مرسدس بنز F200

این مرسدس بنز F200، واقعا دست کمی از هواپیمای جنگنده ندارد + ویدیو

مرسدس بنز F200 یک خودرو مفهومی است که با فرمان جت های جنگنده و صفحه نمایش‌های عجیب کابین خود، شما را شگفت زده می‌کند. پس بدون معطلی به سراغ Mersedes Benz F200 می‌رویم.

به نظر شما خودروهای دهه 90 میلادی (70 شمسی) باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ دنده اتوماتیک یا دوربین دنده عقب شما را راضی می‌کند؟ احتمالا بله اما مهندسین اشتوتگارتی اصلا به این چیزها رضایت نمی‌دهند. در ادامه به یکی از عجیب‌ترین و پیشروترین خودورهای کانسپت دهه 90 میلادی یعنی مرسدس بنز F200 نگاهی خواهیم داشت که کابین آن واقعا با کاکپیت جت‌های جنگنده مو نمی‌زند. اما پیش از اینکه به سراغ مشخصات فنی و ویژگی‌های خارق العاده این ماشین زمان برویم، از شما دعوت می‌کنیم که همراه گجت نیوز باشید تا در یک ویدیو جذاب و حیرت آور، کابین خارق العاده این کانسپت را بهتر ببینید.

معرفی مرسدس بنز F200

به سال 1996 و نمایشگاه خودرو بین المللی پاریس می‌رویم تا با یکی از از بهترین مخلوقات آلمانی آشنا شویم. خودرویی که به جای فرمان و دنده، از جوی استیک بهره می‌برد و بر روی داشبورد آن، هیچ خبری از عقربه‌های آنالوگ نبود. همچنین زمانی که به آینه‌های بغل نگاه می‌کردید، چیزی جز دو دوربین پیشرفته را نمی‌دیدید. یعنی شرکت بنز ایده‌ آینه‌ بغل‌های دوربین دار و صفحه نمایش هایپر اسکرین را از سال 1996 در سر می‌پروراند!

مرسدس بنز F200

البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم که یکی دیگر از نمونه‌های F200 با کابینی ساده‌تر به نمایشگاه‌های خودرو آمد که در خلاف نمونه اصلی، فاقد نمایشگرهای چندگانه و اهرم خلبانی پیشرفته بود و داشبورد و کنسول وسطی آن هم زیاد چنگی به دل نمی‌زند.

مرسدس بنز F200

برخلاف خودروهای امروزی که فرمان‌های در سمت چپ یا راست و اهرم دنده در وسط خودرو قرار می‌گیرند، می‌بینیم که فرمت قرار گرفتن فرمان و دسته دنده در این خودرو مفهومی آلمانی، دقیقا برعکس است. تمام تنظیمات دنده مثل حالت‌های حرکت و انتخاب مود گیربکس، دکمه‌های مخصوص به سیستم تهویه هوا و کلید‌های بالابر شیشه و خلاصه هر چیزی که فکرش را کنید، دقیقا در وسط داشبورد قرار گرفته است و بالاتری از آن‌ها، یک نمایشگر LCD در نقش آینه وسطی را خواهیم دید.

مرسدس بنز F200

اما سورپرایزهای آلمانی‌ها به همین چند مورد ختم نمی‌شود. مرسدس بنز F200 جزو اولین وسایل نقلیه‌ای است که از ایربگ‌های زانویی و کیسه هوای پرده‌ای بهره می‌برد و به سیستم تعلیق فعال بادی هم مجهز شده بود. همچنین سیستم اجرای فرامین صوتی و دستیار تشخیص صدای و صورت راننده هم این کانسپت آلمانی را در قامت یک ماشین زمان به مردم نشان می‌داد.

مرسدس بنز F200

این یکی مغز شما را منفجر می‌کند! همانطور که از تصاویر پیداست، مرسدس بنز F200 با سقف تمام پانارومیک روانه نمایشگاه‌ها شده بود اما باید بدانید که جنس این سقف، از شیشه هوشمند مات شونده (Privacy Glass) است که این تکنولوژی بعدها به میباخ 62 هم راه یافت.

خودرو کانسپت Mersedes Benz اف 200

فرمت باز شدن درب صندوق عقب هم بدون اغراق، خلاقانه و بدون ذره‌ای کپی کردن است و طراحی چراغ‌های خطر عقبی هم دقیقا همان حس و حال و امضای دهه 80 و 90 مرسدس بنز را دارد. رینگ‌های 19 اینچی هم به هر حال طرحی از آینده را به تصویر می‌کشند اما اگر شما هم از اختلال ترایپوفیبیا رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که زیاد به این رینگ‌های عجیب نگاه نکنید.

خودرو کانسپت Mersedes Benz اف 200

درب‌های خفاشی در برابر دیگر تکنولوژی‌های مرسدس بنز F200، شاید انقدر نوآورانه نباشند پس از آن‌ها رد می‌شویم تا به نمایشگاهی از دوربین‌ها برسیم. به جز دوربین دنده عقب، چهار دوربین دیگر هم در گوشه‌های بدنه جا سازی شده است تا نمای 360 درجه را در اختیار راننده قرار دهد.

مرسدس بنز F200

به نظر شما چه پیشرانه‌ای افتخار این را دارد که در زیر کاپوت مرسدس بنز F200 قرار بگیرد؟ مهندسین آلمانی بهترین پیشرانه‌ای که در اختیار داشتند را به این کانسپت کوپه هدیه دادند و اگر کاپوت آن را بالا بزنید، با یک پیشرانه‌ 12 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با حجم 6 لیتر رو به رو می‌شوید که می‌تواند تقریبا 400 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته (با سیستم پایش الکتریکی) به چرخ‌های عقبی منتقل کند.

به لطف چنین پیشرانه‌ای، حداکثر سرعت مرسدس بنز F200 به 260 کیلومتر بر ساعت می‌رسید و راننده آن قادر بود تا در کمنتر از 6 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همه چیز عالی است اما سیستم هدایت اتومبیل تمام این مزایا را زیر سوال میبرد. نه من شیر داده است اما با این سیستم هدایت نامتعارف و ناکارآمد لگد به ظرف نه من شیر زده و آن را چپه کرده است. انسانها در چند دهه هدایت ماشین با فرمان را آموخته اند . نمیتوان یک شبه این آموزه‌ها را تغییر داد. این یک عیب بزرگ است که در فیلم هم هویداست. راننده واقعا در حال جان کندن برای حرکت دادن ماشین است. حیف از این موتور قدرتمند و دیگر طراحی های جالب که با این عیب از بین رفته است.مسلما چنین اتومبیلی به تولید عمومی نمی‌رسد فقط ممکن است چند تای آن توسط ماشین بازها یا کلکسیون دارها خریداری شود

  2. ای خدا ما چی سوار میشیم اینا چی

  3. ابراهیم اعظمی مهراباد

    فرمان مزخفی داره

  4. بسیار عالی ای کاش من یکی از این ماشینها داشتم . ای کاش ای کاش ای کاش