لکسوس RX جدید

لکسوس RX جدید، با طراحی شیک و پیشرفته معرفی شد

نسل جدید لکسوس RX با طراحی شیک و پیشرفته معرفی شد. مشخصات فنی و امکانات رفاهی این کراس اوور را در ادامه بخوانید.

در سال 1998 میلادی یکی از موفق‌ترین محصولات لکسوس روانه بازار شد. این خودروی جذاب لکسوس آر ایکس نام داشت و موفق شد به مدت هشت سال پیاپی حدود 100 هزار دستگاه در ایالات متحده آمریکا بفروشد. شرکت لکسوس اکنون قصد دارد نسل پنجم خودروی RX خود را با طراحی بهبود یافته، فناوری‌های پیشرفته‌تر و قوای محرکه پلاگین هیبریدی وارد بازارهای جهانی کند.

مشخصات لکسوس RX جدید

ماهیت طراحی کلی این خودرو همچون سایر نسل‌های RX است، اما با این حال طراحان این خودرو تغییرات جزئی در ظاهر آن ایجاد کرده‌اند. برای مثال در نسخه جدید لکسوس آر ایکس می‌توان جلو پنجره دوکی‌شکلی را دید که جدید است. ناحیه بالایی این جلوپنجره دیگر مانند قبل باز نیست و مسدود و همرنگ بدنه شده است.

در طراحی قسمت پایینی این جلوپنجره نیز از طراحی بدون قاب با الگوی الماسی استفاده شده است. در اطراف این جلو پنجره چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که دی لایت‌ها یا همان چراغ‌های روشنایی روز را در خود جای داده است. ورودی‌های هوای این خودرو نیز عمودی است که با قاب مشکی‌رنگ خود مه شکن‌ها را در بر گرفته‌اند.

لکسوس RX جدید

هر چه به سمت عقب این خودرو حرکت می‌کنیم، طراحی بهتر و بهبودیافته‌تری را شاهد هستیم. در این قسمت پروفیل جانبی RX شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد. همچون سایر شاسی بلندهای لکسوس در آر ایکس نیز چراغ‌ها با یک نوار ال ای دی به یکدیگر وصل شده‌اند. در سپر عقب نیز خروجی‌های هوا نمای اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند. رینگ‌های RX جدید 19 اینچی خاکستری تیره هستند و خبر خوب این است که مشتریان می‌توانند رینگ‌های 21 اینچی با طراحی متفاوت را نیز سفارش دهند.

کابین داخلی شیک و مدرن

آنچه بیش از همه در مورد خودروهای لوکس و تجملی به چشم می‌آید و مهم است، کابین داخلی آنهاست. اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید بدانید که از خرید آن خوشحال و راضی خواهید بود. اول از همه به سراغ صفحه آمپر دیجیتالی این خودروی لوکس می‌رویم. رابط کاربری لکسوس RX کاملا جدید بوده و فرسنگ‌ها با نسل قبلی متفاوت طراحی شده است.

از طرف دیگر سیستم اطلاعات سرگرمی جدید این خودرو مجهز به دستیار هوشمند با قابلیت به‌روزرسانی از راه دور است. گفتنی است که نسخه‌های ارزان‌تر و پایه این خودرو همچون لکسوس NX مجهز به نمایشگری 9.8 اینچی هستند، اما خریداران این امکان را دارند تا نمایشگر 14 اینچی را به صورت جداگانه سفارش دهند. ساعت آنالوگ و دستی گذشته نیز در نسل جدید حذف شده و می‌توان گفت لکسوس آر ایکس وارد عصر دیجیتال شده است.

از دیگر ویژگی‌های داخل کابین این شاسی بلند می‌توان به دستگیره‌های در دکمه‌ای، شیفتر ساده و داشبوردی زیبا با چند رنگ نورپردازی اشاره کرد. در کنار همه این‌ها مشتریان خوشبختانه می‌توانند از تریم‌های آلومینیومی، چوبی یا مشکی رنگ نیز بهره ببرند. لکسوس RX شش نسخه مختلف به نام‌های استاندارد، پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، F اسپرت هندلینگ و F اسپرت پرفورمنس دارد و نسخه‌های لوکس‌تر و مجهزتر دارای سقف شیشه‌ای پانوراما و هدآپ دیسپلی خواهند بود.

لکسوس RX جدید

مشخصات فنی لکسوس RX

بد نیست بدانید که خودروی جدید لکسوس روی پلتفرم جدید GA-K سوار شده و این پلتفرم با مدل‌های ES و NX مشترک است. از جمله ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به افزایش استحکام خودرو و کاهش وزن تا 90 کیلوگرم اشاره کرد. سیستم تعلیق عقب این خودرو هم از نوع سیستم چند اتصالی است.

فاصله محوری در لکسوس آر ایکس 60 میلی‌متر نسبت به نسل قبلی افزایش یافته، اما طول خودرو همچون قبل 4890 میلی‌متر بوده و تغییری نکرده است و همین باعث شده تا اوورهنگ عقب کوتاه شود و فضای پای سرنشینان عقب نیز جادارتر از پیش باشد.

این خودرو مجهز به پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژی شده که جایگزین موتور 3.5 لیتری V6 نسل قبلی لکسوس یعنی RX350 شده است. پیشرانه مذکور می‌تواند حداکثر قدرت 275 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن‌متر را تولید کند. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود 20 اسب بخار کمتر قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن 68 نیوتن‌متر افزایش یافته است.

قوای محرکه شاسی بلند جدید لکسوس از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. نمونه چهار چرخ محرک در عرض 7.2 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر می‌رسد؛ یعنی 0.7 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی.

این روزها قیمت بنزین در سراسر دنیا افزایش یافته و خریداران این خودرو قطع به یقین نسخه هیبریدی آن را انتخاب می‌کنند، زیرا به‌صرفه‌تر خواهد بود. نسخه هیبریدی نیز مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی شده که همراه با نسل چهارم سیستم هیبریدی تویوتا و سامانه چهار چرخ محرک استاندارد است.

لکسوس RX جدید

پیشرانه مذکور می‌تواند حداکثر قدرت 246 اسب بخار و گشتاور 316 نیوتن‌متر را تولید کند. خروجی این پیشرانه نسبت به نسل قبلی کاهش محسوسی داشته، اما همان‌طور که کمپانی لکسوس می‌گوید خودروی RX جدید سرعت بیشتری دارد و اکنون به جای این که در 7.9 ثانیه از صفر تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد، ظرف مدت 7.4 ثانیه این کار را انجام می‌دهد.

علاوه بر دو نسخه خودروی مذکور که برخی از مشخصات آن را گفتیم، لکسوس یک مدل دیگر تحت عنوان لکسوس پلاگین هیبریدی یا RX450h+ تولید کرده، ولی متاسفانه مشخصاتی از آن در دسترس نیست. اگرچه مشخصات این خودرو مشخص نشده، اما با نگاهی به نسل قبلی یعنی NX450h+ می‌توان دریافت که پیشرانه این خودرو ممکن است بتواند 302 اسب بخار قدرت تولید کند.

بهترین و قدرتمندترین نسخه لکسوس RX که جلب توجه زیادی خواهد کرد، آر ایکس 500 اسپرت پرفورمنس است. این مدل نیز پلاگین هیبریدی بوده و مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. اکسل عقب این خودرو الکتریکی است و قوای محرکه آن از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود.

لکسوس RX جدید

سیستم فوق قادر است تا حداکثر 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. صفر تا صد این خودرو نیز با این پیشرانه در عرض 5.9 ثانیه اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که لکسوس RX500h اسپرت پرفورمنس دارای ظاهر اسپرت‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی است و مولفه‌هایی همچون سپر منحصربه‌فرد، جلوپنجره مشکی‌رنگ و ورودی‌های هوای تهاجمی‌تر باعث اسپرت‌تر شدن آن هستند.

از دیگر امکاناتی که برای این مدل در نظر گرفته شده می‌توان به غربیلک فرمان چرمی، پدال‌های تعویض دنده، تریم جیر رودری‌ها، پا رکابی‌های F اسپرت و پدال‌های آلومینیومی اشاره کرد. خوشبختانه این نسل جدید مجهز به پکیج ایمنی و کمک راننده Safety System 3.0 است که مواردی از قبیل کروز کنترل پویای راداری، سیستم پیش از برخورد بهبود یافته با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم توقف اضطراری، هشدار خروج از خط و غیره را شامل می‌شود. گفتنی است که کراس اوور جدید ژاپنی قرار است از اواخر سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش لکسوس در سراسر ایالات متحده آمریکا شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*