فورد F-150 2022

سیستم Trail Control فورد چیست و چگونه کار می‌کند؟

سیستم Trail Control فورد در مسیرهای ناهموار و پرمانع می‌تواند ناجی بسیاری از رانندگان باشد. در ادامه به‌صورت مختصر آن را شرح خواهیم داد.

رانندگی با یک خودروی چند تنی چهار چرخ روی تپه‌های شیب‌دار یا راه‌های جنگلی و کوهستانی با چالش‌های زیادی همراه است. راننده در این وضعیت در لحظه باید به چندین مورد دقت داشته باشد؛ از چگونگی استفاده از گاز و ترمز و نحوه فرمان­‌دادن به خودرو گرفته تا جلوگیری از برخورد با موانع.

برخی از خودروسازان با آگاهی به این موضوع، راهکارهایی نرم‌افزاری را ارائه داده‌اند تا رانندگان مبتدی و کاربلد، هر دو از پس زمین‌های ناهموار و پرمانع بر بیایند. در واقع این سیستم‌ها کنترل گاز و ترمز را در دست می‌گیرند تا راننده بتواند کاملاً روی عبور از موانع تمرکز کند. سیستم Trail Control فورد یکی از نمونه‌ها است و در ادامه نحوه کارکرد این سیستم، به‌طور مشخص در فورد F-150 را به‌طور خلاصه توضیح خواهیم داد.

نحوه کارکرد سیستم Trail Control فورد

فورد F-150 دارای سیستم Trail Control فورد

اگر بخواهیم سیستم Trail Control فورد را به ساده‌ترین شکل در چند جمله توصیف کنیم، احتمالاً «کروز کنترل سرعت پایین» بهترین توصیف است. با این حال، این سیستم کمی پیچیده‌تر کار می‌کند از آنجا که صرفاً لمس پدال ترمز باعث غیرفعال‌سازی سیستم نخواهد شد. در حقیقت، در بعضی مواقع می‌توانید چندین بار پدال ترمز را برای تنظیم سرعت لمس کنید. اکثر این سیستم‌ها قابلیت تنظیم سرعت بین 1.6 کیلومتر بر ساعت تا 32 کیلومتر بر ساعت را دارند. سیستم Trail Control فورد در پکیج مخصوص آفرود Tremor برای مجموعه پیکاپ‌های فورد شامل فورد رنجر، فورد سوپر دیوتی و فورد F-150 موجود است.

سیستم Trail Control در حالت‌های 4Hi و 4Lo (چهار چرخ متحرک) می‌تواند به کار گرفته شود. ابتدا راننده باید با استفاده از دکمه روی کنسول مرکزی، این سیستم را فعال کند و سپس با دکمه‌های فرمان، حداکثر سرعت خودرو را تنظیم کند. پس از آن، خودرو کنترل گاز و ترمز در محدوده سرعت تعیین‌شده را در اختیار می‌گیرد. به گفته مهندسان فورد، این سیستم که سرعت و لغزش چرخ را بیش از 10 هزار بار در ثانیه اندازه می‌گیرد، طراحی شده است تا راننده به‌جای تنظیم گاز و ترمز، روی هدایت خودرو و جایی که باید چرخ‌ها را قرار بدهد تمرکز کند.

تفاوت سیستم Trail Control فورد و سیستم Craw Control تویوتا

فورد F-150 دارای سیستم Trail Control فورد

فورد این امکان را مهیا کرده است تا دو سیستم Trail Control و Terrain Management در کنار یکدیگر، بدون توجه به وضعیت زمین (عادی، برقی، گلی، شنی و…)، مولفه‌های مختلفی را در زمینه عملکرد ایجاد کنند. با این حال، سیستم Craw Control و Multi-Terrain Select System مستقل از همدیگر و فقط در حالت 4Lo کار می‌کنند. گفتنی است فورد این بسته نرم‌افزاری را همچنین در فورد رنجر FX4، فورد F-150 رپتور، فورد برانکو اسپرت، فورد برانکو و فورد اکسپدیشن تیمبرلاین ارائه می‌کند.

سیستم Trail One-Pedal Drive

فورد F-150 دارای سیستم Trail Control فورد

از سایر قابلیت‌های مخصوص آفرود فورد باید به Trail One-Pedal Drive اشاره کرد که در شرایطی مثل عبور از یک سنگ کارآمد ظاهر خواهد شد. جایی که راننده با کوچک‌ترین نیروی گاز می‌تواند به آرامی روی یک سنگ عبور کند و با رها کردن پدال گاز، گشتاور ترمز باعث کاهش سرعت حرکت خودرو روی سنگ می‌شود، این فناوری به حفظ میزان زیادی از گشتاور موتور و ترمز کمک می‌کند.

سیستم Trail Turn Assist

فورد F-150 دارای سیستم Trail Control فورد

در آخر باید به سیستم اختصاصی Trail Turn Assist فورد اشاره کرد که به پیچیدن خودرو در شرایط دشوار کمک می‌کند. این سیستم زمانی که فرمان کاملاً قفل است، چرخ داخلی عقب را قفل می‌کند تا خودرو بتواند بچرخد. نتیجه این است که شعاع چرخش خودرو در برخی مواقع حتی تا نصف هم کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر دو قابلیت مذکور در فورد برانکو و فورد F-150 ترمور و رپتور موجود هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*