برابوس 900 راکت ادیشن

برابوس 900 راکت ادیشن به عنوان سریع ترین شاسی بلند جاده ای جهان معرفی شد

برابوس 900 راکت ادیشن معرفی شد. این خودرو که بر اساس مرسدس GLE کوپه توسعه پیدا کرده به عنوان سریع ترین شاسی بلند جاده ای جهان محسوب می‌شود.

شرکت برابوس از شاسی بلند 900 راکت ادیشن خود در نمایشگاه قایق‌های لوکس موناکو 2021 به صورت رسمی پرده برداشت. این خودرو با حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت لقب سریع ترین شاسی بلند جاده ای جهان را از آن خود کرده است.

مشخصات برابوس 900 راکت ادیشن

برابوس 900 راکت ادیشن

برابوس 900 راکت ادیشن فقط در تعداد 25 دستگاه تولید و به بازار عرضه خواهد شد. قیمت پایه این خودرو که طبق مرسدس GLE کوپه توسعه پیدا کرده به 381 هزار و 243 یورو می‌رسد. البته شرکت برابوس که به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه تیونینگ محسوب می‌شود حدود دو ماه قبل از شاسی بلند کوپه 800 نیز بر پایه مرسدس ای ام جی GLE 63 S 4Matic+ پرده‌برداری کرده بود.

برابوس 900 راکت ادیشن

برابوس 900 راکت ادیشن در حالت استاندارد از یک پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو با حجم 3982 سی‌سی بهره می‌برد، اما شرکت برابوس حجم این پیشرانه را به 4407 سی‌سی افزایش داده است. همچنین برابوس تغییرات دیگری را نیز برای این خودرو در نظر گرفته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به یاتاقان‌های فورج کاری شده، پمپ‌های پرفشار، خروجی‌های اگزوز بزرگ‌تر، توربوشارژرهای جدید، پیستون‌های بزرگ‌تر، میل‌لنگ متفاوت و چند ارتقای نرم افزاری مهم اشاره کرد.

برابوس 900 راکت ادیشن

موتور این خودرو تیونینگ شده می‌تواند قدرت چشمگیر 888 اسب بخار و گشتاور 1250 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته برابوس با هدف حفاظت سایر قطعات میزان گشتاور آن را روی 1050 نیوتن‌متر محدود کرده است. یک گیربکس 9 سرعت اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک نیروی تولید شده از این پیشرانه را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهند کرد.

برابوس 900 راکت ادیشن

برابوس 900 راکت ادیشن می‌تواند ظرف مدت 3.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 330 کیلومتر اعلام شده که آن را به سریع ترین شاسی بلند جاده‌ای جهان تبدیل می‌کند. همچنین این خودرو با چنین سرعتی از خودروهای دیگری نظیر بنتلی بنتایگا اسپید، لامبورگینی اوروس و پورشه کاین توربو GT نیز سریع‌تر خواهد بود.

برابوس 900 راکت ادیشن

مشتریان برای دستیابی به حداکثر سرعت این خودرو باید برای آن رینگ‌های مونوبلاک 23 اینچی پلاتینیم ادیشن را سفارش دهند. گفتنی است مدلی که تصاویر آن در این مقاله منتشر شده از رینگ‌های 24 اینچی مونوبلاک Z پلاتینیم ادیشن بهره می‌برد. همچنین برابوس با اضافه کردن ماژول کنترل اختصاصی خود به سیستم تعلیق بادی مرسدس باعث شده تا ارتقاع خودرو حدود 25 میلی‌متر کاهش پیدا کند. دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی 400 میلی‌متری در جلو و 360 میلی‌متری در عقب نیز وظیفه توقف این خودرو را بر عهده دارند.

برابوس 900 راکت ادیشن

از لحاظ ظاهری نیز برابوس 900 راکت ادیشن تغییراتی مشابه برابوس 800 کوپه را تجربه کرده است. در واقع طراحان از قطعات فیبر کربنی متعددی در بدنه از جمله در بخش‌های جلوپنجره جدید، اسپلیتر جلو، بچه گلگیرها، اسپویلر عقب سه‌تکه‌ای، دیفیوزر، تریم اضافی استفاده کردند. از سایر تغییرات این خودرو نیز می‌توان به سیستم اگزوز اسپورت با چهار خروجی اشاره کرد. کابین این خودرو نیز از پوشش چرم باکیفیت با رنگ‌های متنوع و آلکانترا بهره می‌برد. ضمن این که برای نمایشگر این خودرو نیز از عناصر قرمز استفاده شده است.

برابوس 900 راکت ادیشن

مشتریانی که قصد خرید برابوس 900 راکت ادیشن را دارند باید بلافاصله اقدام کنند؛ چرا که این خودرو قرار است فقط در تعداد 25 دستگاه به تولید برسد و قیمت آن نیز 381 هزار و 243 یورو اعلام شده است. هرچند قیمت این خودرو نسبت به مرسدس-ای ام جی GLE 63 S کوپه بسیار بیشتر است، اما باید توجه داشت برابوس تغییرات زیادی را برای آن در نظر گرفته است. ضمن این که این خودرو با گارانتی 3 ساله یا 100 هزار کیلومتری به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*