چراغ های جدید فورد

چراغ های جدید فورد با این قابلیت عجیب، دیوانه کننده است + ویدیو

چراغ های جدید فورد مثل بازی‌های ویدئویی تصاویری را روی سطح جاده نمایش می‌دهند. در ادامه شاهد جزئیات فناوری تازه این خودروساز آمریکایی باشید.

امروزه خودروسازان سراسر جهان همواره مشغول آزمون و خطا هستند تا با به کار گیری فناوری‌های پیشرفته‌تر در خودروهای خود، تجربه رانندگی را هرچه راحت‌تر و کامل‌تر کنند. نمایشگر هدآپ یا HUD نمونه بارز این موضوع است که شرکت‌های تولیدکننده خودرو مدت‌ها است روی آن کار می‌کنند. در این بین، برخی شرکت‌ها مدل‌های سرراست‌‌تری را ارائه داده‌اند و بعضی دیگر نسخه مخصوص خود از این فناوری با رنگ‌ها و جلوه‌های متفاوت را عرضه کرده‌اند. با این حال، فورد با چراغ های جدید خود پا را از همه آن‌ها فراتر گذشته است.

چراغ های جدید فورد، جایگزین نمایشگرهای هدآپ

چراغ های جدید فورد

هرچند نمایشگرهای هدآپ به حفظ تمرکز راننده روی جاده کمک می‌کنند، اما مشاهده آن‌ها با عینک می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. نسخه کامل‌تر فورد از این نمایشگرها بی‌شک اطلاعات را به صورت واضح به نمایش می‌گذارد ولی فقط در شب. فورد حالا از توسعه چراغ های جدیدی با نام «چراغ‌های جلو با وضوح بالا» (High-Resolution Headlights) خبر داده است که احتمالاً شما را به یاد بازی‌های ویدئویی ماشین‌سواری می‌اندازد.

اگر به زبان ساده بگوییم، چراغ های جدید فورد دارای نمایشگری داخل خود هستند که مثل یک پروژکتور عمل می‌کند. به نوعی می‌توان این فناوری را ترکیبی از نمایشگر هدآپ و چراغ‌های LED انطباقی دانست. در ویدئوی بالا مشاهده می‌کنید که این چراغ ها هر چیزی را روی سطح جاده برای راننده به نمایش در می‌آورند. البته بیشتر از همه برای نمایش جهت حرکت به کار می‌آیند. در این صورت، راننده نه تنها با چراغ راهنما بلکه با چراغ های جلوی خود می‌تواند سایر رانندگان را از مسیر حرکت خود مطلع کند.

چراغ های جدید فورد

چراغ های جدید فورد کاربردهای دیگری هم دارند. به عنوان مثال، در تصویر بالا یک دانه بزرگ برف روی سطح جاده جلوی خودرو نمایش داده شده و احتمالاً حکایت از این دارد که دما به آستانه مشخصی رسیده است و باید مراقب سرمای بیش از حد بود. در نگاه اول این فناوری تازه فورد تمام و کمال به نظر می‌رسد، ولی در حقیقت ایرادات واضحی دارد. در درجه اول باید به حریم خصوصی توجه داشت. راننده با این چراغ ها به راحتی می‌تواند بقیه را از جهت حرکت خود آگاه کند، اما از طرفی دیگر نمایش جهت حرکت به نفع فردی است که در حال تعقیب او است. همچنین ممکن است هکرها با دستکاری چراغ‌ها پیام‌های نامناسبی را نمایش بدهند.

چراغ های جدید فورد

فناوری چراغ جدید فورد در حال حاضر بیشتر از هر چیز دیگری، ایده‌ای است که باید همچنان پرورش داده شود. تا به اینجا مشخص نشده است که این چراغ های جدید فورد در خوردوهای آن به کار گرفته خواهند شد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چند نفر الان با دیدن امکانات این چراغ، دیوانه شده اند که چنین تیتری زدید؟!
    بعلاوه که سالها پیش بنز با فناوری ماتریس الیدی قابلیتهای بیشتری معرفی نمود، و فناوری فورد حتی نصف آنهم نیست