مرسدس بنز سیتان 2022

ون کامپکت مرسدس بنز سیتان 2022 معرفی شد

مرسدس بنز سیتان 2022 معرفی شد. شرکت مرسدس بنز برای نسل جدید ون Citan تغییرات گسترده‌ای را در نظر گرفته است تا بتواند با رنو کانگو به رقابت بپردازد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

مرسدس بنز به صورت رسمی از نسل جدید ون سیتان پرده برداشت. این ون کامپکت در دو مدل باری و مسافری تولید و روانه بازار خواهد شد که البته از ون‌های ویتو و اسپرینتر مرسدس بنز در جایگاه پایین‌تری قرار خواهد داشت. مرسدس بنز سیتان 2022 همانند نسلی قبلی روی پلتفرم مشترک با رنو کانگو توسعه پیدا کرده است. مرسدس قصد دارد سیتان و نسخه الکتریکی eCitan را نیز از سال آینده به بازار عرضه کند. همچنین مدل T کلاس و مدل الکتریکی EQT آن نیز در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد که باید آن را نسخه لوکس‌تر سیتان دانست.

مشخصات مرسدس بنز سیتان 2022

مرسدس بنز سیتان 2022

مرسدس بنز سیتان 2022 به دلیل پلتفرم مشترک از لحاظ فرم کلی اتاق و درها به رنو کانگو شباهت زیادی دارد و فقط طراحی بخش جلو و عقب آن نسبت به رقیب فرانسوی متفاوت به نظر می‌رسد. تیپ‌های بالارده این خودرو از چراغ‌های جلو LED بهره می‌برند که شبیه چراغ‌های B کلاس هستند. البته طراحان بنز سپر، کاپوت و جلوپنجره این ون را بر اساس جدیدترین زبان طراحی مرسدس بنز طراحی کردند. طول نسل جدید ون سیتان حدود 4498 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2716 میلی‌متر اعلام شده است، اما مرسدس قصد دارد در آینده نزدیک نسخه کشیده‌تر این ون را نیز عرضه کند که برای مشتریان فضای داخلی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

مرسدس بنز سیتان 2022

مرسدس بنز برای نسخه تجاری این خودرو روی کارایی تمرکز کرده و به همین دلیل مشتریان می‌توانند این ون را با یک یا دو در کشویی سفارش دهند که عرض آنها به 615 میلی‌متر می‌رسد. نسخه باری این خودرو در پشت از دو در غیر متقارن با ارتقاع 1059 میلی‌متر بهره می‌برد که به شکل 180 درجه باز خواهند شد. برای نسخه مسافری این خودرو نیز امکان سفارش در پشتی یک تکه وجود خواهد داشت. قسمت بار این ون حدود 590 میلی‌متر از سطح زمین ارتقاع دارد و با حجم کلی 2.9 مترمکعب قادر است اجسامی با طول حداکثر 3.05 متر را در خود جای داده و حمل کند. ظرفیت یدک‌کشی این ون نیز حدود 1.5 تن اعلام شده است.

مرسدس بنز سیتان 2022

مرسدس بنز سیتان 2022 از لحاظ طراحی داخلی با رنو کانگو شباهت زیادی ندارد و طراحان مرسدس بنز از سبک طراحی خاص خود برای کابین این ون استفاده کردند. در کابین این خودرو یک نمایشگر لمسی 7 اینچی مرکزی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی MBUX، دریچه‌های تهویه دایره شکل و غربیلک فرمان سه پره به چشم می‌خورند که توانستند نمای مدرنی را ایجاد کنند. همچنین برای مدل مسافری 5 صندلی مجزا در نظر گرفته شده که صندلی‌های عقب از قابلیت تا شدن نیز بهره می‌برند.

مرسدس بنز سیتان 2022

از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به دستیار شروع حرکت در سراشیبی‌ها، دستیار فعال ترمز، دستیار نقاط کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و دستیار فعال فاصله اشاره کرد که در شرایط خاصی می‌توانند قابلیت نیمه خودران را نیز ارائه دهند. مدل مسافری سیتان به شکل استاندارد از 7 کیسه هوا از جمله کیسه هوا مرکزی بهره می‌برد. البته مدل باری این خودرو دارای 6 کیسه هوا است.

مرسدس بنز سیتان 2022

با وجود این که پلتفرم مرسدس بنز سیتان 2022 با رنو کانگو مشابه است، اما مرسدس با هدف ارائه شخصیت رانندگی خاص و راحتی بیشتر روی کمک‌فنرها و آنتی‌رول بارها تنظیمات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. ضمن این که تنظیم تعلیق میان نسخه‌های باری و مسافری متفاوت خواهد بود؛ در واقع مرسدس تعلیق را در نسخه باری برای حمل بارهای سنگین و در نسخه مسافری برای راحتی سرنشینان تنظیم کرده است.

مرسدس بنز سیتان 2022

نسل جدید ون سیتان از دو موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی و 1.3 لیتری بنزینی بهره می‌برد. مشتریان می‌توانند پیشرانه دیزلی را با سه خروجی مختلف شامل قدرت 75 اسب بخار و گشتاور 230 نیون‌متر، قدرت 95 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر و همچنین قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن‌تر سفارش دهند، اما نسخه مسافری فقط با پیشرانه میانی قابل سفارش خواهد بود.

مرسدس بنز سیتان 2022

مشتریان مرسدس بنز سیتان 2022 که خواهان پیشرانه بنزینی هستند این امکان را دارند تا از میان پیشرانه 100 اسب بخاری با گشتاور 200 نیوتن‌متر و پیشرانه 130 اسب بخاری با گشتاور 240 نیوتن‌متری یکی را سفارش دهند. تمام این موتورها از سیستم توقف، حرکت بهره می‌برند که با استانداردهای آلایندگی یورو 6d نیز سازگار خواهد بود. یک گیربکس 6 سرعت دستی نیز وظیفه انتقال نیرو از پیشرانه به گیربکس را بر عهده دارد، اما مشتریان برای قدرتمندترین نسخه پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی می‌توانند گیربکس 7 سرعت دو کلاچه را سفارش دهند.

مرسدس بنز سیتان 2022

نسخه الکتریکی ون سیتان با نام eCitan نیز در نیمه دوم سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد و بر اساس معیارهای WLTP از برد 285 کیلومتری بهره می‌برد. برای این نسخه قابلیت شارژ سریع نیز در نظر گرفته شده که قادر است ظرف مدت 40 دقیقه باتری‌ها را از 10 تا 80 درصد شارژ کند. ون سیتان جدید از اواسط سپتامبر سال جاری قابل سفارش خواهد بود که در اروپا قیمت پایه آن کمتر از 24 هزار دلار در نظر گرفته شده است. مرسدس بنز سیتان 2022 ضمن رقابت با رنو کانگو باید در سایر بازارها با رقبایی چون سیتروئن برلینگو، پژو پارتنر، فیات دوبلو، فولکس‌ واگن کادی و فورد تورنئو کانکت به رقابت بپردازد.