توانایی آفرود مرسدس بنز EQC 4*4 برقی شما را حیرت زده می‌کند

اخیرا فیلمی از مرسدس بنز EQC 4*4 منتشر شده که می‌تواند خودروهای آفرود سرسختی مثل تویوتا لندکروز را به چالش بکشد. برای دیدن این فیلم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اکثر ما با جامعه‌ی آفرود بازها آشنا هستیم. افرادی که خودروهای 4WD تقویت شده دارند و برای دیدن منظره‌های طبیعی کوه و جنگل، حاضر هستند مسافت‌های چند صد کیلومتری را طی کنند. آن‌ هم برای مدت کوتاهی اقامت در طبیعت با کمترین امکانات رفاهی!

جدا از تمام مسائل، اخیرا بحث‌های زیادی در مورد پذیرفتن یا نپذیرفتن خودروهای برقی در ورزش آفرود وجود داشته. بعضی از افرادی که در زمینه off-road کارشناس هستند، این عقیده را دارند که کوه و دشت و بیابان، محل خوبی برای ماشین‌های الکتریکی نیست. چرا که در صورت خراب شدن، هیچ کاری برای آن‌ها نمی‌توان انجام داد.

وقتی مرسدس بنز EQC 4*4 قوائد بازی را تغییر می‌دهد

مرسدس بنز EQC 4*4 

مرسدس بنز EQC 4*4 می‌خواهد تمام مخالفان خود را به چالش بکشد. این خودرو الکتریکی شاسی بلند با پکیج باتری 80 کیلو وات ساعت و قدرت 400 اسب بخار در کنار شعاع پیمایش 340 کیلومتری معرفی شده. البته شاید منظور مهندسان بنز، 340 کیلومتر در مسیر مستقیم یا ترافیک شهری باشد، اما قطعا نباید توقع طی کردن مسافرت 340 کیلومتری در دل کویر را با EQC 4*4 داشته باشد. آن هم فقط با یک بار شارژ!

تغییرات EQC 4*4 نسبت به نسخه معمولی

مرسدس بنز EQC 4*4 

مهندسان مرسدس واقعا در ساخت نسخه آفرود این خودرو کوتاهی نکرده‌اند. به طور واضح می‌تواند ببینید که ارتفاع این خودرو 150 میلی متر از سطح زمین افزایش پیدا کرده و یک محور پورتال اضافی را در زیر این خودرو جای داده‌اند. حال این ارتفاع را در کنار لاستیک‌های 20 اینچی آفرود و یک چادر سقفی زیبا تصور کنید. آیا همه چیز برای یک سفر خارج شهر چند روزه کافی نیست؟

شاید باور نکنید اما بهبودهای فنی این نسخه، EQC 4*4 را در زمینه آفرود، حتی از G کلاس هم بهتر کرده. زاویه خروج و ورود شاسی بلند برقی مرسدس به ترتیب به 32 درجه و 33 درجه تغییر کرده. علاوه بر آن، چندین حالت رانندگی خارج از جاده مختلف هم به طور اختصاصی در این خودرو وجود دارد.

مرسدس بنز EQC 4*4 

بوق اختصاصی شاسی بلند الکتریکی بنز

شاید برای شما هم سوال شده باشد که آنتن‌های بلند خودروهای آفرود، چه تاثیری در عملکرد آن‌ها دارد. این آنتن‌ها در واقع می‌توانند موقعیت خودرو را برای ماشین‌های پشت سری تعیین کنند. علاوه بر این آنتن، صدای خودروهای آفرود هم همیشه به اعلام حضور آن‌ها کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید، خودروهای برقی هیچ صدایی تولید نمی‌کنند پس مرسدس بنز، یک بوق اختصاصی پر سر و صدا هم روی EQC 4*4 نسخه آفرود نصب کرده.

زمان عرضه مرسدس بنز EQC 4*4

مرسدس بنز EQC 4*4 

متاسفانه شرکت بنز فعلا قصد ندارد که کانسپت EQC 4*4 را به روی خط تولید ببرد در حال حاضر فقط می‌توانید از عکس‌ها و فیلم‌های آن لذت ببرید.

در ادامه فیلمی از عملکرد درخشان مرسدس بنز EQC 4*4 را برای شما آماده کرده‌ایم.

به نظر شما خودروهای برقی چه جایگاهی در دنیای آفرود دارند؟ آیا آن‌ها می‌توانند از لندکروز یا پیکاپ‌های قدرتمند آمریکایی سبقت بگیرند و راه خود را به تورهای تفریحی جنگل و کویر پیدا کنند؟

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*