شاسی بلند هونگچی LS7

هونگچی LS7؛ بزرگ‌ ترین شاسی بلند چینی با کابین سوپر لاکچری و قیمت 236 هزار دلار!

هونگچی LS7 با برچسب قیمتی 236 هزار دلار، بزرگ‌ ترین شاسی بلند چینی است که با کابین فوق لاکچری خود، سطح سگمنت SUV در خودروهای چینی را چند مرتبه بالا برده.

برند هونگچی به ساخت خودروهای سوپر لوکس معروف است. سدان لیموزین این شرکت، خودرو رسمی تشریفات چین محسوب می‌شود و حتی رییس جمهور چین هم با همین خودرو در مراسم‌های رسمی و بین المللی، حضور پیدا می‌کند.

شرکت هونگچی در زمینه ساخت لیموزین‌های 12 سیلندر، خودروهای الکتریکی هاچ بک کوچک، سدان‌های اشرافی 4 سیلندر توربو یا خودروهای الکتریکی مفهومی، تقریبا موفق عمل کرده است؛ اما به نظر می‌رسد که برندِ سوپر ثروتمند و قدرتمندی مثل Hongqi هم به اهمیت حضور سگمنت SUV و کراس اوور در سبد محصولات خود پی برده و در آخرین تلاش خود، شاسی بلند هونگچی LS7 را به صورت انحصاری برای بازار خودرو این کشور، معرفی کرده است. در ادامه به تمامی زوایای این خودرو مشخصات فنی آن، نگاهی خواهیم داشت.

فهرست مطالب:

معرفی شاسی بلند هونگچی LS7

در ابتدای کار باید بدانید که این برند، تحت مالکیت ابر شرکت خودروسازی فاو (First Auto Works یا به اختصار FAW) قرار دارد. همچنین نام هونگچی در زبان چینی به معنای پرچم قرمز است که این نشان در قسمت‌های مختلف خودرو مثل رینگ، گلگیرها و کاپوت خودرو، دیده می‌شود. اما این محصول از جنبه دیگری هم یک خودرو خاص محسوب می‌شود. علامت قبلی این برند، یک گل آفتاب گردان بود. بد نیست بدانید که گل آفتاب گردان در فرهنگ چینی‌ها از احترام و جایگاه‌ بالایی برخوردار است و این علامت در اولین محصولات هونگچی هم دیده می‌شود.

نشان گل آفتاب گردان در یکی از محصولات قدیمی هونگچی

آخرین محصول هونگچی جزو سری L این برند محسوب می‌شود. همچنین باید بگوییم که معمولا خودروهای غول پیکر و بزرگ هونگچی، جزو سری L هستند. شاید شما شاسی بلند HS7 این شرکت را دیده باشید و با خود بگویید که امکان ندارد که هونگچی، شاسی بلند بزرگ‌تری را تولید کند. اما LS7 اینجاست تا تفکرات شما را دوباره شکل دهد.

طراحی ظاهری Hongqi LS7 و استفاده از شاسی‌های قدیمی

شاسی بلند هونگچی LS7

در ابتدای مطلب گفتیم که با یک خودرو پرچمدار و پیشرو طرف هستیم اما متاسفانه شاسی هونگچی LS7، همه چیز را خراب کرده است و در این خودرو به جای «شاسی یک پارچه»، با یک شاسی از نوع «بدنه بر فریم» (body-on-frame) طرف هستیم. همچنین با توجه به این که این خودرو معمولا برای مقاصد تشریفاتی استفاده می‌شود و به طور کلی، بیشتر عمر خود را بر روی آسفالت خیابان‌ها می‌گذراند، فاصله کف آن از سطح زمین، به 246 میلی متر محدود شده است پس انتظار آفرود عجیب و غریبی را نداشته باشید؛ هرچند که پیشرانه آن یک هم در انجام مانوورهای آفرودی، حرف خاصی برای گفتن ندارد! فعلا همین جمله را از ما قبول کنید چرا که در ادامه به طور مفصل در مورد پیشرانه‌ی مزخرف این خودرو، به طور کامل توضیح می‌دهیم.

شاسی بلند هونگچی LS7

در ادامه به ابعاد حیرت انگیز این خودرو می‌رسیم. شاسی بلند هونگچی LS7، واقعا بلند است و با ابعادی برابر با 5695 میلی متر طول، 2095 میلی متر عرض و 1985 میلی متر ارتفاع، یک کشتی باربری متحرک را به خیابان‌های چین خواهد آورد. همچنین فاصله محوری آن به 3309 میلی متر می‌رسد که این عدد با طول یک سدان کوچک، برابر خواهد بود. در ادامه مطلب، در مورد کابین خودرو به طور مفصل صحبت می‌کنیم اما با تصور همین عدد، می‌توانید فضای پهناور کابین آن را تصور کنید. همچنین اگر محصولات لیموزین Hongqi را کنار بگذاریم، این خودرو لقب بزرگ‌ترین و بلندترین خودرو خارج شده از خط تولید هونگچی را خواهد داشت.

شاسی بلند هونگچی LS7

نام برند هونگچی به زبان چینی بر روی رکاب‌های خودرو

طراحی ظاهری هونگچی LS7 واقعا ساده و بی آلایش است. در قسمت جلو، یک سپر بزرگ به همراه جلو پنجره عظیم را داریم که در کنار تزئینات کروم کاری و چراغ‌های اصلی کوچک و مه شکن‌های بزرگ خود، یک ترکیب زیبا را به وجود آورده است. در قسمت‌های کناری هم به جز رینگ‌های 19 اینچی خاص و رکاب‌هایی با پس زمینه نقره‌ای که اسم چینی هونگچی (红旗) را دارند، چیز دیگری به چشم نمی‌آید. قسمت عقب خودرو کمی خاص‌تر است و با یک اسپویلر سقفی کشیده و طراحی چراغ‌های خطر متصل به هم، در کنار نوشته‌های چینی مرسوم، یک چهره‌ی جدی و خشن را به نمایش می‌گذارد.

کابین اشرافی هونگچی LS7 با تزئینات طرح چوب و چرم

شاسی بلند هونگچی LS7

در داخل کابین خودرو، سمفونی زیبایی از ترکیب چوب ماهون، چرم و رنگ طلایی جریان دارد که همه گی آن‌ها، یک کابین اشرافی و سوپر لاکچری را نمایان می‌کنند. بر روی روکش درب‌های خودرو، می‌توانید باز هم نشان برند Hongqi (به چینی) را مشاهده کنید و در وسط فرمان هم علامت قدیمی این را خواهید دید. بنابراین سرنشینان خودرو در هر حالتی باید به اجبار، یکی از این نشانه‌ها را ببینند و دوباره به یاد می‌آورند که سوار یک محصول چینی هستند!

شاسی بلند هونگچی LS7

اما به نظر می‌رسد که طراحان این خودرو، هنوز هم به کامل بودن آن شک دارند. در حالی که در مورد یک خودرو مدل 2022 صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که نمایشگرهای این محصول از نوع دو تکه هستند و در داخل کابین آن از تویین اسکرین خبری نیست. نمایشگر دیجیتال پشت آمپر در داخل یک فریم پلاستیکی قرار دارد و نمایشگر سیستم مولتی مدیا هم با ابعاد 12 اینچی خود، درست در وسط داشبورد قرار گرفته است.

فرمان این خودرو از نوع دو پره است و در اقدامی نا امید کننده، هیچ خبری از فرمان D یا شش ضلعی وجود ندارد. در ادامه با علامت گل آفتاب گردان در وسط برجستگی فرمان طرف هستیم و در حلقه دومی فرمان، کنترلر بوق خودرو قرار دارد که این طراحی، به نوعی به امضای هونگچی تبدیل شده است.

شاسی بلند هونگچی LS7

کنسول وسط خودرو به دو دستگیره طلایی مجهز شده است که هنوز با توجه به ابعاد کوچک و محل قرار گیری این دو دستگیره، هنوز وظیفه آن‌ها را متوجه نشده‌ایم! در ادامه با سیستم تهویه هوای دو کاناله و تزئینات چوب ماهون طرف هستیم که در کنار ساعت آنالوگ زیبای هونگچی و دسته دنده‌ی کوچک خودرو به همراه تزئینات کرومی، نمای کلاسیکی را خلق کرده‌اند.

شاسی بلند هونگچی LS7

ردیف عقب خودرو جایی است که اوج تشریفات چینی‌ها را به رخ می‌کشد. کافی است که به فضای پای سرنشینان عقب نگاه کنید تا دوباره فاصله محوری 3309 میلی متری را به یاد بیاورید. در مقابل سرنشینان ردیف دوم، دو صفحه نمایش تاچ قرار گرفته است که به وسیله کنسول وسطی خودرو، کنترل می‌شوند. این کنسول، وظیفه‌ی تنظیم صندلی‌ها، کنترل سیستم صوتی خودرو و اسکرین‌های ردیف دوم را بر عهده دارد.

شاسی بلند هونگچی LS7

در ادامه باز هم همان علامت‌های چینی را در ردیف عقب هم می‌بینیم و باز هم نشان شرکت هونگچی (پرچم قرمز)، بر روی کنسول چرمی ردیف دوم، دیده می‌شود! مگر چند بار لازم است تا نشان و نام یک خودرو در داخل کابین آن تکرار شود؟ همچنین در این نما می‌توانید عرض صندلی‌های ردیف جلو را هم مشاهده کنید؛ آیا به نظر شما آن‌ها شبیه به مبل‌های فوق راحت و نرم نیستند؟

دوباره به ردیف دوم برگردیم. صندلی‌های این ردیف از 8 نقطه مختلف تنظیم می‌شوند و فقط کافی است که به ابعاد آن‌ها نگاه کنید به راحت بودن و علم طراحی چینی‌ها، پی ببرید. نیازی به گفتن نیست که تمام صندلی‌های این کابین از قابلیت‌هایی مثل گرم کن، سردکن و ماساژور، بهره می‌برند.

شاسی بلند هونگچی LS7

نهایتا به سه فضای خالی در کنسول ردیف دوم می‌رسیم که یکی از آن‌ها به عنوان شارژر وایرلس، دیگری به عنوان جالیوانی و فضای سوم برای قرار دادن وسایل مختلف، استفاده می‌شوند. همچنین میزهای تاشو و دستگیره‌های طلایی نصب شده بر روی درب به همراه دو بلندگوی اصلی، دو بلندگوی توییتر و نور پردازی آرامش بخش آبی، آخرین مواردی هستند که باید به آن‌ها اشاره کنیم.

پیشرانه نه چندان قدرتمند V8 برای بزرگ‌ترین شاسی بلند چینی

شاسی بلند هونگچی LS7

جای تعجب است که با وجود پیشرانه‌های 12 سیلندر خورجینی قدرتمند، هونگچی یا پیشرانه V8 را برای بزرگ‌ترین شاسی بلند چینی در نظر گرفته است. این پیشرانه 8 سیلندر خورجینی تک توربو شارژ 4 لیتری می‌توند 360 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به تمامی چرخ‌های خودرو برساند و همچنین نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را به راننده خود هدیه بدهد. به هر حال با هر متر و معیاری که حساب می‌کنیم، 360 اسب بخار برای این خودرو، چیزی فراتر از کم است و شاید به همین علت باشد که چینی‌ها از انتشار وزن خودرو و شتاب 0-100 آن، سر باز می‌زنند. چرا که احتمالا برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت باید برای چند ساعت متوالی، پای خود را بر روی پدال گاز قرار دهید!

قیمت شاسی بلند هونگچی LS7 و تاریخ عرضه

شاسی بلند هونگچی LS7

نشان «پرچم قرمز» شرکت هونگچی

طبق برنامه‌ ریزی چینی‌ها، این خودرو باید تا اوایل مهرماه سال جاری (سه ماه‌ی سوم سال 2022) به صورت انحصاری برای بازار چین معرفی شود. همچنین این طور که گفته می‌شود، بزرگ‌ ترین شاسی بلند چینی با برچسب قیمت 1.5 میلیون یوان (معادل 236 هزار دلار) معرفی خواهد شد.

نتیجه گیری نهایی در مورد هونگچی LS7

شاسی بلند هونگچی LS7

بد نیست بدانید که برند هونگچی در سال‌های اخیر موفق شده است تا نظر افراد ثروتمند چینی را جذب کند و امروزه در بازار خودرو این کشور، معمولا خودروهای لاکچریِ اروپایی کمی دیده می‌شود. مطمئنا افرادی که تا به امروز نتوانسته بودند تا خودرو مورد نظر خود را از بین محصولات چینی پیدا کنند، با دیدن هونگچی LS7 تغییر عقیده داده و به سمت خودروهای بومی می‌روند.

شاسی بلند هونگچی LS7

هرچند که به نظر ما، هونگچی LS7 هنوز در پیدا کردن هویت اصلی خود ناکام مانده است و نمی‌تواند بین کلاسیک و به روز بودن، یکی را انتخاب کند. همچنین بر خلاف ظاهر یونیک و ساده‌ی آن در کنار کابین به شدت لاکچری، این خودرو به صورت واضحی از کمبود قدرت در زیر کاپوت رنج می‌برد و مطمئنا پیشرانه V8 با قدرت 360 اسب بخار، در زیر وزن عظیم این خودرو، کمر خم می‌کند. نهایتا می‌توانیم بگوییم که این پروژه، باز هم ناتوانی چینی‌ها در کامل و بدون نقص بودن را نشان می‌دهد چرا که با یک شاسی بلند غول پیکری طرف هستیم که پیشرانه خودروهای سدان اسپرت را حمل می‌کند و نمایشگرهای کابین آن شبیه به خودروهای سال 2017 هستند!