نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023، یک آفرودر خانوادگی است + ویدیو

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023 یک شاسی بلند 7 نفره خوش ساخت است که تجربه‌ای فوق العاده از طبیعت گردی و آفرود را با قیمت احتمالی فقط 40 هزار دلار، در اختیار شما می‌گذارد.

دقیقا اوایل سال قبل بود که ژاپنی‌ها از نیسان پت فایندر مدل 2022 رونمایی کردند. نیسان پت فایندر مدل 2022 واقعا از همه نظر یک SUV قابل اعتماد و خانوادگی است که به راحتی‌ می‌تواند بیش از 20 سال به یک خانواده 5 نفره خدمت کند. اما به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها به همین حد قانع نیستند و در همین راستا، نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023 را برای خانواده‌هایی که مشتاق طبیعت‌ گردی و سفر به بیابان هستند، در سبد محصولات ژاپنی قرار داده‌اند.

در ابتدا می‌توانید ویدیو معرفی جدیدترین آفرودر خط تولید ژاپنی‌ها را مشاهده کنید.

فهرست مطالب:

معرفی نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

طراحی بدنه و شمایل یک آفرودر خشن

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

تمرکز طراحان در ساخت این خودرو، بیشتر بر روی ظاهر خشن‌تر و امکانات آفرودی در کنار رانندگی بهتر در شرایط خارج از جاده بوده است. این موارد در نگاه اول، در قسمت‌هایی مثل رینگ‌های 18 اینچی و باربند سقفی دیده می‌شود. رینگ‌های این نسخه در رنگ مشکی و کالیپر نقره‌ای طراحی‌ شده‌اند که در کنار ظاهر سفت و درشت آن‌ها، دقیقا مناسب آفرود خواهند بود. باربند سقفی هم یک ظاهر صنعتی و خشن دارد و دقیقا با سقف و ستون‌های A، B و C خودرو یکسان است که می‌تواند بارهای تا سقف 100 کیلوگرم را به راحتی تحمل کند.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

جلو پنجره این نسخه نسبت به مدل 2022 تغییرات زیادی نداشته است و باز هم با همان مه شکن‌های LED و سپر V شکل طرف هستیم. اما سپر عقب خودرو کاملا تغییر شکل داده است. نیسان برای افرادی که نمی‌‌توانند این دو نسخه را از یکدیگر تشخیص دهند، رنگ بندی‌های اختصاصی را ارائه کرده است. نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023 در 6 رنگ مختلف و 4 طیف دو رنگ قابل سفارش است ولی کابین آن فقط با رنگ مشکی و نارنجی تزئین شده و انتخاب دیگر وجود ندارد!

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023 در نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 با رنگ بندی متفاوت

مایکل کلران (Michael Colleran)، معاون ارشد نیسان در آمریکا در مورد این خودرو می‌گوید:

پت فایندر 2022 بیشتر مناسب یک گشت و گذار ساده در جاده‌های خارج شهر است اما با پت فایندر Rock Creek مدل 2023 می‌توانید از دیوار راست هم بالا بروید.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

این ادعا شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما وقتی که به کیت افزایش ارتفاع 15 سانتی متر آن نگاه می‌کنید، تکه‌های پازل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. از آن جایی که در مورد یک آفرودر صحبت می‌کنیم، توقع قوی‌ترین پیشرانه نیسان را هم داریم.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

خبر خوش این است که در زیر کاپوت نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023، یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری قرار دارد که می‌تواند 300 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور را به چهار چرخ خودرو ارسال کند. همچنین توجه داشته باشید که توان یدک کشی این شاسی بلند به بیش از 2.5 تن می‌رسد. پس خریداران این خودرو بابت گیر کردن دوستان خود در سفرهای آفرودی، هیچ اضطرابی نخواهند داشت.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

همچنین بد نیست بدانید که این پیشرانه که مربوط به نسل پنجم پت فایندرهای می‌شود، دقیقا در پت فایندر 2022 هم وجود دارد که به لطف ریمپ‌های تخصصی نیسان، از 11 اسب بخار قدرت و 15 نیوتن متر گشتاور بیشتری بهره می‌برد. این پیشرانه با سوخت گازوئیل اکتان بالا هم کاملا هماهنگ است و با توجه به افزایش جهانی قیمت بنزین، هوای جیب مالک خود را هم خواهد داشت. هرچند نیسان اعلام کرده است که این نسخه فقط مخصوص به Rock Creek مدل 2023 خواهد بود و پت فایندرهای جدید، باز هم با همان پیشرانه قبلی تولید خواهند شد.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

نهایتا به قابلیت AWD می‌رسیم که به صورت استاندارد در تمامی تریم‌ها و پکیج‌های خودرو وجود دارد. این سیستم در کنار پیشرانه قدرتمند نیسان، به یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته دو کلاچه متصل است اما هنوز در مورد شتاب 0-100 یا حداکثر سرعت آن خبری در دست نیست.

کابین زیبای Rock Creek با حس و حال کویر

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

کابین این خودرو بیشتر به یکی از محصولات لاکچری بازار تعلق دارد و اگر کمی وسواسی باشید ممکن است هیچ وقت لاستیک آن را با شن‌های کویر آشنا نکنید.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

اما از آن جایی که با یک محصول آفرودی طرف هستیم، طراحان خودرو، کف پوش‌های لاستیکی را برای شما در نظر گرفته‌اند تا بابت گل و شن‌های جنگل و کویر، هیچ اضطرابی نداشته باشید.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

در ادامه می‌توانید نشان Rock Creek را با رنگ نارنجی در قسمت‌های زیادی مثل درب کنسول وسط و سری صندلی‌های ردیف جلو، آن هم با رنگ زیبای نارنجی، دوخته‌اند. البته این علامت در قسمت‌های مختلفی از بدنه خودرو هم دیده می‌شود.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

در حقیقت تریم این نسخه از رنگ مشکی تشکیل شده است و نوارهای نارنجی رنگ در کنار روکش‌های چرم و پارچه‌ای مشکی، یک تضاد زیبا را به وجود آورده‌اند.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

در یک اتفاق عجیب، طراحان این نسخه فقط دو صندلی را برای ردیف دوم خودرو در نظر گرفته‌اند. این صندلی‌ها توسط یک کنسول به همراه جالیوانی و شارژر وایرلس، از یکدیگر جدا شده‌اند. همچنین سیستم تهویه هوای اختصاصی و استراحت گاه دست هم به صورت اختصاصی برای ردیف دوم در نظر گرفته‌ شده است.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

همچنین بد نیست بدانید که این طراحی با نام «صندلی کاپیتانی» (captain’s chairs) شناخته می‌شود و خریداران برای داشتن آن، باید تریم SL یا پکیج Premium را خریداری کنند. اما ردیف سوم تقریبا ساده‌تر شده و فقط در این قسمت، دو دریچه تهویه هوا و جالیوانی‌های کناری را می‌بینیم.

سیستم Nissan Safety Shield 360 suite و انتهای ایمنی برای سرنشینان

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

در آخر به سیستم دوربین‌های 360 درجه اختصاصی نیسان و حالت مخصوص آفرود می‌رسیم که به صورت انحصاری برای این خودرو ساخته شده است. سیستم مولتی مدیای نیسان هم با رابط کاربری «Nissan Connect»، سرویس‌های محبوب اپل کارپلی و اندروید اتو را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. همچنین دستیار کنترل رانندگی خودکار نیسان (Nissan ProPilot Assist) هم به صورت استاندارد در تمامی تریم‌ها وجود دارد. توجه داشته باشید که این سیستم در حقیقت بیشتر شبیه به یک کروز کنترل تطبیقی پیشرفته است و در به احتمال زیاد در سفرهای آفرود، به کار مالک خودرو نخواهد آمد!

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

به علاوه شرکت نیسان، آخرین پکیج تجهیزات ایمنی خود که با نام «Nissan Safety Shield 360 suite» شناخته می‌شود هم در این شاسی بلند زیبا قرار داده است. این پکیج شامل 6 سیستم پیشرفته از جمله سیستم ترمز اضطراری برای هر چهار چرخ با قابلیت تشخیص عابرین، سیستم نوربالای اتوماتیک، ترمز اضطراری تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو (RCTA)، هشدار خروج از بین خطوط، سیستم کنترلی باقی ماندن بین خطوط، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

زمان عرضه نهایی و قیمت نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

اگر از دنبال کنندگان نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 باشید، احتمالا رویداد معرفی رسمی این خودرو را دیده‌اید. طبق اعلام رسمی ژاپنی‌ها، این شاسی بلند همه فن حریف تا بهار امسال به بازار می‌آید و ساکنین آمریکا و آمریکای شمالی، اولین مشتریانی هستند که لذت جدیدترین عضو خانواده پت فایندر را تجربه می‌کنند و جدیدترین محصول نیسان بعد از این کشورها، به اروپایی‌ها و آسیایی‌ها می‌رسد. این موضوع تعجبی ندارد چرا که برند نیسان در کشور آمریکا و کانادا، به شدت محبوب است و مردم این مناطق برای خرید این خودرو احتمالا سر و دست می‌شکنند.

نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023

در ادامه باید بگوییم که اکثر خودروهای نمایشگاه نیویورک، بدون برچسب قیمت در معرض دید قرار گرفتند و نیسان هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین هنوز قیمت رسمی آفرودر ژاپنی، اعلام نشده است اما با توجه به رقیبان دیگر خودرو، عطش نیسان برای تصاحب بازار آفرودرها و امکانات این خودرو، می‌توان برچسب قیمتی 45 تا 55 هزار دلار را برای نیسان پت فایندر Rock Creek مدل 2023 در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*