مرسدس بنز AMG G63 4x4²

مرسدس بنز AMG G63 4×4²؛ قدرت 590 اسب بخار، هالک واقعی و بهترین ماشین آفرود + ویدیو

مرسدس بنز AMG G63 4×4²، یک شاسی بلند مجلل 590 اسب بخاری است که با رنگ خاص خود، بهترین آفرودر سری G کلاس محسوب می‌شود. در ادامه به تمام زوایای Mercedes AMG G63 4×4² نگاهی می‌اندازیم.

تا اینجای سال 2022، شرکت «آ ام گ» روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته است. از ساخت پیکاپ AMG تا همکاری‌های مختلف با برابوس (باگی برابوس AMG با قدرت 900 اسب بخار) و طراحی قایق‌های تفریحی اسپرت، همه و همه از تلاش‌های اشتوتگارتی‌ها تا ماه ششم میلادی هستند.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

آخرین پروژه‌ی تیم مرسدس بنز AMG، قرار است تا بهترین خودرو آفرود سری G کلاس را به میدان بیاورد. در ادامه، از مشخصات فنی تا بهبودهای این SUV آفرودی نسبت به نسل قبل و قیمت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم اما در ابتدای کار اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب، به سراغ مرسدس بنز AMG G63 4×4² برویم.

معرفی مرسدس بنز AMG G63 4×4²

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

این نسخه را طی ماه‌های گذشته، اما با پوشش استتاری یا همان جاسوسی، در خیابان‌های آلمان دیده بودیم اما اکنون وقت آن رسیده است تا با نسخه‌ی نهایی Mercedes AMG G63 4×4² بیشتر آشنا شویم.

طراحی ظاهری و بهبود های اعمال شده نسبت به نسل‌های گذشته

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

به طور کلی می‌توان گفت که خانواده‌ی جی کلاس مرسدس بنز، میانه‌ی خوبی با تغییر کردن ندارند. حتی اگر G کلاس مدل 2022 را در کنار نسل اول آن قرار دهید، شاید هنوز هم بتوانیم تا اشتراک‌های زیادی را بین آن‌ها پیدا کنیم. اما مرسدس بنز AMG G63 4×4² علاوه بر تغییرات ظاهری محسوس، قصد دارد تا بهترین گزینه‌ی مرسدس بنز برای سفر به طبیعت هم باشد. سیستم تعلیق این نسخه، به صورت اختصاصی برای مقاصد آفرودی طراحی شده‌ است که اکنون به اکسل‌ها اجازه می‌دهد تا فاصله‌ی خود تا سطح زمین را به 351 میلی متر برسانند.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

این عدد در G کلاس‌های معمولی، با 238 میلی متر برابر بود. همچنین خریداران با داشتن مرسدس بنز AMG G63 4×4² می‌توانند بدون نگرانی، به دل رودخانه‌هایی با عمق 91 سانتی متر بزنند که این کار در نسخه‌های قبلی، فقط برای آب‌هایی با عمق 70 سانتی متری ممکن بود. به علاوه زاویه ورود هم با 13 درجه افزایش، به عدد 40 درجه رسیده است تا نسبت به زاویه خروج قبلی (27 درجه در AMG G63 استاندارد)، خیال راننده را از یک آفرود سنگین راحت کند.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

در ادامه به رینگ‌های 22 اینچی با طرح آفرودی می‌رسیم که گفته می‌شود نسبت به رینگ‌های معمولی، از مقاومت بالاتری برخوردار هستند تا در برابر ضربات سخت، به راحتی سر خم نکنند. به علاوه طرح چراغ‌های LED هم تقریبا تغییر کرده است. بر روی سقف هم می‌توانید یک اسپویلر جدید را ببینید که به همراه ال ای دی بارهای آفرودی، مسیر را برای شما روشن‌تر از همیشه خواهند کرد.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

در نمای عقبی هم شاید همان G کلاس همیشگی را ببینیم اما کاور لاستیک یدکی، به صورت اختصاصی و فقط برای این نسخه طراحی شده است تا خاص بودن Mercedes AMG G63 4×4² را دو چندان کند. از قطعات فیبر کربن هم به سرعت عبور می‌کنیم چرا که شرکت AMG، امکان ندارد محصولات خود را بدون آن‌ها به بازار بفرستد.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

به طور کلی می‌توان گفت که رنگ سبز اختصاصی، فاصله‌ی 351 میلی متری از سطح زمین، رینگ‌ها و ال ای دی های جدید، اصلی‌ترین تغییرات ظاهری مرسدس بنز AMG G63 4×4² نسبت به مدل استاندارد هستند. البته از نسخه‌ی قرمز رنگ هم نباید غافل شد که با رنگ جذاب خود، در مسیرهای کوهستانی دلبری خواهد کرد.

اتاق آشنا اما با چرم‌های جدید

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

زمانی که به کابین مرسدس بنز AMG G63 4×4² نگاهی می‌اندازیم، ناگهان ترکیبی از لوکس و مدرن بودن به سراغ ما می‌آید. از رنگ سبز و نورپردازی‌های معنوی این نسخه که عبور کنیم، به نمایشگاه چرم بنز می‌رسیم.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

برای صندلی‌ها، روکش درب و داشبورد این نسخه، از چرم ناپا استفاده شده است که این چرم، از نوع فول گرین یا همان دانه کامل است و یکی از مرغوب‌ترین و گران‌ترین چرم‌های جهان محسوب می‌شود. بر روی فرمان هم می‌توانید چرم دینامیکا (Dinamica) را داشته باشید که نسبت به چرم ناپا، از مقاومت بالاتری برخوردار است. در ادامه به همان صفحه نمایش دوال اسکرین معروف می‌رسیم که با ابعاد 12.3 اینچی خود، در نقش نمایشگر سیستم مولتی مدیا و نمایشگر پشت آمپر خواهد بود.

مشخصات فنی مرسدس بنز AMG G63 4×4²

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

اکنون به زیر کاپوت می‌رویم. در این قسمت، یک هیولای 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ دیزلی در انتظار ما خواهد بود که با ظرفیت 4 لیتری خود، اکنون می‌تواند 590 اسب بخار قدرت (285 اسب بخار به صورت دقیق) و 850 نیوتن متر گشتاور را به تمامی 4 چرخ Mercedes AMG G63 4×4² بفرستد.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

همچنین گیربکس اتوماتیک 9 سرعته‌ی دو کلاچه این نسخه، اصلاحاتی را پشت سر گذاشته تا در برابر ناملایمتی‌های سفرهای خارج از جاده، طاقت بیشتری داشته باشد. همچنین این گیربکس به سیستم انتقال قدرت AWD دائمی متصل شده است. البته این اصلاحات، چیزی از شتاب و سرعت مرسدس بنز AMG G63 4×4² را کم نمی‌کنید و این نسخه هم به مانند همزادهای دیگر خود می‌تواند در کمتر از 4.5 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

مورد بعدی که شاید در زمان کنونی، اصلا به مذاق خریداران مرسدس بنز AMG G63 4×4² خوش نیاید، به مصرف سوخت این پیشرانه مربوط می‌شود. طبق تست‌های رسمی، گفته می‌شود که این V8 دیزل در هر صد کیلومتر (در بدترین حالت) می‌تواند 20 لیتر گازوئیل را به کربن دی اکسید و آب تبدیل کند. همچنین میزان CO2 تولیدیِ خالص مرسدس بنز AMG G63 4×4² به 456 گرم در هر کیلومتر می‌رسد که این عدد، ممکن است کفر فعالان محیط زیست را دربیاورد! برای درک بهتر این موضوع بد نیست بدانید که تولید CO2 در پیشرانه‌های هیبریدی پرچمدار 2022، به کمتر از 50 گرم می‌رسد.

قیمت مرسدس بنز AMG G63 4×4²

مرسدس بنز AMG G63 4x4²

فروش رسمی این شاسی بلند آفرودی هنوز به صورت رسمی شروع نشده است اما گفته می‌شود که خریداران اولیه‌ی آن، برای داشتن بهترین آفرودرِ صفر کیلومتر آلمانی، چیزی بیش از 260 هزار دلار هزینه کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*