یواز پاتریوت

آشنایی با نسخه دنده اتوماتیک یواز پاتریوت و پیکاپ ؛ شاسی بلندهای جان سخت روسی بازار ایران

نسخه دنده اتوماتیک یواز پاتریوت و پیکاپ به تازگی به بازار عرضه شدند. در ادامه شما را با مشخصات این شاسی بلندهای جان سخت روسی بازار ایران آشنا خواهیم کرد.

یواز پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک اخیرا توسط شرکت سروش دیزل مبنا به بازار عرضه شدند. مشتریان برای شاسی بلند یواز پاتریوت اتوماتیک باید 1 میلیارد و 50 میلیون تومان و برای پیکاپ اتوماتیک آن باید 1 میلیارد تومان را پرداخت کنند. در ادامه با مشخصات یواز پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک آشنا خواهیم شد.

شرکت سروش دیزل مبنا در سال 1398 شاسی بلند یواز پیکاپ و پیکاپ پاتریوت را با گیربکس 5 سرعت دستی مونتاژ و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا فقط برای برخی ارگان‌ها تولید می‌شد، اما از اواسط سال 1399 این دو شاسی بلند روسی سرسخت برای مصارف شخصی نیز به بازار عرضه شدند.

یواز پاتریوت

مدیران ارشد سروش دیزل مبنا اعلام کردند از آنجایی که یواز پاتریوت و پیکاپ به عنوان تنها محصولات غیر چینی بازار ایران در گروه خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی محسوب می‌شوند، با استقبال زیاد مشتریان مواجه شدند. همچنین به دلیل این که این خودروها در ردیف خودروهای Heavy Duty قرار دارند، مشتریان مصارف پرفشار به خرید آنها روی آوردند. اکنون عرضه نسخه‌های اتوماتیک باعث خواهد شد تا شرکت سروش دیزل مبنا فروش بیشتری را با این شاسی بلندهای روسی تجربه کند.

مشخصات یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک

یواز پاتریوت

نسخه اتوماتیک یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک از همان موتور نسخه دنده‌ای بهره می‌برند. در واقع شرکت سروش دیزل مبنا این خودروهای روسی را با موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ به بازار عرضه می‌کند که می‌توانند قدرتی برابر با 149 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متر را به تولید برسانند. تاکنون مشتریان فقط می‌توانستند این خودروهای روسی را با گیربکس 5 سرعت دستی هیوندای سفارش دهند، اما به تازگی امکان خرید آنها با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AT نیز فراهم شده است.

یواز پاتریوت

در واقع یواز پاتریوت و پیکاپ از گیربکس 6 سرعته AT ساخت شرکت پانچ بهره می‌برند که البته این گیربکس اتوماتیک از سری ۶L50 پانچ پاورگلید استراسبورگ بوده و با مشارکت جنرال موتورز برای محصولات برماک، هولدن، شورلت و کادیلاک طراحی شده است. همچنین مدتی بعد شرکت ZF روی این گیربکس تغییرات ساختاری را اعمال کرد تا در محصولات بی ام و نیز به کار گرفته شوند.

یواز پاتریوت

گیربکس ۶L50 می‌تواند گشتاور بیش از 650 نیوتن‌متر را نیز تحمل کند و مبدل گشتاوری آن دقیق و قدرتمند است. ضمن این که این گیربکس جرم سربار نزدیک به 5 تن و 600 کیلوگرم را نیز تحمل می‌کند. طبق اطلاعاتی که توسط شرکت یواز روسیه منتشر شده است، پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک در سرعت 90 کیلومتر بر ساعت نسبت به نسخه 5 سرعت دستی به ازای هر 100 کیلومتر 2 لیتر مصرف سوخت کمتری را به همراه خواهند داشت. از ویژگی‌های گیربکس 6 سرعت اتوماتیک ۶L50 کمپانی پانچ پاورکلید استراسبورگ می‌توان به تطبیق هوشمند با دما و ارتفاع، مدیریت گشتاور تطبیقی، تطبیق با جرم سربار حداکثری و عملکرد متغیر با توجه به شرایط رانندگی اشاره کرد.

یواز پاتریوت

پاتریوت اتوماتیک و دنده‌ای از امکاناتی چون ژیروسکوپ دیجیتال، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، دریچه تهویه و گرمایش ردیف عقب با تنظیم فن مستقل، کول باکس، رینگ آلومینیومی، یخ زدای شیشه جلو، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، 8 بلندگو، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه موبایل، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، دوربین عقب، کامپیوتر سفر، محدود کننده سرعت، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، شبیه ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه مدیریت تعادل، 2 ایربگ، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمزهای ABS، EBD، BA، شیشه‌های جلو و عقب برقی بهره می‌برد.

یواز پاتریوت

یواز پیکاپ اتوماتیک نیز با امکاناتی مشابه با شاسی بلند پاتریوت به بازار عرضه می‌شود، اما فقط برای آن سنسور پارک عقب و فن پرتاب باد ردیف عقب ارائه نشده است. گفتنی است یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک به شکل استاندارد از قفل دیفرانسیل برقی محور عقب نیز بهره می‌برند. هم‌اکنون مشتریان با مراجعه به نمایندگی‌های سروش دیزل مبنا می‌توانند یواز پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک را به شکل نقدی خریداری کنند.