کراس اور Chery Tiggo 9

نخستین عکس ها و مشخصات چری تیگو 9 منتشر شد

چری تیگو 9 کراس اور جدید چینی‌ها است که برای اولین بار در مراحل تست خود، شکار عکاسان شد. در ادامه به تمام اطلاعاتی که از Chery Tiggo 9 داریم نگاهی می‌اندازیم.

بعد از چری آریزو 8، اکنون نوبت به آن رسیده است تا جدیدترین عضو خانواده تیگو آماده ورود به میدان شود. هرچند که زمزمه‌های تولید و طراحی این نسخه از سال قبل به گوش ما رسیده بود اما از آن جایی که تیگو 8 با نسخه‌های مختلف خود یکه تازی می‌کرد، تمام نظرها بر روی این بود که ساخت نسخه بعدی این سری فعلا منتفی شده باشد. اما این طور نیست!

معرفی چری تیگو 9

کراس اور Chery Tiggo 9

در هفته‌ای که گذشت، برای اولین بار شاهد تصاویر جاسوسی کراس اور جدید چری با کد T26 بودیم که گفته می‌شود این خودرو، همان چری تیگو 9 باشد. ابتدا بیایید و به طراحی ظاهری آن نگاهی داشته باشیم. چراغ‌های دو تکه با شیب منفی، جلو پنجره مشبک با طرح امواج دریا، لیپ سپر دو تکه، دستیگره‌های درب پاپ اوت (که بیشتر مختص خودروهای برقی هستند)، نوارهای کرومی و استایل مکعبی، مهم‌ترین مواردی هستند که با توجه به این تصاویر، در طراحی ظاهری چری تیگو 9 به چشم می‌آیند.

کراس اور Chery Tiggo 9

به علاوه عرض زیاد ستون D، سیستم اگزوز دو کاناله با دریچه‌های بزرگ و فرمت باز شدن درب صندوق عقب، چیزهایی هستند که چری تیگو 9 را در برابر پیشینیان خود، کاملا خاص و منحصر به فرد می‌کند. درب صندوق عقب در این نسخه دقیقا شبیه به لندکروزهای سری 200 و به صورت افقی و دو تکه باز می‌شود تا یک فضای مناسب برای نشستن را فراهم کند. به هر حال از کسی پوشیده نیست که شاسی بلندها و کراس اورهای چینی، روز به روز برای سفرهای آفرودی سبک، آماده‌تر و بهینه‌تر می‌شوند. در همین راستا و طبق شایعات شنیده شده، اکنون می‌دانیم که کابین چری تیگو 9 از سه فرمت مختلف بهره می‌برد که شامل فرمت‌های 5، 6 و 7 سرنشینه خواهد بود. یعنی به زودی و برای اولین بار، صندلی‌های کاپیتانی را در خانواده Tiggo خواهیم دید.

چری تیگو 9

همچنین باید اشاره کنیم که این کراس اور با ابعادی معادل 4780 میلی متر طول، 1920 میلی متر عرض و 1700 میلی متر ارتفاع، به طور محسوسی از نسل قبلی خود یعنی تیگو 8 پرو بزرگ‌تر است. به علاوه گفته می‌شود که چری تیگو 9 بر اساس پلتفرم T2X طراحی شده و فاصله محوری آن به 2800 میلی متر می‌رسد.

مشخصات فنی چری Tiggo 9 و زمزمه‌های مدل پلاگین هیبریدی

چری تیگو 9

با توجه به سیاست شرکت سازنده و نگاهی به نسل‌های قبلی، احتمال می‌دهیم که چری تیگو 9 در دو نسخه متفاوت و با پیشرانه‌های 1.6 و 2 لیتری توربو شارژ روانه بازار شود که توان آن در نسخه 1.6T به 180 تا 198 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور برسد و زمانی که به سراغ نسخه 2.0T می‌رویم، احتمالا یک کراس اور گردن کلفت با 250 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم.

چری تیگو 9

همچنین گفته می‌شود که جعبه دنده این خودرو چینی از نوع گیربکس اتوماتیک 7 سرعته باشد (شاید دو کلاچه) که نیروی پیشرانه را از طریق سیستم AWD و FWD در اختیار راننده قرار می‌دهد. به علاوه بد نیست بدانید که شرکت سازنده قصد دارد تا با معرفی یک تریم اسپرت از چری تیگو 9، حسابی در میان قشر جوانان چینی آتش بازی کند. این تریم مطمئنا با پیشرانه 2.0T به میدان می‌آید اما باید بدانید که گیربکس آن از نوع اتوماتیک 8 سرعته است و نسبت به نسخه‌های معمولی، ظاهر متفاوتی را هم خواهد داشت. احتمالا تریم اسپرت یا همان T26J از بدنه دو رنگ و تزئینات ظاهری بیشتر، رینگ‌های اسپرت و تریم داخلی متفاوت (با دو رنگ) بهره می‌برد.

چری تیگو 9

اما مهم‌تر از همه این است که از تولید چری تیگو 9 پلاگین هیبرید، خبرهای به گوش می‌رسد! اگر چنین چیزی درست باشد، احتمالا در زیر کاپوت با یک پیشرانه 1.5 لیتری یا بهتر بگوییم ژنراتور 1.5 لیتری طرف هستیم که وظیفه شارژ باتری‌ها را بر عهده خواهد داشت. در ادامه به سیستم محرک Kunpeng e پلاس می‌رسیم که با دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای عقب و جلو، مجموعا 326 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور را روانه چرخ‌ها می‌کند. به علاوه از آن جایی که این نسخه قرار است یک کراس اور پلاگین هیبریدی باشد، احتمالا ظرفیت باتری‌های آن از 50 کیلو وات ساعت تجاوز نمی‌کنند. این باتری‌ها در کنار ژنراتور خودرو در هر بار شارژ شدن و با احتساب باک بنزین پر، احتمالا می‌توانند بیش از 700 کیلومتر را طی کنند.

این تمام چیزی است که در مورد کراس اور چری تیگو 9 می‌دانیم پس همراه گجت نیوز باشید تا به محض منتشر شدن مطالب بیشتر در مورد آن، اولین نفری باشید که مطلع می‌شوید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام. ماشین بسیار زیبا و جذابی هست که خیلی شیک و جاداره، مبارک کسانی باشه که توان خریدشو دارن.مبارکشون باشه و چرخش به شادی و سلامتی بچرخه.ما که توان خرید پراید ندارم تا برسه به این ماشین خوشگل .کارمند