شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

مرسدس بنز میباخ GLS منصوری؛ ترکیبی از اسپرت و کلاسیک + ویدیو

مرسدس بنز میباخ GLS منصوری یک شاسی بلند مجلل و اسپرت است که 820 اسب بخار قدرت دارد و در سگمنت SUV واقعا بی رقیب خواهد بود.

فرقی ندارد که خریداران به دنبال چه چیزی باشند؛ شرکت مرسدس بنز همیشه لیست بلند بالایی از محصولات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از پرچمداران AMG تا شاهکارهای برابوس و میباخ، همه و همه رنگ و بوی عجیبی را به دنیای عاشقان خودرو هدیه داده‌اند. اما شرکت تیونینگ منصوری در این میان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در آخرین پروژه خود، به سراغ میباخ GLS رفته تا این SUV را بهتر از همیشه کند.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

در ادامه به تغییرات ظاهری و فنی این نسخه نسبت به مدل استاندارد نگاهی خواهیم داشت اما اجازه دهید تا قبل از آن با یک ویدیو جذاب به سراغ یکی از بهترین قابلیت‌های آفرود مرسدس بنز میباخ GLS منصوری یعنی قابلیت «اکتیور بادی کنترل» (active body control) برویم. البته توجه کنید که این ویدیو، متعلق به خودرو مربوط به این مقاله نیست و صرفا برای نشان دادن «سیستم تعلیق اکتیو بادی» به کار گرفته شده است.

نگاهی به مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

این شاسی بلند، یکی از منعطف‌ترین خودروهای جهان است که در جهت بهتر شدن خود، دست هر تیونری را باز می‌گذارد. شرکت برابوس، پیشرانه 900 اسب بخاری و میباخ، یکی از مجلل‌ترین کاستوم‌های خود را در اختیار آن قرار داده است اما منصوری چه بلایی سر آن آورده است؟ در ادامه به طور مفصل، راجع به این سوال صحبت خواهیم کرد.

طراحی ظاهری و کابین به همراه بهبودها نسبت به نسخه استاندارد

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

جلوپنجره‌ی این نسخه بدون دستکاری، واقعا همان طراحی میباخ است. این موضوع را می‌‌توانید در هواکش‌های لانه زنبوری تا چراغ‌های جلو و علامت میباخ، مشاهده کنید. البته هیچ کس دوست ندارد تا یک میباخ را بخرد و با چیزی به غیر از علامت میباخ رو به رو شود.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

همچنین دیفیوزر فیبر کربن جلویی با یک چهره‌ی چدید طراحی شده است اما لقب شاهکار عجیب و غریب تیونر ایرانی تبار آلمانی در مرسدس بنز میباخ GLS منصوری، به گارد کرومی جلو پنجره می‌رسد.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

البته خریداران می‌‌توانند به سلیقه‌ی خود، این قطعه را حذف کنند اما بیایید و قبول کنیم که این گارد فلزی، واقعا نمای خشنی را خلق کرده است. همچنین جلو پنجره‌ی مشکی هم در کنار نسخه‌ی تمام کرومی، یکی دیگر از آپشن‌ها است.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

در ادامه به گلگیرهای عریض‌تری می‌رسیم که به لطف رینگ‌های غول پیکر جدید 24 اینچی با طرحی متفاوت، نمای خودرو را به شدت پهن‌تر کرده‌اند. همچنین رکاب‌های کناری هم عریض‌تر شده‌اند تا با بقیه‌ قطعات، کمی ‌هماهنگ‌تر شوند.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

در نمای عقبی هم یک دیفیوزر جدید و بامپرهای بازطراحی شده را داریم اما بر خلاف جلو پنجره، هیچ خبری از گارد کرومی نیست. به هر حال سیستم اگزوز چهار کاناله‌ی فعال به همراه نمایشگاهی از قطعات کرومی، اینجا هم همراه شما هستند.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

ولی اگر یک شاسی بلند خشن را دوست دارید، می‌توانید به سراغ نسخه‌ی دارک بروید یعنی جایی که هیچ خبری از کروم کاری نیست.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

همچنین می‌توانید علامت منصوری را بر روی هواکش گلگیر و اگزوزها هم مشاهده کنید. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، بخش زیادی از دیفیوزر عقب هم به مانند هواکش‌های گلگیر، آینه بغل، دیفیزور و لیپ جلویی، از فیبر کربن ساخته شده است.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

متاسفانه تا این لحظه، هیچ تصویری از کابین مرسدس بنز میباخ GLS منصوری منتشر نشده است اما می‌دانیم که تغییرات اتاق این شاسی بلند نسبت به نسخه استاندارد، شامل فرمان فیبر کربن – چرم منصوری، روکش چرم صندلی‌ها با طرح برجسته و اضافه شدن قطعات فیبر کربنی به تجهیزات اتاق می‌شود.

مشخصات فنی شاسی بلند مرسدس بنز میباخ جی ال اس منصوری

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

هنر نمایی‌های کوروش منصوری، فقط به ظاهر خودروها محدود نمی‌شود. در زیر کاپوت میباخ GLS استاندارد، با یک V8 TT با ظرفیت 4 لیتر طرف بودیم که در بهترین روز خود می‌توانست 550 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

اما تیمی از متخصصین شرکت تیونینگ منصوری با جایگزین کردن یک توربو شارژر بزرگ‌تر، اضافه کردن کیت اگزوز جدید با کاتالیزور اسپرت و سیستم ECU جدید و اصلاح تایمینگ جرقه زنی، اکنون قدرت این پیشرانه‌ 8 سیلندر تویین توربو شارژ را به 820 اسب بخار و 1050 نیوتن متر گشتاور رساند‌ه‌اند.

شاسی بلند مرسدس بنز میباخ GLS منصوری

اکنون مرسدس بنز میباخ GLS منصوری به لطف چنین اعدادی می‌تواند در کمتر از 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در حالت حداکثر، تجربه سواری با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را در اختیار مالک خود قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام، افرین برمنصوری، واقعا کارش عالیه، خود ماشینم که نگو، مرسدس بنز مایباخ، یک شاهکار از مهندسین کمپانی بنز هستش، و منصوری هم یه دستی روش کشید وباحالترش کرد، ای خدا اونا چی میسازن،شرکتهای ایرانی ما مثل ایران خودرو، وسایپا چی میسازن، اصلا اینا کجا،ومرسدس بنز کجا، البته ماها انتظار نداریم شرکتهای داخلی مثل اونا خوورو بسازن، ولی حداقل در حد همین چینی ها خوورو بسازید ما قیول داریم، یا خودروهاتون، نصف کیفیت خودروهای کره ای و ژاپنی رو هم داشته باشن بازم قبوله، ولی بدبختانه همینم نمیتونید بشید که واقعا براتون متأسفم

  2. چرا اون سپر رو گذاشتی
    مگه نیسان آبیه😂😂😂