سدان اسپرت MG 5 Scorpio

سدان اسپرت MG 5 Scorpio با قدرت 181 اسب بخار برای بازار چین معرفی شد + تصاویر و مشخصات کامل

سدان اسپرت MG 5 Scorpio یک خودرو چهار درب ساخت شرکت MG برای بازار چین است که در ادامه مشخصات فنی، امکانات و گالری تصاویر آن را خواهید دید.

اکثر ایرانی‌ها با شرکت MG و محصولات بی‌نظیر آن‌ها آشنا هستند. MG جزو معدود خودروسازان چینی حاضر در ایران بود که تعریف جدیدی از خودروهای چشم بادامی‌ها را به ذهن ایران‌ها وارد کرد. به طور کلی می‌توان گفت که محصولات MG، به خودروهای چینیِ بازار ایران اعتبار جدیدی بخشیدند. هرچند که به مانند اکثر خودروسازان معتبر، MG هم نتوانست در ایران دوام بیاورد و امروزه، محصولات جدید این شرکت را در خیابان‌های کشورمان نمی‌بینیم.

سدان اسپرت MG 5 Scorpio، آخرین محصول ام جی است که در ادامه، بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب:

معرفی سدان اسپرت MG 5 Scorpio

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

این خودرو در اصل همان سدان MG 5 محسوب می‌شود که با اعمال یک سری از تغییرات، به یک خودرو اسپرت با ظاهری تهاجمی تبدیل شده است. همچنین رنگ زرد، تنها رنگ این خودرو خواهد بود که با توجه به نامگذاری آن، شاید با رنگ صحرا و به صورت کلی طیف رنگ زرد، همخوانی داشته باشد. در همین راستا بد نیست بدانید که Scorpio در زبان انگلیسی به معنای عقرب است.

نگاهی به ظاهر سدان اسپرت MG 5 Scorpio

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

در این خودرو به طور کلی با یک طراحی فست بک طرف هستیم که شیشه‌ی عقب را به سقف خودرو چسبانده و یک نمای فول پانارومیک را هدیه داده است. همین موضوع، سدان اسپرت MG 5 Scorpio را به شدت آیرودینامیکی می‌کند اما طراحان ترجیح داده‌اند که باز هم از گردش هوای اطراف خودرو، بهره ببرند. در همین راستا، یک باله‌ی کوچک را بر روی صندوق عقب خودرو می‌بینیم. این باله به صورت اختصاصی و توسط تیم ریسینگ MG طراحی شده و می‌تواند در سرعت‌های بالا، داون فورس مناسبی را تولید کند. همچنین دو دریچه‌ی تهویه هوا در سپر عقب خودرو قرار تعبیه شده‌اند که باید بگوییم آن‌ها فقط جنبه‌ی تزئینی دارند!

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

در ادامه طراحان MG سعی کرده‌اند تا منظور خود از این نامگذاری را به گوش همه برسانند و بر روی صندوق عقب آن، یک عقرب را می‌بینیم که با رنگ خاکستری مات خودنمایی می‌کند. همچنین این عقرب، حالت بدن خود را در موقعیت حمله قرار داده است که به نوعی نشان دهنده‌ی اسپرت و تهاجمی بودن خودرو است.

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

در قسمت عقب خودرو به جز باله‌ی مشکی رنگ و یک دیفیوزر و سیستم اگزوز چهار کاناله، چیز دیگری مشاهده نمی‌شود. البته صندوق عقب خودرو حرف‌های زیادی دارد. وجود اسم‌های چینی در قسمت عقب، می‌تواند نشانه‌ای از عدم صادرات این خودرو به کشورهای دیگر باشد چرا که خودروهای چینی در نسخه‌های بازار جهانی، معمولا با نوشته‌های چینی به تولید نمی‌رسند.

تغییرات ظاهری MG 5 Scorpio نسبت به نسخه استاندارد شامل موارد زیر می‌شود:

  • رنگ زرد اختصاصی
  • بامپرهای باز طراحی شده
  • کاهش وزن
  • رینگ‌های مشکی با کالیپرهای قرمز رنگ
  • جلو پنجره‌ی کاملا جدید
  • قاب مشکی پنچره‌ها
  • آینه‌ بغل‌های مشکی
  • هدلایت‌های دودی
  • باله‌ی بزرگ عقب با رنگ مشکی و طرح فیبر کربن
  • سیستم اگزوز فعال چهار کاناله (این اگزوز ها واقعی هستند و جنبه زیبایی ندارند)

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

در انتها کافی است تا به جلو پنجره‌ی به شدت تهاجمی آن نگاهی داشته باشید. آیا منظور MG را از انتخاب نام «عقرب» متوجه نشده‌اید؟ چراغ‌های این خودرو دقیقا شبیه به یک هیولای خطرناک و تهاجمی است. سپر جلو هم به صورت الماسی درآمده که شاید به نوعی به الگوی بدن عقرب اشاره داشته باشد. نهایتا به نشان تجاری ام جی در قسمت جلو می‌رسیم که تقریبا در رنگ زرد کاپوت، محو شده است و دیده نمی‌شود.

کابین جذاب و تمام جدید

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

اگر با ظاهر خودرو مشکلی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به کابین آن، نگاهی داشته باشید؛ چرا که طراحان MG، مشکل پسندترین افراد را هم راضی می‌کنند. پس بیایید و با جزئیات شگفت انگیز سدان اسپرت MG 5 Scorpio همراه شویم.

صفحه نمایش یک تکه، چیزی است که امروزه در اکثر خودروهای به روز اروپایی و آمریکایی دیده می‌شود. بنابراین مهندسین MG هم بدشان نمی‌آید تا یک کابینِ به روز را خلق کنند. نمایشگر مولتی مدیا و نمایشگر دیجیتال پشت آمپر در سدان اسپرت MG 5 Scorpio، از دو نمایشگر 12.3 اینچی تشکیل شده که کمی به سمت راننده متمایل شده‌اند.

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

همین موضوع، به اسپرت شدن کابین خودرو کمک می‌کند. همچنین نمایشگر پشت آمپر هم از قابلیت نشان دادن مسیر به صورت سه بعدی «3D map» بهره می‌برد که می‌تواند خودروها و عابرینی که در مسیر حضور دارند را به صورت سه بعدی به نمایش بگذارد. البته خود MG هم قبول دارد که رابط کاربری و سطح گرافیک نقشه، زیاد چنگی به دل نمی‌زند.

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

به علاوه می‌توانیم بگوییم که اکثر قابلیت‌ها و تجهیزات خودرو به نمایشگر وسط داشبورد منتقل شده‌اند. هرچند که هنوز هم دکمه‌های پر استفاده (مثل کنترلر سیستم تهویه هوا، فلاشر و ..) را در زیر آن می‌بینیم اما مطمئن باشید که زیاد با آن‌ها سر و کار نخواهید داشت؛ چرا که سیستم تهویه هوا از نوع اتوماتیک است و فلاشر خودرو هم در زمان‌های اضطراری به صورت خودکار فعال می‌شود.

در ادامه با یک فرمان تقریبا 6 ضلعی با دوخت نوار زرد طرف هستیم که نشان MG در وسط آن خودنمایی می‌کند. تریم داخلی خودرو هم بر اساس رنگ مشکی و سفید بنا شده است اما می‌توانید رگه‌هایی از نارنجی و زرد را هم در کابین آن ببینید.

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

ردیف عقب هم کاملا مناسب یک گردش شبانه با دوستان خواهد بود و کمبود فضا را حس نخواهید کرد. همچنین پشتِ سری‌های ردیف عقب هم به صورت خنده‌داری، یکی در میان تغییر رنگ می‌دهند و در کنار کمربندهای زرد رنگ خودرو، چهره‌ی کسل کننده‌ی کابین نسخه‌ی استاندارد MG 5 را از بین می‌برند.

مشخصات فنی سدان اسپرت MG 5 Scorpio

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

مگر می‌شود که یک نسخه اسپرت را به بازار بفرستید و قدرت آن را افزایش ندهید؟ بله MG همین کار را کرده است. در زیر کاپوت نسخه Scorpio، با همان پیشرانه‌ی MG 5 رو به رو هستیم. این پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری که با کد «15C4E» معرفی شده است می‌تواند 181 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

هر چند که به نظر می‌رسد برای آزاد کردن قدرت واقعی این عقرب چینی، باید به مراکز تیونینگ سری بزنید؛ چرا که با 181 اسب بخار قدرت، نهایت سرعت آن در حدود فقط 200 کیلومتر بر ساعت بیان شده است. همچنین مصرف سوخت این پیشرانه به کمتر از 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

نهایتا به شاهکار MG می‌رسیم که یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه را با این پیشرانه هماهنگ کرده است و تمام قدرت موتور را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند.

قیمت سدان اسپرت MG 5 Scorpio

سدان اسپرت MG 5 Scorpio

خوشبختانه بر خلاف اسم ترسناک این خودرو، قیمت آن تقریبا رفتار دوستانه‌ای دارد. افرادی که می‌خواهند یک خودرو اسپرت چینی به روز داشته باشند، می‌توانند با پرداخت 102 تا 118 هزار یوان (معادل 16 تا 18 هزار دلار)، این سدان جذاب را به گاراژ خانه خود بیاورند. هرچند که MG 5 Scorpio فعلا به صورت انحصاری برای بازار خودرو چین طراحی شده است و MG برای صادرات آن برنامه‌ای ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*