فورد برانکو رپتور 2022

فورد برانکو رپتور 2022 ؛ با شکارچی جدید کوه و بیابان آمریکایی آشنا شوید

فورد از جدیدترین آفرودر خود یعنی فورد برانکو رپتور 2022 رونمایی کرد. در ادامه به معرفی کامل و بررسی مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

شرکت فورد، سابقه‌ی درخشانی در تولید شاسی بلند‌های سرسخت دارد و فورد برانکو دقیقا یکی از این خودروها است. طرفداران این خودرو، هر ساله چشم انتظار بهبودهای مهندسین فورد برای آفرودر برانکو هستند. اما این بار شرکت آمریکایی فورد، آن‌ها را غافلگیر کرد و مدل رپتور را همزمان با نسخه معمولی این خودرو، به عاشقان آفرود معرفی نمود. فورد برانکو رپتور مدل 2022، نسبت به نسخه قبلی خود، بزرگ‌تر، بلندتر و عریض‌تر شده است. شرکت فورد اعلام کرده که این خودرو، قوی‌ترین و بهترین رپتوری است که می‌توانید به صورت قانونی در خیابان‌ها برانید.

فورد برانکو رپتور 2022

اما مهم‌ترین اتفاق در جایی دیگر رقم خورده است. این جزو معدود دفعاتی است که شرکت تیونینگ رپتور در چندین سال گذشته، پای خود را فراتر از تیونینگ فورد F-150 گذاشته و خودرو دیگری را تیونینگ کرده است. البته این شرکت در گذشته، تیونینگ فورد رنجر را هم انجام داده و باز هم قصد دارد در آینده آن را تکرار کند. پس فورد برانکو، سومین پیکاپی می‌شود که لقب شکارچی را یدک می‌کشد.

معرفی کامل فورد برانکو رپتور مدل 2022

شکارچی فورد، بلندتر، عریض‌تر و خشن‌تر است

فورد برانکو رپتور 2022

اگر از طرفداران خودرو برانکو شرکت فورد باشید، در همان نگاه اول متوجه تغییر ابعاد آن می‌شوید. این خودرو دقیقا همان‌ چیزی است که یک آفرودباز، انتظار آن را دارد. کارل وایدمن (Carl Widmann)، مهندس ارشد بخش اجرایی فورد، در مورد برانکو رپتور 2022 می‌گوید:

این خودرو به طور اختصاصی برای مسیرهایی طراحی شده است که سایر خودروها از قدم گذاشتن در آن‌ها ترس دارند.

تغییرات شاسی

فورد برانکو رپتور 2022

شاسی فورد برانکو رپتور مدل 2022، کاملا تغییر کرده و با نسخه معمولی تفاوت دارد. طراحی رول گیج‌های اختصاصی و تقویت آلیاژ به کار رفته در این شاسی، از مهم‌ترین تغییرات بدنه هستند. همچنین سیستم برج‌های جاذب ضربه که در سیستم تعلیق قرار گرفته‌اند، باعث می‌شود که در دل جنگل‌های تاریک، مسیر طولانی‌‌تری را بدون نگرانی طی کنید. علاوه بر این سیستم مجزایی برای حفاظت از کمک‌ فنرهای جلو طراحی شده که دقیقا پشت موتور نصب قرار گرفته است. ستون‌های جلو و عقب اختصاصی، تاثیر بسیار زیادی روی امنیت این مدل دارند. این ستون‌ها از 50% استحکام بیشتری نسبت به مدل معمولی برخوردارند.

تغییرات دیفرانسیل و ابعاد

فورد برانکو رپتور 2022

نسخه DR این پیکاپ، از اکسل عقب نیمه شناور Dana 50TM Heavy-Duty AdvanTEK بهره می‌برد که قطر چرخ دنده اصلی آن برابر 235 mm است. در محور جلو ما شاهد سیستم محور  Dana 44 TM AdvanTEK هستیم که قطر چرخ دنده اصلی آن برابر 210 mm است. عرض کلی بدنه، به وسیله‌ی یک کیت اختصاصی مجزا، 21 سانتی متر افزایش داشته است و به طور کلی به 187 سانتی متر می‌رسد. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین، نسبت به نسخه معمولی حدود 14 سانتی متر افزایش پیدا کرده و به 34 سانتی متر رسیده است.

مشخصات لاستیک‌ها

فورد برانکو رپتور 2022

لاستیک‌های این مدل از نوع KO2 و 37 اینچی هستند. برانکو رپتور 2022 ترجیح داده است که از رینگ‌های تجملاتی استفاده نکند و در این نسخه، شاهد رینگ‌های معمولی 17 اینچی سیاه هستیم. چرخ‌های جلو 33 سانتی متر و چرخ‌های عقب 35 سانتی‌ متر باز می‌شوند و می‌توانند از گلگیر خود فاصله بگیرند. این مورد باعث می‌شود که خودرو در بدترین شرایط هم به اصطاح «سه لنگ» نشود. سیستم تعلیق رپتور با نام HOSS 4.0 معرفی شده است. این سیستم با همکاری شرکت FOX توسعه پیدا کرده و جزو بهترین‌های دنیای خودروها است. این سیستم تعلیق از نوع تطبیقی است و هر کمک فنر می‌تواند اندازه‌ی باز شدن خود را به وسیله‌ی اطلاعات مسیر که از سنسور دریافت می‌کند، تطبیق دهد.

پیشرانه‌ی 400 اسب بخاری برانکو رپتور 2022، هر کاری می‌کند

فورد برانکو رپتور 2022

شکارچی فورد باید هم از پیشرانه‌ی بزرگتر و قوی‌تری بهره‌مند باشد. فورد به همین منظور، یک موتور 6 سیلندر با ظرفیت 3 لیتر و فناوری اکوبوست را در این خودرو قرار داده است. البته هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت دقیق این پیشرانه در دسترس نیست اما می‌توان حدس زد که توان آن بیش از 400 اسب بخار باشد.

تمام این قدرت به یک گیربکس 10 حالته اتوماتیک منتقل می‌شود. فورد اخیرا از سیستم SelectShift automatic خود رونمایی کرده است و جعبه دنده‌ی برانکو رپتور 2022، دقیقا از همین نوع خواهد بود. در این سیستم گیربکس، شما می‌توانید در کسری از ثانیه، حالت اتوماتیک گیربکس را به نیمه اتوماتیک تبدیل کنید و کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشید. همچنین این سیستم حس رانندگی اسپرت‌تری را به راننده منتقل می‌کند.

سیستم اگزوز دوکاناله‌ی در قسمت عقب این خودرو هم چیزهای زیادی برای گفتن دارد. در این سیستم شما می‌تواند حالت‌های صدای معمولی، استاندارد، اسپرت، بی‌ صدا و باجا (Baja) را داشته باشید که هر کدام صدای منحصر به خود را دارند.

حالت‌های رانندگی مختلف

فورد برانکو رپتور 2022

سیستم 4*4 که وظیفه‌ی کنترل حالت‌های رانندگی را دارد، امکانات زیادی را به راننده می‌دهد. این سیستم سه حالته، در کنار سیستم کلاچ فوق‌العاده‌ی فورد، اجازه‌ی گیر کردن در هیچ مسیری را به شما نمی‌دهد. برای اینکه سیستم 4*4 این خودرو را بهتر بشناسید، کافی است بدانید که نسبت گشتاور در چرخ‌ها به گشتاور چرخ فلایویل پیشرانه در حالت LO، حدود 67.7:1 است. همچنین 7 حالت رانندگی دیگر در این سیستم تعبیه شده است. برای مثال با انتخاب حالت یدک کشی یا حمل بار در این خودرو، می‌توانید بارهایی با وزن بیش از 2 تن را یدک بکشید.

امکانات ایمنی

فورد برانکو رپتور 2022

سیستم تریل کنترل (Trail Control) هم در این خودرو وجود دارد. این سیستم ناجی شما در هر مسیری است. همچنین سیستم Copilot 360 که کروز کنترل تطبیقی اختصاصی خودروهای فورد است، در کنار ترمزهای اضطراری، سیستم تشخیص عابرین پیاده یا دوچرخه سواران، سیستم اخطار تصادف از جلو و ترمزهای داینامیک، از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هستند. امکانات دیگری مثل سیستم کمکی کنترل خودرو در سربالایی یا سرپایینی، رادار نقطه کور، سیستم تشخیص ترافیک، سیستم هشدار و کمکی ماندن بین خطوط، جزو امکانات ایمنی انتخابی هستند که می‌توانید آن‌ها را روی خودرو خود داشته باشید. فورد تمامی نیازهای رانندگی شهری را در کنار رانندگی آفرود، در این خودرو قرار داده است.

ظاهر فورد برانکو رپتور 2022، خشن‌تر از همیشه خواهد بود

فورد برانکو رپتور 2022

با تغییراتی که فورد در ابعاد این خودرو به وجود آورده است، همه انتظار ظاهری جدید را داشتند. برانکو رپتور 2022 از نظر ظاهر، کاملا حال و هوایی متفاوت از پیکاپ فورد F-150 رپتور دارد. در جلو پنجره‌ی خودرو، نشان فورد را می‌بینیم که با حروف برجسته حک شده‌اند. این جلو پنجره‌ی دو تکه، زیبایی خود را مدیون چراغ‌های منحصر به فرد خود است. این چراغ‌های کهربایی، زیبایی خاصی به فورد بخشیده‌اند.

همچنین سپر جلوی فولادی اختصاصی این خودرو، مجهز به دو قلاب فولادی است. این قلاب‌ها از نوع جداشدنی هستند و می‌توانید در مواقع رانندگی شهری، آن‌ها را از بدنه خودرو جدا کنید و با خیال راحت به رانندگی معمولی ادامه دهید و هیچ استرسی از جانب آسیب رساندن به خودروهای دیگر در ترافیک نداشته باشید. لامپ‌های مه شکن LED هم دقیقا همین ویژگی را دارند. با وجود اینکه فورد برانکو معمولی در دو نسخه‌ی دو و چهار در به بازار عرضه شده، ولی نسخه رپتور فقط با گزینه‌ی چهار در قابل خریداری است.

کاپوت رپتور داستان جداگانه‌ای دارد و با قالب متفاوت خود، شکل هیجان‌ انگیزتری را به وجود آورده است. قسمت هواکش کاپوت از جنس فیبر کربن سیاه است و گلگیرهای آن، هم رنگ بدنه طراحی شده. همچنین گلگیرهای جلو و عقب، طراحی کاملا جدیدی دارند و هواکش‌های اختصاصی رپتور و لولاهای در، روی آن‌ها نصب شده است.

رنگ بندی گسترده

فورد برانکو رپتور 2022

اما هنر اصلی فورد جایی خود را نشان می‌دهد که هیچ کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. رنگ بندی برانکو رپتور مدل 2022 واقعا خیره کننده است. این خودرو در رنگ‌های قرمز فلفلی متالیک، آبی ولاستی متالیک، سبز اروپایی متالیک، سیاه سایه‌ای، نقره‌ای آیکونیک متالیک، رنگ اختصاصی منطقه‌ی 51، خاکستری کاکتوسی، نارنجی سایبر متالیک، رنگ اختصاصی Tricoat و سفید آکسفورد متالیک، در دسترس خواهد بود. همچنین یک طیف اختصاصی از رنگ نارنجی که توسط شرکت فورد ساخته شده هم قرار است در رنگ بندی این خودرو حضور داشته باشد. در کنار رنگ بندی گسترده، شرکت فورد قرار است به زودی از سری پکیج‌های استیکر اختصاصی این خودرو، که برای قسمت‌های گلگیر، کاپوت و عقب آن طراحی شده است، رونمایی کند.

کابین ساده و بی آلایش

فورد برانکو رپتور 2022

در داخل فورد برانکو رپتور 2022، ترکیبی از سادگی و زیبایی موج می‌زند. نسخه‌ پایه فورد برانکو رپتو 2022، با پارچه وینیل دریایی و رنگ سیاه اونیکس عرضه می‌شود. کف پوش‌های این خودرو با توجه به ماهیت آفرود آن، از جنس پلاستیک با کیفیت برجسته است که با رنگ نارنجی اختصاصی، در کف خودرو دیده می‌شود. همچنین قطعات فیبر کربن زیادی را هم در داخل کابین مشاهده می‌کنیم. در پشت فرمان این خودرو شاهد یک صفحه نمایش 12 اینچی هستیم که اطلاعاتی مثل وضعیت گیربکس را هم به ما نشان می‌دهد.

تریم مختلف داخلی

فورد برانکو رپتور 2022

مشتریان این خودرو برای تریم صندلی خود می‌توانند گزینه‌هایی مثل روکش صندلی حفره دار با ساخت لیزر و جیر سیاه Onyx Neo، روکش پارچه‌ای وینیل یا صندلی‌های چرمی اختصاصی شرکت فورد را داشته باشند. همچنین کف پوش‌های مدل فرشی هم برای خریدارن موجود است. چیزی که می‌تواند باعث زیبایی دو چندان کابین این خودرو شود، فرمان اختصاصی آن است. این فرمان با طراحی کاملا اسپرت ساخته شده و در پدال شیفتر های آن از فلز منیزیم استفاده شده است. همچنین لوگو اختصاصی برند تیونینگ رپتور هم در این فرمان به چشم می‌خورد.

فورد برانکو رپتور 2022

البته این فرمان در نسخه پایه‌ی فورد برانکو رپتور 2022 وجود ندارد و خریداران برای داشتن آن باید هزینه‌ی جداگانه‌ای را بپردازند. فورد همچنین صندلی‌های این مدل را از نوع مدل‌های اسپرت انتخاب کرده است که به نوعی راننده را در آغوش می‌کشند و کاملا حس رانندگی اسپرت را القا می‌کنند. گزینه‌ی کمربندهای رنگی هم جزو آپشن‌های اختیاری خواهد بود.

فناوری SYNC نسخه چهار در مولتی مدیای برانکو رپتور 2022

فورد برانکو رپتور 2022

سیستم مولتی مدیا این خودرو از فناوری SYNC 4 فورد بهره می‌برد که تا چهار برابر از نسل قبلی خود قوی‌تر و سریع‌تر است. این سیستم با یک نمایشگر 12 اینچی و با دوربین‌های 360 درجه، کمک زیادی به تجربه رانندگی بهتر می‌کند. همچنین سنسور پارک برای سپر جلو، سیستم صوتی با 7 اسپیکر و ساب ووفر اختصاصی، سرویس اپل کارپلی و اندروید اتو (Android Auto)، از دیگر امکانات رفاهی کابین این خودرو برای پکیج High هستند. پکیج تجملاتی فورد برانکو رپتور 2022 داستان متفاوت و هیجان انگیزی دارد. در این پکیج شاهد 10 اسپیکر برند B&O، سیستم گرمکن فرمان، سیستم مسیریابی اختصاصی، شارژر وایرلس و کروز کنترل تطبیقی پیشرفته هستیم.

تاریخ عرضه‌ی فورد برانکو رپتور مدل 2022

فورد اعلام کرده است که فروش این خودرو از تابستان امسال آغاز خواهد شد. اما سوال اینجاست که آیا هجوم سلبریتی‌ها و عاشقان این خودرو، چیزی برای مردم عادی باقی خواهد گذاشت؟ تعداد بسیار زیادی از این خودرو، هم اکنون با قیمت بسیار بالاتری پیش فروش شده است و نمایندگان فورد در همین ماه، با این افراد تماس خواهند گرفت.

فورد برانکو رپتور 2022

بازیگر غول پیکر و خوش چهره‌ی هالیوود، دوئین جانسون که او را با نام راک هم می‌شناسیم، در توییتی در صفحه شخصی خود، خبر از رزرو یکی از این خودروها را داده است.

قیمت نهایی شکارچی فورد

فورد برانکو رپتور 2022

هنوز قیمت عمومی این خودرو اعلام نشده است ولی انتظار داریم با نزدیک شدن به تابستان، از این موضوع با خبر شویم. هر چند که حدس می‌زنیم قیمت نسخه پایه‌ی فورد برانکو رپتور مدل 2022، حدود 48 هزار دلار باشد. قرار است اولین نمونه‌ی این محصول، در ایالت میشیگان به خریدار خوشبخت آن تحویل داده شود. جایی که این شکارچی در آن متولد شده است.

نظر شما درمورد این درنده‌ی بیابان‌ها چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هرچه بسازند و تلاش بکنند به گرد پراید ما نمی رسد.
    ارابه ی مرگگگگگگگگگ