منصوری Venatus Evo S

شاسی بلند منصوری Venatus Evo S ؛ لامبورگینی اوروس کلکسیونی اما با قدرت 900 اسب بخار

منصوری Venatus Evo S، یک شاسی بلند سوپر اسپرت است که بر پایه نسخه قوی‌ترِ لامبورگینی اوروس با قدرت 900 اسب بخار طراحی شده و قدرت واقعی این SUV ایتالیایی را به رخ همه می‌کشد.

برند منصوری در 6 ماه ابتدایی سال 2022، روزهای سخت و پرکاری را پشت سر گذاشته است، اما باور کنید که هیچ کدام از پروژه‌های امسال آن‌ها، شبیه به پروژه  تیونینگ اوروس نخواهد بود. در ادامه به تمامی زوایای این شاسی بلند گردن کلفت نگاهی خواهیم داشت.

معرفی منصوری Venatus Evo S

منصوری Venatus Evo S

معمولا تغییرات ظاهری محصولات کارگاه منصوری نسبت به بهبودهای فنی، پر رنگ‌تر است اما پروژه منصوری Venatus Evo S اینجاست تا این قانون را نقض کند. همچنین این شاسی بلند سوپر اسپرت، یک خودرو به شدت کلکسیونی خواهد بود چرا که در تمام دنیا، فقط ده نسخه از آن وجود خواهد داشت. اما اجازه دهید تا به بهبودهای ظاهری آن هم نگاهی داشته باشیم.

تغییرات ظاهری و تولد یک لامبورگینی کاملا جدید

منصوری Venatus Evo S

اگر خلاصه بگوییم، تقریبا تمام قسمت‌های این خودرو، دستخوش تغییر شده است. کار خود را از جلو پنجره جدید شروع می‌کنیم. دریچه‌های هوای بزرگ در قسمت‌های کناری سپر، دیفیوزر میانی و لیپ سپر، صفحات کناری سپر و هواکش‌های نصب شده بر روی کاپوت و کاپوت تمام فیبر کربن، تنها بخشی از تغییرات چشمگیر قسمت جلو پنجره هستند.

در قسمت کناری به رکاب‌های عریض می‌رسیم که بیشتر شبیه به اسکیت‌های آیرودینامیکی هستند. همچنین رینگ‌های عظیم 24 اینچی، کالیپر ترمز طلایی به همراه سیستم ترمز اصلاح شده و آینه‌های بغل فیبر کربن را می‌توانید در قسمت کناری منصوری Venatus Evo S مشاهده کنید. به علاوه عرض این خودرو در محور جلو و عقب به ترتیب 25.4 و 30 سانتی متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع، از بالا رفتن سطح هندلینگ خودرو حکایت دارد.

منصوری Venatus Evo S

اما زمانی که به قسمت عقبی می‌رسیم، ناگهان همه چیز عوض می‌شود. اینجا جایی است که علم آیرودینامیک کارگاه منصوری با طراحی آخرالزمانی ترکیب می‌شود تا یک شاسی بلند تهاجمی و ترسناک را خلق کند. از چراغ‌های خطر جدید در قسمت عقب که عبور کنیم، به اسپویلر دوگانه می‌رسیم که یکی از آن‌ها بر روی سقف و دیگری دقیقا بالای چرا‌غ‌های خطر نصب شده است. در پایین‌تر از این قطعات، می‌توانید هواکش‌های گلگیر را ببینید که تاثیر زیادی بر روی آیرودینامیک خواهند داشت.

منصوری Venatus Evo S

اما دیفیوزر تونلی، مهم‌ترین قطعه‌ی جدیدی است که به قسمت عقبی منصوری Venatus Evo S اضافه شده. این قطعه می‌تواند سرعت حرکت هوا از زیر شاسی این SUV را افزایش دهد که در نتیجه، داون فورس یا همان نیروی رو به پایین بیشتری تولید می‌شود و خودرو به کف جاده، می‌چسبد. همچنین اگزوز فعال سه کاناله هم طراحی بی روح اوروس را از بین می‌برد و یک چهره‌ی به شدت فضایی را خلق می‌کند. در پایان این بخش باید به مهم‌ترین ویژگی این شاسی بلند جمع و جور سوپر اسپرت یعنی رنگ به شدت خاص آن اشاره کینم. لامبورگینی منصوری Venatus Evo S با ترکیبی از سه رنگ آبی، سفید و مشکی طراحی شده که باعث می‌شود در هر نما، یک رنگ خاص را به چشم مخاطبان هدیه دهد.

مشخصات فنی منصوری Venatus Evo S

منصوری Venatus Evo S

پیشرانه V8 چهار لیتری نسخه استاندارد لامبورگینی اوروس

برای درک این قسمت، اجازه دهید تا با اطلاعاتی از لامبورگینی اوروس فابریک همراه شویم. در زیر کاپوت این شاسی بلند اسپرت ایتالیایی می‌توانید یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی توربو شارژ 4 لیتری با قدرت 641 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن متر را پیدا کنید.

منصوری Venatus Evo S

پیشرانه V8 چهار لیتری نسخه استاندارد لامبورگینی اوروس

البته این پیشرانه قبلا هم به کارگاه منصوری آمده و با تولید قدرت 820 اسب بخار، از این تیونر محبوب ایرانی تشکر کرده است. اما به نظر می‌رسد که پروژه منصوری Venatus Evo S، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. پیشرانه تقویت شده در این نسخه، توانسته است تا عدد حیرت انگیز 900 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را بر روی داینو متر به نمایش در بیاورد. البته هنوز در مورد بهبودهای صورت گرفته در این مدل، اطلاعاتی نداریم اما گفته می‌شود که تغییر ورودی هوا و اضافه شدن کیت مکش اسپرت در کنار توربو جدید و ECU اصلاح شده، توانسته‌ است تا قدرت واقعی پیشرانه‌ی این شاسی بلند ایتالیایی را آزاد کند.

منصوری Venatus Evo S - مرسدس بنز GLE 63 برابروس

مرسدس بنز GLE 63 برابروس

به لطف چنین اعدادی، منصوری Venatus Evo S می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را به زیر 2.9 ثانیه برساند که این پارامتر در اوروس فابریک، تقریبا 3.7 ثانیه ثبت شده بود. همچنین بد نیست بدانید که چنین شتابی را در هیچ کدام از شاسی بلندهای فابریک بازار نمی‌توانید پیدا کنید.  نزدیک‌ترین رقیب فابریک این خودرو، استون مارتین DBX 707 با عدد 3.1 ثانیه خواهد بود. حتی شتاب 0-100 برابوس 900 یا همان مرسدس بنز GLE 63 هم در حدود 3 ثانیه است.

همچنین نهایت سرعت این SUV تیونینگ شده هم به 323 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این عدد در نسخه استاندارد اوروس، چیزی کمتر از 205 کیلومتر بر ساعت بود.

کابین زرد با الهام از عناصر لامبورگینی

منصوری Venatus Evo S

شاید فقط اتاق این خودرو، هنوز حس و حال لامبورگینی بودن را داشته باشد. تریم اصلی کابین منصوری Venatus Evo S از رنگ زرد و مشکی تشکیل شده است. به علاوه کابین این خودرو بر خلاف اکثر پروژه‌های کارگاه منصوری، فیبر کربن بسیار کمی دارد.

منصوری Venatus Evo S

کابین لامبورگینی اوروس معمولی

همچنین داشبورد هم نسبت به نسخه فابریک، کاملا بدون تغییر و دست نخورده باقی مانده است و باز هم می‌توانید نمایشگر شش ضلعی و دریچه‌ای پنج ضلعی سیستم تهویه هوا را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*