جتور Dasheng

جتور Dasheng یک شاسی بلند جذاب دیگر از چین

جتور Dasheng معرفی شد. این شاسی بلند هیبریدی از طراحی جذاب و سیستم خودران سطح 3 بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو چینی آشنا می‌شویم.

جتور به عنوان زیر مجموعه شرکت چری یک شاسی بلند جدید را با نام Dasheng رونمایی کرد. این خودرو چینی بر پایه پلتفرم جدید چری توسعه پیدا کرده و به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد بود. جتور برای طراحی این شاسی بلند جدید از کانسپت X1 نیز الهام گرفته است.

مشخصات جتور Dasheng

جتور Dasheng

جتور Dasheng در بخش طراحی بیرونی به خصوص در بخش جلوپنجره و چراغ‌ها به خودرو جدید چانگان UNI-T و چری اومودا ۵ شبیه است. همچنین جلوپنجره بدون قاب این خودرو کاملا به مدل مفهومی جتور X1 شباهت دارد.

در نمای جانبی این شاسی بلند هیبریدی شاهد خطوط برجسته و تیزی هستیم. طراحان برای اطراف گلگیرها و پایین درها پوشش‌های پلاستیکی در نظر گرفتند که باعث شده این خودرو اسپرت به نظر برسد. علاوه بر این، در نمای کناری به جای دستگیرهای سنتی از دستگیره‌های مخفی با فناوری NFC استفاده شده است.

جتور Dasheng

شرکت جتور در حال حاضر از نمای عقب و داخل این شاسی بلند تصاویری را منتشر نکرده است، اما اگر این خودروساز برای بخش عقب نیز از خودرو مفهومی X1 الهام گرفته باشد، در نمای این خودرو چراغ‌های LED باریک نصب خواهد شد که تا گلگیرها کشیده شده و در قسمت گلگیرها نمای بومرنگ شکلی خواهند دشت.

جتور Dasheng به فناوری سیستم خودران سطح ۳ هواوی مجهز خواهد بود و رانندگان می‌توانند در شرایط اضطراری خودرو را کنترل کنند. البته این خودرو به گونه‌ای توسعه پیدا کرده تا بتوان در آینده آن را به سیستم خودران سطح‌های بالاتر نیز مجهز کرد.

به احتمال زیاد جتور Dasheng به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کنار دو پیشرانه الکتریکی روی هر محور مجهز خواهد بود که در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با 326 اسب بخار و گشتاور 565 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و در نیمه دوم سال 2022 روانه بازار چین می‌شود.