جت اورتور

جت های مافوق صوت جدید خطوط هوایی آمریکا زمان پرواز را به نصف کاهش می‌دهند

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینر به‌زودی از آخرین نسل جت های مافوق صوت ساخت بوم سوپرسونیک برای افزایش سرعت جابجایی مسافران استفاده می‌کند.

بسیاری از مسافران ساکن ایالات متحده، این روزها با تاخیرهایی طولانی در پروازهایشان مواجه هستند و خطوط هوایی امریکن ایرلاینز، قصد دارد با رفع این مشکل، به پروازهای خود سرعت ببخشد. این شرکت هواپیمایی با Boom Supersonic، برای خرید حداکثر 20 فروند از جت های مافوق صوت Overtune این سازنده و احتمالا 40 فروند دیگر برای آینده، وارد معامله شده است. این قرارداد مشابه با نمونه‌ای است که یونایتد با این شرکت در ژوئن 2021 منعقد کرده بود.

هواپیمای اورتور

درک کر، مدیر ارشد مالی امریکن ایرلاینز، در بیانیه خود گفت:

ما از اینکه شرکت بوم سوپرسونیک آینده سفرهای هوایی را برای شرکت و مشتریانمان رقم خواهد زد، هیجان زده‌ایم.

پرواز با جت های مافوق صوت اورتور می‌تواند زمان پروازهای میان‌ایالتی یا هر پروازی که از روی مسیر آبی گذر می‌کند را به نصف کاهش دهد. به ادعای شرکت بوم، سفر از میامی آمریکا به لندن احتمالا تنها کم‌تر از پنج ساعت طول خواهد کشید. این هواپیما با اینکه به سرعت فوق بالای جت‌های کنکورد که در سال 2003 به دلیل هزینه‌های عملیاتی و قیمت بالای بلیط متوقف شد نمی‌رسد؛ اما Overtune مطمئنا زمان پرواز را در مقایسه با دیگر هواپیماهای تجاری، تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

استفاده از جت‌های مافوق صوت در خطوط هوایی

جت مافوق صوت اورتور

جت های مافوق صوت اورتور که برای سفر با سرعتی معادل 1304 مایل در ساعت (هنگام سفر روی اب) ساخته شده‌اند، مسافران را بسیار سریع‌تر از میانگین پروازهای تجاری به مقصد می‌رساند. اگرچه یکی از چالش‌های این هواپیما، محدودیت ظرفیت آن است. به گفته بوم، این جت تنها می‌تواند بین 65 تا 80 مسافر را در هر سفر جابجا کند. این تقریبا نیمی از ظرفیت معمول 140 تا 170 مسافر ایرباس A320 یا حداکثر ظرفیت 149 تا 220 صندلی در سری بوئینگ 737 است. اگرچه روی کاغذ، جت مافوق صوت اورتور از برد بیش‌تری، تا سقف 4250 مایل دریایی نسبت به هر یک از هواپیماهای تجاری برخوردار است.

سفر با هواپیمای اورتور نیز در حد و اندازه‌های پروازهای معمولی امروزی ایمن بوده و بوم از این بابت اطمینان حاصل کرده که جت مافوق صوت جدید این شرکت با استانداردهای فعلی حوزه هوایی مطابقت دارد. علاوه بر این، مدل‌های جدید حتی پیش از ورود به خطوط هوایی، باید الزامات نیازهای مسافران آمریکایی را رعایت کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، بوم سوپرسونیک احتمالا در سال 2025، عرضه جت های مافوق صوت اورتور را آغاز خواهد شد. هم‌چنین انتظار می‌رود که حمل و نقل مسافران امریکن ایرلاینز از طریق هواپیماهای این شرکت از سال 2029 صورت بگیرد. تاکنون اطلاعاتی در مورد در دسترس بودن پروازهای اورتور برای مشتریان خطوط هوایی امریکن ایرلاینز پس از عرضه این هواپیماها و هم‌چنین قیمت بلیط‌ منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*