آیفون خود دانلود کنید، نیاز به یک اپل آیدی خواهید داشت. بدون اپل آیدی امکان ورود به بخش اپ استور و دانلود برنامه‌ها وجود ندارد.

همچنین با اپل آیدی و استفاده از آن روی اپ استور، تمامی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که دانلود یا خریداری می‌کنید، در حساب اپل آیدی شما ذخیره می‌شوند. قابل ذکر است که برای خرید برنامه و بازی‌های پولی، باید حساب اپل آیدی خود را شارژ کنید.

استفاده از سرویس‌های ارتباطی اپل

با استفاده از یک سیم کارت می‌توانید از برنامه Messages و Call آیفون استفاده کنید، اما اپل آیدی کاربرد جدیدی را به این برنامه‌ها اضافه می‌کند. فیس تایم و iMessage یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌های اپل است و به همین دلیل دستگاه‌های اپل محبوبیت زیادی دارند.

فیس تایم امکان برقراری تماس تصویری و صوتی به وسیله اینترنت را فراهم می‌کند. تنها چیزی که برای برقراری تماس آنلاین نیاز دارید، اپل آیدی است. بدون اپل آیدی، فیس تایم برای شما فعال نخواهد شد. در نظر داشته باشید که فیس تایم سرعت زیادی داشته و یکی از برترین سرویس‌های تماس آنلاین دنیا شناخته می‌شود.

از طرف دیگر، برنامه پیام‌رسان اپل را داریم. این برنامه با فعال کردن اپل آیدی روی آیفون و مک بوک، کارکرد دیگری پیدا می‌کند. امروزه اکثر افراد از یک پیام رسان آنلاین استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها به جز اینترنت به چیز دیگری نیاز ندارند. لازمه استفاده از آی مسیج اپل نیز، اپل آیدی است. با اپل آیدی و یک اینترنت ساده، می‌توانید به سرعت پیام‌های آنلاین، تصویر، ویدیو و دیگر چیزها را توسط آی مسیج برای دوستان خود ارسال یا دریافت کنید. این برنامه حجم زیادی از اینترنت را مصرف نمی‌کند و انتخاب اول اکثر کاربران آیفون، برای ارسال و دریافت پیام است.

اپل موزیک و آیتونز

این دو سرویس در تمامی دستگاه‌های اپل وجود دارند. آیتونز فروشگاهی برای خرید موسیقی و فیلم است. اپل موزیک نیز سرویس استریم آنلاین آهنگ است. این سرویس یکی از کامل‌ترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌های پخش موسیقی شناخته می‌شود. مانند بقیه سرویس‌های اپل، برای استفاده از این دو، به یک اپل آیدی نیاز دارید. با خرید اشتراک اپل آیدی یا خرید یک آلبوم یا فیلم در حساب کاربری اپل آیدی خود، می‌توانید از تمامی دستگاه‌های اپل به آنها دسترسی داشته باشید.

همگام سازی با اپل آیدی

جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت اپل آیدی که به کاربران چند دستگاه مختلف اپل پیشنهاد می‌شود، استفاده از قابلیت همگام سازی است. اگر مک بوک و آیفون شما از یک اپل آیدی استفاده کنند، می‌توانید این دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنید؛ به طور مثال وقتی یک متن را در آیفون خود کپی کرده‌اید، با این قابلیت و بدون استفاده از برنامه خاصی، می‌توانید متن کپی شده را در مک بوک خود نیز داشته باشید.

ویژگی Handoff نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این سیستم است که تنها با فعال کردن اپل آیدی روی آیفون و مک بوک در دسترس خواهد بود. با این ویژگی می‌توانید کارهای خود را روی یک دستگاه شروع کرده و در دستگاه دیگر همان عمل را ادامه دهید.

فعال کردن اپل آیدی

استفاده از سرویس iCloud

iCloud نام سرویس فضای ابری اپل است. با استفاده از اپل آیدی، این سرویس برای شما فعال خواهد شد. این سرویس در ابتدا مقدار معینی از فضای ابری را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه می‌توانید در صورت نیاز، حجم‌های بیشتر این سرویس را خریداری کنید. اگر این سرویس را روی آیفون یا مک بوک خود فعال کنید، می‌توانید اکثر برنامه‌ها را به آن متصل نمایید.

داده‌ها و اطلاعاتی که در برنامه‌های مختلف ذخیره می‌شوند، بر روی سیستم iCloud آپلود می‌شوند. این قابلیت علاوه بر پشتیبانی گرفتن از فایل‌ها و اطلاعات مهم شما، امکان دسترسی به اطلاعات از هر سیستمی را می‌دهد.

حال که با کاربردهای ویژه و مزایای استفاده از اپل آیدی آشنا شدید، وقت آن است تا به نحوه فعال کردن اپل آیدی روی آیفون و مک بوک بپردازیم.

آموزش فعال کردن اپل آیدی روی آیفون

در هنگام روشن کردن گوشی آیفون برای اولین بار، آیفون از شما می‌خواهد که اپل آیدی خود را وارد کنید. اگر این مرحله را رد کرده باشید، می‌توانید از درون تنظیمات گوشی نیز اپل آیدی خود را روی آیفون فعال کنید. برای این منظور، وارد قسمت تنظیمات یا Settings آیفون شوید. اگر وارد حساب اپل آیدی نشده باشید، در بالاترین بخش برنامه تنظیمات، عبارت Sign in to your iPhone را مشاهده خواهید کرد.

بر روی این متن کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی بشوید. در این صفحه باید آدرس ایمیلی که با استفاده از آن اپل آیدی را ساخته‌اید، به همراه رمز اپل آیدی وارد کنید. پس از کلیک بر روی دکمه Sign in صفحه جدیدی با عنوان Apple ID Security باز می‌شود. این بخش به فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای اشاره دارد. اگر از سیم کارت‌های ایرانی یا کشورهای تحت تحریم استفاده می‌کنید، نمی‌توانید این قابلیت را فعال کنید؛ پس روی Don’t Upgrade کلیک کرده و وارد صفحه دیگری شوید. در این صفحه از شما می‌خواهد تا قوانین استفاده از سرویس‌های اپل را مطالعه و قبول کنید.

در این مرحله نیاز است تا بر روی عبارت Agree کلیک کنید تا مراحل فعال کردن اپل آیدی روی آیفون به پایان برسد. از این پس می‌توانید از تمامی امکانات اپل آیدی روی آیفون استفاده کنید.

آموزش فعال کردن اپل آیدی روی مک بوک

برای فعال کردن اپل آیدی روی مک بوک نیز باید مراحلی مشابه با آیفون را تکرار کنید که نشان دهنده هماهنگی و شباهت بالای سیستم‌های اپل به یکدیگر است. برای این منظور، در مک بوک خود وارد بخش تنظیمات یا System Preferences شوید. در برنامه تنظیمات مک بوک و در قسمت بالا سمت راست، عبارت Sing in وجود دارد. با کلیک بر روی این دکمه، وارد مرحله فعال کردن اپل آیدی خواهید شد. اگر این دکمه را مشاهده نمی‌کنید، گزینه Internet Accounts را در قسمت تنظیمات یافته و بر روی آن کلیک کنید. پس از آن نیز وارد قسمتی خواهید شد که باید گزینه iCloud را انتخاب کنید.

ادامه فعال کردن اپل آیدی روی مک بوک برای هر دو روش یکسان است. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا ایمیلی که با آن اپل آیدی ساختید را به همراه رمز اپل آیدی وارد کنید. توجه داشته باشید که مانند فعال کردن اپل آیدی روی آیفون، اگر گزینه‌ای مبنی بر فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای وجود داشت، از فعال کردن آن خودداری کنید.

فعال کردن اپل آیدی

پیش‌نیاز برای فعال کردن اپل آیدی روی آیفون و مک بوک

تنها چیزی که برای فعال کردن اپل آیدی و استفاده از آن روی دستگاه‌های مختلف اپل نیاز دارید، یک اپل آیدی معتبر است. اپل آیدی مانند در ورود به امکانات دستگاه‌های اپل شمرده می‌شود. به دلیل این که سرویس‌ها و دستگاه‌های شما به اپل آیدی متصل خواهند شد و تمامی اطلاعات شما در این سرویس ذخیره می‌شود، باید از اپل آیدی معتبری استفاده کنید. از دست دادن اپل آیدی می‌تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات و قفل شدن دستگاه شما شود.

در چند سال اخیر، اپل گزینه وارد کردن شماره تماس برای ساخت اپل آیدی را اجباری کرده است. با توجه به این که کشور ایران در لیست تحریم شرکت اپل وجود دارد، امکان استفاده از شماره تلفن ایرانی برای ساخت اپل آیدی وجود ندارد. برای این که بتوانید اپل آیدی بسازید و آن را روی آیفون و مک بوک فعال کنید، بهترین گزینه استفاده از خدمات آریاپی است. آریاپی یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات پرداخت بین الملل و فروش اپل آیدی است. از طرف دیگر اگر خودتان قصد افتتاح اپل آیدی دارید، می‌توانید با خرید شماره مجازی اپل آیدی ، حساب کاربری خود را بسازید.

تمامی خدمات ارائه شده توسط آریاپی در کمترین زمان به مشتری تحویل داده می‌شود و می‌توانید با اطمینان خاطر از خدمات آریاپی استفاده کنید. برای استفاده از خدمات مختلف آریاپی ، به وبسایت رسمی این مجموعه مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*