باگی جدید برابوس Crawler

باگی جدید برابوس، یک هیولای صحرایی با قدرت 900 اسب بخار و قیمت دیوانه کننده است + ویدیو

باگی جدید برابوس، یک خودرو 4WD مناسب آفرود و صحرا و بیابان است که با قدرت 900 اسب بخاری خود، به دل کویر می‌زند و قیمت آن، هوش از سر شما می‌‎برد.

تصور کنید که مرسدس قصد داشته باشد تا یک G63 را در قامت یک باگی به صجرا بفرستد. به نظر شما نتیجه این کار چه خواهد شد؟ باگی برابوس کراولر (Crawler) دقیقا ثمره‌ی این کار است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد. اما در ابتدا اجازه دهید تا به سراغ ویدیو معرفی این هیولای 900 اسب بخاری صحرایی برویم.

فهرست مطالب:

معرفی باگی جدید برابوس

باگی جدید برابوس Crawler

شرکت تیونینگ برابوس را معمولا با خودروهای بنتلی، مرسدس بنز یا بی ام و می‌شناسیم اما آخرین محصول آن‌ها، هیچ شباهتی به خودروهای تیونینگ شده‌ی قبلی این کمپانی ندارد.

باگی جدید برابوس Crawler

برابوس کراولر، یک باگی شخصی سازی شده و کلکسیونی است که از بدنه‌ی «تمام رول گیج» بهره می‌برد اما در نمای جلویی آن، هنوز می‌توانید حس و حال مرسدس بنز G کلاس را پیدا کنید. همچنین فریم و شاسی آن به صورت کامل از استیل تقویت شده و فیبر کربن ساخته شده است که مقاومت خودرو را در برابر ضربه، افزایش داده و به کاهش وزن کلی آن هم کمک می‌کند. رنگ آمیزی قرمز و مشکی هم جهره تهاجمی این باگی زیبا را چند برابر کرده است. در ادامه تیم بارابوس تصمیم گرفته است تا تمامی درب‌ها و پنجره‌ها را از این خودرو جدا کند و همین موضوع باعث می‌شود که در نگاه اول، شبیه به یک سوزوکی جیمنی ارزان به نظر برسد! اما به شما قول می‌‎دهیم که این باگی کلکسیونی، اصلا ارزان نیست و می‌تواند تنه به تنه‌ی خودروهای رالی داکار یا ATV رقابت و حتی در بعضی از فاکتورها هم بهتر از آن‌ها عمل کند.

مشخصات فنی باگی کراولر برابوس

باگی جدید برابوس Crawler

طراحان ترجیح داده‌اند تا علاوه بر شاسی، در قسمت‌هایی مثل سقف و صندلی هم از فیبر کربن استفاده کنند. در ادامه به اسپویلر سقفی و ال ای دی بارها می‌رسیم که در جلو و عقب خودرو قرار گرفته‌اند.

باگی جدید برابوس Crawler

اما اجازه دهید تا به ابعاد آن هم نگاهی داشته باشیم. بر خلاف کیت ارتفاع برابوس که قد این خودرو را بلندتر از حد معمول نشان می‌دهد، باید بدانید که باگی جدید برابوس آن قدرها هم بزرگ نیست. مرسدس بنز G63 نسبت به این خودرو، حدودا 25.4 سانتی متر درازتر است و همین موضوع، طول کراولر را به 4626 میلی متر می‌رساند. اما قد از G63 بلندتر است و در فاکتور وزن هم یک کاهش وزن 454 کیلویی را پشت سر گذاشته؛ یعنی وزن باگی جدید برابوس حدود 2.1 تن است. چیزی که اصلا به ظاهر آن نمی‌خورد!

باگی جدید برابوس Crawler

در ادامه به جذاب ترین بخش این خودرو، یعنی پیشرانه‌ی آشنای G کلاس می‌رسیم. در زیر کاپوت این جانور صحرایی، می‌توانیم یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 4.5 لیتری را پیدا کنید که با قدرت 900 اسب بخار و گشتاور 1050 نیوتن متر می‌تواند 4 چرخ این باگی جذاب را به حرکت دربیاورد. همچنین بد نیست بدانید که این پیشرانه، نسخه‌ی تقویت شده‌ی همان V8 شاسی بلند G کلاس است که به لطف بهبودهای تیم AMG، حدود 323 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور بیشتری را تولید می‌کند.

باگی جدید برابوس Crawler

در ادامه به گیربکس اتوماتیک 9 سرعته چند کلاچه با دیفرانسیل AMG می‌رسیم که به سیستم قفل دیفرانسیل الکتریکی هم مجهز است. شاید این موضوع برای ما مهم نباشد اما طبق تست‌های رسمی تیم آ ام گ، شتاب 0-100 این خودرو به کمتر از 3.4 ثانیه می‌رسد که این عدد در مسیرهای مختلف، می‌تواند تفاوت داشته باشد. همچنین برای جلوگیری از حوادث احتمالی، حداکثر سرعت آن به 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که خریداران می‌توانند با تغییرات شخصی در سیستم ECU، آن را به راحتی افزایش دهند.

بهبودهای آفرودی

باگی جدید برابوس Crawler

همه‌ی ما می‌دانیم که خودروهای باگی، فقط مختص بیابان و آفرود هستند پس طبیعی است که باگی جدید برابوس، به پیشرفته‌ترین سیستم‌های تعلیق آفرودی مجهز باشد. محورهای پورتال برابوس، به هیچ مانعی نه نمی‌گویند و کمک‌های آلومینیومی در کنار جاذب‌های شوک تنظیم شونده، هر ضربه‌ای را به خود جذب می‌کنند و تجربه‌ جدیدی از سفرهای بیرون جاده‌ای را به راننده هدیه می‌‎دهند. به لطف این تجهیزات و کیت ارتفاع برابوس، ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین به 54 سانتی متر می‌رسد! به نظر شما کدام گیاه یا سنگی می‌تواند تجربه‌ی آفرودی شمار را خراب کند؟

باگی جدید برابوس Crawler

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، بهتر است تا به سراغ جیپ رانگلر روبیکان 392 برویم. این جیپ، یکی از بهترین خودروهای آفرود آمریکایی است که دل تمام طرفداران طبیعت گردی را می‌برد. اما ارتفاع آن از سطح زمین، به 25 سانتی متر محدود شده است. در انتها به رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی آفرودی می‌رسیم که در کنار لاستیک‌های گل درشت، هنر برابوس را تکمیل می‌کنند.

نگاهی به کابین باگی جدید برابوس

باگی جدید برابوس Crawler

در داخل اتاق کراولر، دقیقا همان فرمان و نمایشگر دوال اسکرینِ مرسدس بنز G واگن را می‌بینیم اما به جز این دو تیکه، تمامی وسایل و قطعات دیگر کابین به صورت انحصاری طراحی شده‌اند. در داخل اتاق، می‌توانید 4 صندلی تمام فیبر کربن را پیدا کنید که به کمربند ایمنی 4 نقطه‌ای مجهز شده‌اند. اما مهم تر از همه‌، این صندلی‌ها از پوشش پارچه‌ای بسیار مقاومی ساخته شده‌اند که در برابر تابش مستقیم آفتاب و بارش باران، هیچ مشکلی نخواهند داشت. همچنین بد نیست بدانید این پارچه که با نام “Silvertex ” معرفی شده، مستقیما از دل شرکت برابوس بیرون آمده است و یکی از محصولات انحصاری آن‌ها محسوب می‌شود.

باگی جدید برابوس Crawler

در ادامه به نمایشگر اختصاصی 12 اینچی ردیف جلو می‌رسیم که به صورت انحصاری، برای قابلیت‌های مسیریابی طراحی شده است. همچنین از آن جایی که باگی جدید برابوس، بیشتر عمر خود را در مناطق بیرون شهر و بدون آنتن موبایل می‌گذراند، یک سیستم مخابراتی دو طرفه‌ی اینترکام هم در داخل کابین آن، تعبیه شده است. در انتها به کلاه کاسکت‌های جذاب و اختصاصی برابوس می‌رسیم که به صورت انحصاری، برای این خودرو طراحی شده‌اند.

قیمت باگی کراولر برابوس

باگی جدید برابوس Crawler

در ابتدا گفتیم که این خودرو بیابانی، یک محصول کلکسیونی خواهد بود و در همین راستا باید بدانید که شرکت برابوس، فقط 15 عدد از این باگی جذاب را به تولید رسانده که در حال حاضر، تمامی آن‌ها پیش فروش شده‌اند.

باگی جدید برابوس Crawler

اما قیمت آن، واقعا می‌تواند شما را دیوانه کند. می‌دانیم که این باگی، اشتراکات زیادی با مرسدس بنز G63 دارد که با یک برچسب قیمتی 160 هزار دلاری در نسخه پایه، خرید و فروش می‌شود. اما اگر قصد داشته باشید تا یکی از 15 باگی جدید برابوس را خریداری کنید، باید حدود 1 میلیون دلار (دقیقا 940 هزار دلار) هزینه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*