هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022 یک خودرو آفرودی خانوادگی است

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022، یک شاسی بلند خانوادگی است که ظاهر خودروهای آفرود را هم دارد. در ادامه با این SUV سرسخت، بیشتر آشنا خواهیم شد.

در صنعت خودروسازی امروزی، شرکت‌ها سعی می‌کنند تا یک نسخه از شاسی بلندهای شهری خود را با ظاهر آفرودی و امکانات جانبی حداقلی، به بازار بفرستند. این خودروها برای کسانی که قصد دارند تا یک طبیعت گردی سبک را در آخر هفته تجربه کنند، بهترین گزینه خواهند بود. آخرین شاهکار کره‌ای‌ها، دقیقا یکی از همین خودروها است که قصد دارد تا بازار خودرهای طبیعت گردی سبک را هدف بگیرد. اما در ابتدای کار و پیش از بررسی‌های فنی، اجازه دهید تا به سراغ ویدیو معرفی این شاسی بلند آفرودی جذاب برویم.

فهرست مطالب:

نگاهی به هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

شرکت هیوندای تصمیم گرفته است که بر خلاف نمونه‌‎های قبلی، XRT را به عنوان یک خودرو مستقل در نظر بگیرد. اما این SUV نسبت به نسخه استاندارد، چه تفاوت هایی دارد؟

طراحی ظاهری و بهبودهای آفرودی نسبت به نسخه استاندارد

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

در نسخه XRT، یک «سینی زیرِ موتور آلومینیومی» را داریم که با رنگ نقره‌ای تیره، جلوه‌ای زیبا را خلق کرده و اصل تمام خودروهای آفرودی محسوب می‌شود. در ادامه به قطعات پلاستیکی در بامپرهای جلو می‌رسیم که نمای خودرو را درشت‌تر و گردن کلفت‌تر کرده است.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

این پلاستیک‎ها، تا رکاب‌‎های کناری و گلگیرها امتداد پیدا می‌کنند. همچنین آینه‌های این نسخه هم از رنگ مشکی براق بهره می‌‎برند که در کنار سپر جلو، ریل‌های سقفی تنظیم شونده‌ی خودرو و رینگ‌های آلومینیومی جدید 18 اینچی، کاملا چهره‌ی جدیدی را خلق کرده‌اند.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

اما مهم ترین تفاوت هیوندای سانتافه XRT مدل 2022 با نسخه استاندارد، به طرح متفاوت سپر جلو و رنگ خاکستری پورتوفینو (Portofino Gray) مربوط می‌شود.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

در بخش عقب هم اتفاق خاصی رخ نداده و همان چراغ‌ها و سپر و دیفیوزرِ نسخه‌ی استاندارد را می‌بینیم پس وقت خود را با آن تلف نمی‌کنیم.

مشخصات فنی و پیشرانه ناامید کننده‌‎

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

سانتافه 2022 در تریم‌‎های بالای خود، از یک l4 توربو شارژ هیبریدی بهره می‌برد که مختص به تریم SEL است. اما از آن جایی که هیوندای قصد داشته تا نسخه XRT را خشن‌تر نشان دهد، قید هیبریدی و توربو شارژر بودن را زده!

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

وقتی به زیر کاپوت هیوندای سانتافه XRT مدل 2022 نگاه می‌‎کنیم، با یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی رو به رو می‌شویم که می‌تواند 191 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه، به چرخ‌های جلو منتقل کند. اما مگر می‌شود که یک خودرو آفرودی را بدون قابلیت 4WD به صحرا ببریم؟ البته که نه! شرکت هیوندای در همین راستا، تریم 4WD را با قیمت 1795 دلار در اختیار خریداران قرار داده است. ولی هر چه که باشد، باید قبول کنیم که 191 اسب بخار برای هر خودرویی بد است؛ چه برسد به یک آفرودر غول پیکر با ظرفیت 7 سرنشین!

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

اما خوشبختانه این موضوع باعث شده تا سر و صدای داخل کابین به حداقل میزان خود برسد. همچنین مصرف سوخت بزرگراهی این پیشرانه به کمتر از 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد که با توجه به افزایش جهانی قیمت سوخت، خیال طبعت گردان را راحت کرده است. اما این مسئله، با لاستیک‌های پهن و فاق بلندِ آن کاملا در تضاد خواهد بود. در همین راستا بد نیست بدانید که رینگ‌های 18 اینچی مشکی این خودرو، به لاستیک‌­های کومهو کروگن با کد “235/60R18” مجهز هستند که به صورت اختصاصی­­­، برای مقاصد آفرودی ساخته شده­‌اند.

کابین هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

شرکت هیوندای قصد داشته تا توجه مردم را به ظاهر این خودرو جلب کند و به همین خاطر است که تمام کار و تلاش طراحان، در ظاهر آن خلاصه شده و کابین نسخه XRT نسبت به مدل استاندارد، هیچ تفاوتی ندارد.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

در داخل اتاق مدل XRT، یک نمایشگر دیجیتال 8.5 اینچی را می بینیم که در کنار نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی پشت آمپر، نمای به روزی را خلق کرده اند. همچنین نیاز به گفتن نیست که سرویس­‌های اپل کارپلی و اندروید اتو هم در سیستم مولتی مدیا پیدا می­‌شوند. اما هرچه که باشد، باید قبول کنیم که داشبورد و کنسول این خودرو نسبت به دیگر محصولات مدل 2022، زیادی شلوغ و شاید شلخته است.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

شرکت هیوندای برای خریدارانی که کابین زیباتر و امکانات بیشتری را می­‌خواهند، برنامه خاصی دارد. مشتریان با پرداخت 1700 دلار، امکاناتی مثل صندوق عقب برقی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دو کاناله، فرمان چرمی گرم شونده، پرده عقب برقی، سوئیچ دیجیتال هیوندای، آینه وسط فتوکرومیک و حساس به نور، چراغ مخفی زیر آینه بغل، گرمکن و سردکن صندلی های ردیف جلو به همراه صندلی برقی برای راننده و سرنشین جلو، شارژر وایرلس، پاور ویندوز و چراغ نور بالای اتوماتیک را به مشتریان هدیه می­ دهد.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

همچنین بد نیست بدانید که سانتافه SEL مدل 2022، از یک پکیج 4060 دلاری بهره می ­برد که صندلی ­های تمام برقی 12 حالته، تریم تمام چرم، سقف پانارومیک، سیستم صوتی هارمن کاردن با 12 اسپیکر، ال ای دی بار برای اسپویلر عقب و دستیار کنترل رانندگی را در اختیار خریداران قرار دهد.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

امکانات و تجهیزات دستیار کنترل رانندگی پکیج آپشنال سانتافه SEL شامل موارد زیر می­‌شود:

  • رادار نقطه کور
  • سیستم رادار کنترل ترافیک از پشت
  • دستیار کنترل باقی ماندن بین خطوط
  • هشدار خارج شدن از بین خطوط
  • 4 سنسور اولتراسونیک
  • ترمزهای اضطراری برای هر چهار چرخ با تشخیص خودروها، عابرین، دوچرخه و موتورسیکلت سواران و حیوانات

اما متاسفانه برخلاف تمامی مزیت­‌های این آپشن ها، هیچ کدام از این پکیج‌­ها را در سانتافه XRT مدل 2022 نمی­‌بینیم. شاید واقعا کره ای ها فکر کرده اند که خریداران با این شاسی بلند عجیب، به سفر آفرود می‌­روند!

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

ولی باید خیال شما را از فضای کابین راحت کنیم و بگوییم که برای سفرهای خود، نگران کمبود فضا نباشید. همچنین صندلی‌های ردیف دوم و ردیف سوم، از نوع تاشو هستند که کابین این SUV را به یک سالن بزرگ تبدیل می‌کنند.

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

اما این تمام ماجرا نیست! در قسمت کفی ردیف سوم، سه قسمت اختصاصی اضافی برای قرار دادن وسایل کوچک مثل ابزار یا کیف کمک‌های اولیه، تعبیه شده است که دسترسیِ به نسبت راحتی هم دارند. پس صندوق عقب، فضای اختصاصی در زیرِ ردیف سوم و ریل‌های سقفی، یاور همیشگی شما در سفرهای خارج از جاده خواهند بود.

قیمت هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

هیوندای سانتافه XRT مدل 2022

اجازه دهید تا کار خود را با نسخه استاندار شروع کنیم. قیمت نسخه XRT از 33995 دلار شروع می­‌شود که 1245 دلار هم به عنوان هزینه های حمل و نقل آن در نظر گرفته شده است. همچنین برای داشتن کفی های مخصوص، باید 195 دلار دیگر پرداخت کنید. در مورد آپشن 1795 دلاری برای 4WD شدن هم صحبت کردیم.

در پایان باید بگوییم که هیوندای سانتافه XRT مدل 2022، واقعا در حد و اندازه‌ی یک شاسی بلند آفرودی سبک می‌تواند نیازهای شما را بر طرف کند اما اگر توقع آفرود سنگینی را داشته باشید، باید پیشنهاد کنیم که قید این خودرو را بزنید. چرا که در نسخه XRT، هیچ خبری از کیت ارتفاع یا سیستم تعلیق آفرودی نیست و پیشرانه‌ی آن هم چنگی به دل نمی‌زند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*