کیا EV6

کیا EV6 ، قوی‌ترین خودرو تاریخ کیا با مود دریفت اختصاصی معرفی شد + ویدیو

کیا EV6، کراس اور جمع و جور جدید کره‌ها است که با 576 اسب بخار، قوی‌ترین محصولی است که تا به امروز از خط تولید کیا خارج شده و حتی حالت دریفت زدن را هم دارد. پس پیش به سوی Kia EV6!

پس از مجموعه‌ای از تصاویر تبلیغاتی و نمایشی، اکنون وقت آن رسیده است تا به غول مرحله آخر کیا نگاهی داشته باشیم. اما قبل از هر چیزی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همراه گجت نیوز باشید تا در یک ویدیو جذاب و پر از سر و صدا، تست‌های رانندگی و دریفت کیا EV6 را تماشا کنید.

معرفی  کیا EV6

از آن جایی که در ابتدای مطلب هم به قدرت این ماشین برقی اشاره کردیم، پس اجازه دهید تا کار خود را با مشخصات فنی شروع کنیم. کیا EV6 از دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای جلو و عقب بهره می‌برد که به ترتیب قدرت آن‌ها به 160 و 270 کیلو وات (215 و 363 اسب بخار) می‌رسد. اگر بخواهیم که خلاصه بگوییم، کیا EV6 تقریبا 576 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور دارد. یعنی قادر است تا در کمتر از 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم برابر 260 کیلومتر بر ساعت است. تا اینجای کار اگر بخواهیم صادقانه نظر دهیم، باید بگوییم که کیا EV6 در رقابت با تسلا مدل Y و موستانگ Mach-E، دست برتری را دارد اما زمانی که به باتری‌ها و شعاع حرکتی می‌رسیم، در سراشیبی سقوط قرار می‌گیریم.

کراس اور برقی Kia شش

قدرت موتورهای الکتریکی این کراس اور برقی از پکیج باتری‌های 77.4 کیلو وات ساعتی نشات می‌گیرد که به کمک فناوری شارژ سریع 350 کیلو وات DC، می‌توانند در کمتر از 18 دقیقه از 10 به 80 درصد برسند و همچنین از شبکه‌های برقی 400 تا 800 ولت DC و شارژرهای DC با توانی در بین 50 تا 350 کیلو وات هم پشتیبانی می‌کنند. به علاوه کیا EV6 می‌تواند به یک پاور بانک متجرک با توان 1900 وات هم تبدیل شود تا کارهایی مثل باتری به باتری را انجام دهد.

کراس اور برقی Kia شش

اما جدا از تمام مزیت‌ها، باید اعتراف کنیم که این باتری‌ها در هر بار شارژ فقط 330 کیلومتر دوام می‌آورند که این عدد واقعا یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که باتری‌های تسلا مدل Y برای سفرهای 490 کیلومتری طراحی شده‌اند. پس می‌توان حدس زد که باتری‌های کیا EV6 در آینده تغییر خواهند کرد.

کیا EV6

در ادامه به یکی از سورپرایزهای شرکت سازنده می‌رسیم که کره‌ای‌ها را حسابی ذوق زده کرده است؛ مگر می‌شود که محصولات پرچمدار KIA بدون نسخه GT روانه بازار شوند؟ البته که خیر. در کیا EV6 مدل GT، سه حالت رانندگی مختلف شامل حالت‌های GT، دریفت و My Drive را خواهیم داشت. این مجموعه را در کنار سیستم تعلیق اسپرت با تنظیم بادی فعال، دمپرهای اکتیو با کنترل الکتریکی، دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر با سیستم خنک کننده اختصاصی و بهینه، رینگ‌های 21 اینچی، لاستیک‌های گودیر ایگل F1 و دیفرانسیل عقب لغزش محدود الکترونیکی تصور کنید تا شاهکار کره‌ای را بهتر متوجه شوید.

کیا EV6

در حالت رانندگی “GT Drive Mode”، بیشترین حس و حال اسپرت را خواهید داشت و حالت کاستوم یا “My Drive” هم همانطور که از نامش پیداست، برای شخصی سازی خودرو خواهد بود؛ اما برسیم به مود دریفت! کیا EV6 در مورد دریفت، فقط یک کراس اور دیفرانسیل عقب و موتور الکتریکی محور جلو به کلی خاموش خواهد شد. همچنین تمام گشتاور موتور عقبی از همان دورهای ابتدایی موتور در اختیار شما قرار می‌گیرد تا آسفالت خیابان و لاستیک‌های GoodYear خود را به آتش بکشید!

کراس اور برقی Kia شش

در انتهای این بخش هم اجازه دهید تا به ابعاد کیا EV6 که شامل 4680 میلی متر طول، 1880 میلی متر عرض و 1550 میلی متر ارتفاع است هم بپردازیم و فاصله مجوری این خودرو به 2900 میلی متر محدود شده است. فضای صندوق عقب هم در حالت عادی به 520 لیتر می‌رسد اما اگر صندلی‌های ردیف دوم را بخوابانید، به 1300 لیتر افزایش پیدا می‌کند و در زیر کاپوت یا همان فرانک (ترکیبی از کلمه ترانک یعنی صندوق عقب و فرانت یعنی جلو) به 20 میلی متر می‌رسد.

کابین و قیمت کراس اور برقی Kia 6

کیا EV6

در اتاق کیا EV6 با نمایشگر دیجیتال دوال اسکرین با ابعاد 27 اینچ طرف هستیم و فرمان اسپرت با طرح D کات و غربیلک دو پره هم حسابی جلب توجه می‌کنند. فرمت کنسول وسط که جایگاه کلید انتخابِ حرکت و دو جا لیوانی است هم خبر از یک خودرو اسپرت می‌دهد.

در انتهای کار به قیمت کیا EV6 می‌رسیم که گفته می‌شود در نسخه AWD GT تقریبا برابر با 57 هزار دلار خواهد بود. پس یک پیروزی دیگر را به سبد افتخارات کره‌ای‌ها اضافه کنید چرا که این خودرو برقی از موستانگ Mach E و تسلا مدل Y هم ارزان‌تر است.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:
[

۱۰ خودروی خارجی که به احتمال زیاد وارد ایران خواهند شد

کیا اسپورتیج X-Pro؛ تبدیل یک شاسی بلند شهری به خودرو آفرودی

کابین مرسدس بنز EQE، دورنمایی از اتاق کنترل سفینه‌های فضایی است + عکس

نخستین عکس ها و مشخصات چری تیگو ۹ منتشر شد

/su_box]

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*