گرانترین لامبورگینی‌ جهان

گرانترین لامبورگینی های دنیا؛ اشراف‌ زادگان چند صد هزار دلاری ایتالیایی + ویدیو

گرانترین لامبورگینی های دنیا، جزو بهترین و خاص‌ترین سوپر اسپرت‌ها و ابرخودروهایی هستند که حقایق ناگفته‌ بسیاری دارند که مطمئنا شما هیچ کدام از آن‌ها را نمی‌دانید! در ادامه به معرفی کامل این خودروهای ابتالیایی و رازهای آن‌ها می‌پردازیم.

بدون شک همه‌ی شما با برند لامبورگینی آشنا هستید. اما این خودروساز ایتالیایی از یک نظر، کاملا منحصر به فرد است. برخلاف یک عقیده‌ی اشتباه، مردم فکر می‌کنند که اعتبار و ارزش یک خودرو سوپر اسپرت یا هایپرکار، به موفقیت‌های نسخه‌های ریسینگِ آن در مسابقات موتور اسپرت بستگی دارد. اما لامبورگینی اینجاست تا این طرز تفکر را از بین ببرد. از مسابقات فرمول یک که تاج پادشاهی سوپر اسپرت را به سر دارد تا لمانز، نسکار، فرمول E یا حتی WRC و WEC، هیچ نشانی از خودروهای لامبورگینی پیدا نمی‌شود. اما چه چیزی باعث شده است تا پارکینگ منزل ستاره‌های فوتبال دنیا و چهره‌های مشهور هالیوود، همیشه میزبان یکی از اعضای خانواده لامبورگینی باشد؟ جواب این سوال کاملا واضح است و در دو کلمه خلاصه می‌شود؛ خاص و ایتالیایی بودن! پس بیایید و به این خاص‌ترین خاص‌های ایتالیایی نگاهی داشته باشیم.

7 مورد از گرانترین لامبورگینی‌ های دنیا

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

تصویر فروچیو لامبورگینی، خالق و بنیان گذار شرکت لامبورگینی در کنار میورا، کانتاش و تراکتور این شرکت

شاید فکر کنید که یکی از نسخه‌های محدود لامبورگینی دیابلو یا کانتاش، از گزینه‌های اصلی لیست ما باشند اما باور کنید که اکثر شما، حتی نامی از گرانترین لامبورگینی های دنیا را نشنیده‌اید! به علاوه حقایق جذاب درمورد داستان تولد و نام گذاری این خودروها در کنار قیمت عجیب آن‌ها، مطمئنا هوش از سر شما می‌برد. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در ادامه با گرانترین لامبورگینی های جهان آشنا می‌شویم و نهایتا به خودرویی می‌رسیم که برای خریدن آن، باید 290 هزار میلیارد تومان پول داشته باشید!

فهرست مطالب:

1- لامبورگینی آلستون SC 18 مدل 2019

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

این خودرو بر اساس اونتادور SVJ طراحی شده و تیم ریسینگ لامبورگینی اسکوادرا کورسه (Squadra Corse)، وظیفه ساخت صفر تا صد آن را بر عهده داشته‌اند؛ پس تا اینجای کار از علت وجود حروف SC در نام آن آگاه شدیم.

در ادامه می‌بینیم که یکی از بهترین‌ و خوش صداترین موتورهای ایتالیایی یعنی پیشرانه 12 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی 6.5 لیتری Lamborghini، وظیفه‌ی به حرکت درآوردن این گاو وحشی را به عهده دارد. این پیشرانه می‌تواند به لطف گیربکس نیمه اتوماتیک اسپرت 7 سرعته‌ی ISR، تمام 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور آن را به تمامی چرخ‌های آلستون SC18 منتقل کند و شتاب 0-100 و حداکثر سرعت این الهه‌ی زیبایی ایتالیایی را به زیر 2.8 ثانیه و بیش از 340 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین فقط در قسمت عقب خودرو، 12 دریچه‌ی هوای اختصاصی برای هر کدام از 12 سیلندر پیشرانه تعبیه شده تا قلب تپنده‌ی یکی از گرانترین لامبورگینی های دنیا، همیشه در دمای ایده آل باشد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

اما این تمام ماجرا نیست. سیستم جلو پنجره و تعلیق آلستون SC18 به صورت کامل از دل هوراکان GT3 EVO بیرون آمده است و از آن جایی که با یک خودرو سوپر اسپرت طرف هستیم، ارتفاع آن از سطح زمین به 109 میلی متر محدود شده است. در ادامه به دریچه‌های هوای متعدد نصب شده بر روی بدنه می‌رسیم که وظیفه‌ی خنک نگه داشتن دیسک‌های ترمزِ پنهان شده در رینگ‌های 21 اینچی مشکی را به عهده دارند. لاستیک‌های لامبورگینی آلستون SC18 هم به صورت اختصاصی توسط پیرلی طراحی شده‌اند و در کنار باله‌ی عقب دو لبه و عجیب آن، یک چسبندگی فوق العاده را به راننده هدیه می‌دهند.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

واقعا بی انصافی است که اگر به فیبر کربن‌های بدنه و کابین خودرو اشاره نکنیم. اما کابین خودرو از یک نظر، دقیقا شبیه به یک خودرو فرمول یک است. در داخل این کابین می‌توانید سیستم تله متری (telemetry system) را مشاهده کنید که از طریق آن راننده می‌تواند اطلاعات زیادی مثل مدت زمان تخته گاز بودن خودرو، سطح نیروی ترمزها در زمان رسیدن به پیچ‌ها و موارد این چنینی را به صورت یک گزارش داشته باشد. بد نیست بدانید در ورزش فرمول یک، تیمی که بتواند استفاده بهتری از تله متری داشته باشد، بدون شک برنده رقابت خواهد بود.

قیمت لامبورگینی آلستون SC18 مدل 2019

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

از این قسمت هم به سرعت عبور می‌کنیم چرا که به جز خریداران آن، هیچ کسی از قیمت این خودرو خبر ندارد اما طبق شایعات شنیده شده و کمی حساب سرانگشتی، می‌توان برچسب قیمتی 520 هزار دلار را برای سوپر اسپرت آلستون SC18 در نظر گرفت. هر چند باز هم تاکیید می‌کنیم که این قیمت رسمی نیست.

2- لامبورگینی وننو مدل 2014

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

فرض کنید که شما یکی از مطرح‌ترین سازندگان خودروهای سوپر اسپرت در سراسر دنیا هستید؛ برای جشن تولد 50 سالگی برند خود چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ وننو رودتسر (Veneno) پاسخ مناسبی برای این سوال است که سال 2014 در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو به روی صحنه آمد. شرکت Lamborghini با تولید وننو می‌خواست به همه نشان دهد که محدودیت و «سقفی» برای بهتر شدن محصولات خود ندارد و در همین راستا، وننو را در سگمنت رودستر و بدون سقف طراحی و سازمان‌های ایمنی آمریکا را مجاب کرد تا «گواهی نامه‌ی حضور در خیابان» (road legal) را به این خودرو اهدا کنند.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

در قسمت عقب این سوپر اسپرت مسابقه‌ای با یک پیشرانه‌ی 12 سیلندر تویین توربو شارژ 6.5 لیتری طرف هستیم که 750 اسب بخار قدرت را تولید می‌کند. این عدد سرسام آور می‌تواند شتاب 0- 100 کمتر از 2.9 ثانیه و نهایت سرعت 355 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه دهد. همچنین یک گیربکس فوق سریع اتوماتیک 7 سرعته ISR هم وظیفه‌ی انتقال این قدرت را به تمامی چرخ‌های خودرو بر عهده دارد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

از آن جایی که درمورد یک خودرو ریسینگ خیابانی صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که طراحی وننو بر اساس بیشترین ایمنی، کمترین درگ و بیشترین داون فورس پیاده شده است. نیازی نیست که در مورد بدنه‌ی آیرودینامیکی آن صحبت کنیم؛ چرا که ظاهر عجیب خودرو، حتما در راستای تولید بیشترین داون فورس و کمترین مقاومت در برابر هوا طراحی شده است اما فقط به یک نقطه کوچک اشاره می‌کنیم. طراحی سینی زیر وننو و دیفیوزرهای عقبی آن، به نوعی جریان‌های یا همان تونل‌های گردبادی را تولید می‌کنند که مستقیما به پدیده‌ی «اثر زمین» (ground effect) مربوط می‌شود و وننو را مانند یک میخ به زمین می‌چسباند.

حتی این اصول در رینگ‌های 20 اینچی خودرو هم دیده می‌شود! لایه‌ی بیرونی رینگ‌ها از جنس فیبر کربن ساخته شده است که می‌تواند هوای لازم برای خنک کردن لنت‌های فیبر کربن – سرامیکی وننو را فراهم آورد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

به یاد داشته باشید که در مورد یکی از خاص ترین و گرانترین خودرو های لامبورگینی در دنیا صحبت می‌کنیم پس طراحان ایتالیایی در همین راستا، یک رنگ کاملا اختصاصی به نام «روسو وننو» (Rosso Veneno) را برای وننو خلق کردند و جالب است بدانید که هیچ شرکتی در دنیا، اجازه‌ی استفاده از این رنگ را در محصولات خود ندارد!

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

همچنین بد نیست بدانید که بدنه‌ و شاسی مونونوک (monocoque) این خودرو به صورت کامل از پلیمرهای تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) به همراه آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که به کاهش وزن کلی وننو منجر می‌شود. به علاوه کابین وننو هم از قطعات فیبر کربن زیادی در صندلی‌ها و داشبورد خود بهره می‌برد. شاید تعجب کنید که چرا ایتالیایی‌ها در استفاده از فیبر کربن زیاده روی کرده‌اند اما وقتی که به وزن 1490 کیلو گرمی آن نگاه می‌کنید، ناگهان همه چیز کنار هم قرار می‌گیرند. فقط تصور کنید که 750 اسب بخار را به یک خودروی هم وزن 206 بدهید؛ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

قیمت لامبورگینی وننو مدل 2014

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

در پایان باید اشاره کنیم که فقط 13 نسخه از وننو (4 کوپه و 9 رودستر) در کل دنیا وجود دارد که قیمت هرکدام از آن‌ها در زمان فروش، بیش از 4 میلیون دلار اعلام شده بود. اما اگر در حال حاضر، خیال خرید یکی از آن‌ها را داشته باشید، باید باید بیش از 5 میلیون دلار هزینه کنید.

3- لامبورگینی سیان FPK 37 مدل 2020

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

ابر خودرو Sian FKP 37 برای اولین بار در نمایشگاه خودرو 2019 فرانکفورت آلمان در قالب یک کانسپت بر روی صحنه آمد و دقیقا شبیه به خودروهای فیلم‌های علمی تخیلی است. در لامبورگینی سیان هم دقیقا چیزی شبیه به همان قلب تپنده‌ی آلستون SC18 را می‌بینیم که با بهبودهای اعمال شده، قدرت بی نظیر 807 اسب بخاری را بدست آورده است. همچنین باید بدانید که این عدد، هایپرکار سیان FPK 37 مدل 2020 را به قوی‌ترین محصول خیابانی لامبورگینی تا به امروز تبدیل می‌کند! این خودرو علاوه بر دیگر افتخارات بیان شده، اولین پیشرانه‌ی دیزل هیبرید Lamborghini را هم در بعضی از نسخه‌های خود دارد اما باید بدانید که هیبرید بودن آن، فقط چند دقیقه دوام می‌آورد و بیشتر برای سبقت‌های ناگهانی مناسب است!

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

تولد سیان FPK 37 هم داستان جالبی دارد. در ابتدا باید بگوییم که این خودرو بر اساس اونتادور SVJ و در 82 نسخه (63 عدد کوپه و 63 عدد رودستر) به تولید رسیده است (این اعداد را به خاطر داشته باشید). از آن جایی که برند خودروسازی لامبورگینی در سال 1963 متولد شد، طراحان تصمیم گرفتند تولید مدل کوپه‌ آن به 63 عدد محدود شود.

اما FPK 37 به چه معناست؟ می‌دانیم که گروه خودروسازی فولکس واگن، نقش زیادی در بخشیدن جان دوباره به لامبورگینی داشته است. در همین راستا، ایتالیایی‌های سنت آگاتا بولونیزه (محل دفتر Lamborghini در ایتالیا) تصمیم گرفتند تا یک هدیه‌ی ویژه را به مدیر عامل وقت فولکس واگن یعنی فردیناند پیک ( Ferdinand Piëch) تقدیم کنند. او در سال 1937 متولد شده بود پس دیدن عدد 37 در کنار حروف FP اکنون برای ما منطقی خواهد بود.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

اما از آن جایی که در مورد یک هایپرکار صحبت می‌کنیم، باید شرایط خاص آن را هم در نظر بگیریم. باتری‌های سیان FPK 37 نسبت به باتری‌های خودروهای برقی و هیبرید خانوادگی، زودتر دشارژ می‌شوند ولی در مقابل، وزن کمتر و ظرفیت بیشتری دارند (دقیقا سه برابر قوی‌تر از باتری‌های هم وزن خود و 3 برابر سبک‌تر از باتری‌های هم ظرفیت خود). در کنار این مزیت‌ها، مشکل اینجاست که قیمت آن‌ها بسیار زیاد است! این باتری‌ها می‌توانند به مدت چند دقیقه، یک موتور الکتریکی به قدرت 95 اسب بخار را به مدار وارد کنند که حداکثر سرعت 128 کیلومتر بر ساعت را هدیه می‌دهد. نهایت سرعت سیان FPK 37 و شتاب 0-100 آن در حالت کلی به 360 کیلومتر بر ساعت و 2.7 ثانیه می‌رسد! همچنین در این خودرو هم همان گیربکس اتوماتیک 7 سرعته تک کلاچه ISR را می‌بینیم که با بهبودهای داده شده، سرعت تعویض دنده‌ی آن به زیر 100 میلی ثانیه رسیده است.

قیمت لامبورگینی سیان FPK 37 مدل 2020

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

خریداران برای داشتن یک هایپر کار موتور وسط از برند لامبورگینی باید حدود 2.7 میلیون دلار را پرداخت می‌کردند اما اگر همین الان بخواهید تا یکی از 82 نسخه‌ی سیان FPK 37 را بخرید، بعید است که مالکین آن‌ها به کمتر از 3 میلیون دلار راضی شوند! اما اگر چنین بودجه‌ای ندارید، می‌توانید لگوی 4 هزار قطعه‌ای محدودِ آن را به قیمت فقط 379 دلار بخرید که دقیقا تمام جزئیات نسخه‌ی واقعی را به همراه دارد.

4- لامبورگینی سستو المنتو مدل 2012

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

اجازه دهید در همین ابتدا بگوییم ممکن است که پیشرانه‌ی 10 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری با قدرت 562 اسب بخار و 540 نیوتن متر گشتاور آن شاید شما را راضی نکند اما مطمئن باشید که این سوپر اسپرت، یک لامبورگینی معمولی نیست!

تولید سستو المنتو به 20 نسخه محدود شده است پس می‌توانیم بگوییم که با یکی از کلکسیونی‌ترین ایتالیایی‌های دنیا طرف هستیم. همچنین نام گذاری آن هم داستان جالبی دارد. سستو المنتو (Sesto Elemento) در زبان ایتالیایی به معنای «حس ششم» است و می‌توان گفت بدنه‌ی این خودرو تقریبا به صورت کامل از فیبر کربن ساخته شده است. بنابراین اگر دانش آموزان ایتالیایی در سر کلاس درس شیمی، عدد اتمی کربن را فراموش کرده باشند، می‌توانند با به یادآوری اسم این سوپر اسپرت زیبای ایتالیایی، به راحتی به جواب شش برسند! همچنین تمامی 20 نسخه‌ی سستو امنتو فقط در رنگ سیاه هستند که این نکته هم باز هم به سیاه بودن کربن اشاره دارد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

در آخر وقتی که به شتاب 0-100 کمتر از 2.5 ثانیه‌ای آن نگاه می‌کنید، باز هم به عظمت لامبورگینی پی می‌برید؛ باز هم یادآوری می‌کنیم که این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس 2010 به روی صحنه آمد و چنین عددی برای آن، بیشتر از صفت «عالی» بودن است!

قیمت لامبورگینی سستو المنتو مدل 2012

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

اگر شما هم از بازدیدکنندگان اتوشو پاریس 2010 بودید، می‌توانستید با پرداخت 2.1 میلیون دلار، این زیبای مشکی ایتالیایی را به پارکینگ منزل خود بیاورید اما در حال حاضر برای انجام این کار، باید بیش از 3 میلیون دلار پرداخت کنید.

5- لامبورگینی سنتناریو مدل 2017

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

مگر می‌شود که یادبود تولد 100 سالگی فروچیو لامبورگینی (Ferruccio Lamborghini متولد 1916) فقید را بدون یک هدیه‌ی ویژه به پایان برسانیم؟ از آن جایی که جشن تولد 50 سالگی او با معرفی لامبورگینی میورا افسانه‌ای همراه بود، ایتالیایی‌ها قصد داشتند تا دوباره این کار را به صورت باشکوهی تکرار کنند. پس پروژه‌ی ساخت سنتناریو (Centenario) آغاز شد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

با اینکه همه‌ی ما قبول داریم هیچ خودرویی در دنیا به زیبایی میورا نمی‌رسد، اما سنتاریو در بعضی قابلیت‌ها، جزو پرچمداران و اولین‌های لامبورگینی محسوب می‌شود. برای مثال این خودرو اولین محصول لامبورگینی است که با اگزوز سه گانه و قابلیت «فرمان چرخ‌های عقب» به تولید رسیده است و دیفیوزر عقب آن هم عریض‌ترین و بزرگ‌ترین دیفیوزری است که تا به امروز به روی محصولات این برند ایتالیایی نصب شده.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

در ادامه به پیشرانه‌ی 12 سیلندر خورجینی آن می‌رسیم که می‌تواند 760 اسب بخار قدرت تولید کند و برای باقی ماندن در دور موتورهای بالای 8500rpm هم هیچ ترسی ندارد. به لطف این پیشرانه‌ی قدرتمند، حداکثر سرعت سنتناریو به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و راننده‌ی آن می‌تواند در کمتر از 2.8 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

قیمت لامبورگینی سنتناریو مدل 2017

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

بد نیست بدانید که سنتناریو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو 2016 به عنوان یک لامبورگینیِ«لیمیتد ادیشن انحصاری» به روی صحنه آمد و از آن جایی که این سوپر اسپرت به عنوان یادبود 100 سالگی خالق «گاو وحشی ایتالیایی» معرفی شده بود، تمامی 40 نسخه‌ی آن حتی قبل از رونمایی اصلی، فروخته شدند بنابراین در مورد قیمت زمان عرضه‌ی آن، هیچ اطلاعاتی نداریم چرا که فقط خریداران می‌توانستد قیمت نهایی آن را بدانند.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

اما اگر امروزه خیال خریدن یکی از 40 نسخه‌ی سنتناریو را داشته باشید، باید بیش از 2.5 میلیون دلار را بپردازید. چرا این قیمت؛ آن هم وقتی که با یک سوپر اسپرت معمولی طرف هستیم؟ جواب این است که چون مالکین سنتناریو آن را تعیین کرده‌اند و هیچ متر و معیاری هم ندارد!

6- لامبورگینی رونتون مدل 2008

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

بیایید به نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2007 برویم. جایی که جدیدترین محصول لامبورگینی با بهره گیری از شاسی و بدنه‌ی «مورسیه لاگو LP640» قرار بود تا به روی صحنه بیاید. حتی قبل از برگزاری این نمایشگاه، طراحان ایتالیایی از تولد یک خودرو با شکل و شمایل هواپیماهای جنگنده‌ی آمریکایی صحبت می‌کردند بنابراین هیجان خریداران باعث شد تا حتی زمانی که رونتون بر روی کاغذ بود، تمامی 20 نسخه‌ی آن به صورت کامل پیش فروش شوند.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

طراحی این خودرو دقیقا همان مورسیه لاگو است اما با یک بدنه‌ی عریض‌تر. اما همه چیز به سادگی مورسیه لاگو نیست. در داخل کابین این خودرو یک نمایشگر ال‌سی‌دی TFT مایع را می‌بینیم که به قابلیت «سنجش فشار G وارد شده بر راننده» مجهز شده بود. این قابلیت در حال حاضر معمولا بر روی خودروهای مسابقه‌ای مثل ماشین‌های فرمول یک دیده می‌شود اما حضور آن در یک ماشین مدل 2007، اوجِ آینده نگری Lamborghini را به تصویر می‌کشد. به زبان ساده، این قابلیت می‌تواند در زمان شتاب گیری یا ترمز کردن، G-Force روی بدن راننده را اندازه بگیرد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

شاید چنین چیزی بر روی خودروهای خیابانی کمی عجیب و غیر کاربردی به نظر برسد اما وقتی که به پیشرانه‌ 12 سیلندر خورجینی 650 اسب بخاری آن نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این قابلیت می‌تواند جان راننده را نجات دهد. چرا که فشار بیش از 3G بر روی بدن انسان، آن هم به صورت متوالی، می‌تواند اثرات کشنده‌ای داشته باشد. در پایان بد نیست تا به نهایت سرعت 360 کیلومتر بر ساعتی و شتاب 0-100 کمتر از 3.2 ثانیه‌ای آن نگاهی داشته باشیم تا ترس خریداران را در پشت فرمان آن حس کنید.

قیمت لامبورگینی رونتون مدل 2008

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

هرچند که تبلیغات لامبورگینی برای این خودرو کاملا کر کننده بود اما نهایتا با برچسب قیمتی 1.5 میلیون دلار رو به رو می‌شویم که لامبورگینی رونتون مدل 2008 را به یکی از ارزان‌ترین سوپر اسپرت‌های لیست ما تبدیل می‌کند.

7- لامبورگینی اگویستا (Egoista) مدل 2013

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

بالاخره به گل سرسبد محصولات ایتالیایی، گرانترین خودرو لامبورگینی در دنیا، یعنی لامبورگینی اگویستا (Egoista) مدل 2013 می‌رسیم پس اجازه دهید تا ویدیو معرفی این خودرو را به شما تقدیم کنیم.

شاید بتوان لامبورگینی اگویستا را نادرترین و خاص ترین خودرو دنیا دانست چرا که این زیبای ایتالیایی، تنها خودرویی است که لامبورگینی فقط یک نمونه از آن را به تولید رسانده. پس تعجبی ندارد که نام اگویستا را برای آن انتخاب کرده باشند چرا که این کلمه در زبان ایتالیایی، به معنای فرد «خودخواه» است!

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

در زیر کاپوت اگویستا با یک پیشرانه‌ی 10 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 5.2 لیتری طرف هستیم که می‌تواند بیش از 600 اسب بخار قدرت را مستقیما فقط به چرخ‌های عقبِ این گاو وحشی ایتالیایی بفرستد. اگر از کمبود داون فورس در چرخ‌های عقبی نگران هستید، باید بدانید که تیم لامبورگینی، یک اسپویلر و باله‌ی عقبِ تماما مسابقه‌ای را برای عقب خودرو در نظر گرفته است که می‌تواند مطابق با سرعت خودرو فعال شود و داون فورس متانسب را بر روی آن اعمال کند.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

داستان اگویستا هر لحظه جذاب‌تر می‌شود چرا که به نظر می‌رسد یاران قدیمی در جنگ جهانی دوم، این بار قصد داشتنه‌اند تا صنعت خودروسازی را هدف بگیرند. در همین راستا، طراحی بدنه و کابین آن به دو تن از بهترین مهندسین و طراحان گروه فولکس واگن یعنی الساندرو دامبروسیو (Alessandro Dambrosio) و استفان سیلاف (Stefan Sielaff) سپرده شده بود و از آن جایی که با یک خودرو «خودخواه یا مغرور» طرف هستیم، طراحان ترجیح داده‌اند تا لذت سواری آن را فقط در اختیار یک نفر قرار دهند و به همین علت، فقط یک صندلی را در داخل کابینِ گرانترین خودرو لامبورگینی دنیا می‌بینیم.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

همچنین بد نیست بدانید که ظاهر این خودرو، از هلیکوپترهای آپاچی الهام گرفته شده است و نحوه باز شدن درب آن که شیشه‌ی جلویی خودرو هم محسوب می‌شود، دقیقا به کانوپی جنگنده اف 22 شباهت دارد! (کانوپی همان شیشه‌ی نصب شده بر روی کاکپیت جت‌های جنگی است.) همچنین کاکپیت خودرو به صورت کامل از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است که حس و حال یک وسیله‌ی جنگی را به روی آسفالت می‌آورد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

از آن جایی که در مورد یک خودرو جنگنده صحبت می‌کنیم، لامبورگینی طراحی چراغ‌های جت‌های جنگنده را هم به آن اضافه کرده است. در قسمت جلو پنجره، فقط دو چراغ ال‌ای‌دی باریک دیده می‌شوند. همین چراغ‌ها با رنگ قرمز در عقب خودرو به همراه یک چراغ نارنجی رنگ دیده می‌شوند که ما را به یاد خودروهای فرمول یک می‌اندازد. نهایتا لامبورگینی شاهکار خود را با دو ال‌ای‌دی قرمز و سبز بر روی سقف به پایان رسانده که اگویستا را در تاریکی شب، شبیه به یک UFO می‌کند!

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

در داخل کابین هم همه چیز خارق العاده و تماشایی است. یک کمربند 4 نقطه‌ی نقره‌ای به همراه یک هدآپ دیسپلی، تمام چیزی است که راننده به آن احتیاج دارد؛ نه سیستم صوتی، نه تهویه هوا و نه پنجره های برقی یا آینه‌های بغل، هیچ کدام از آن‌ها لیاقت حضور در گرانترین لامبورگینی دنیا را ندارند. همچنین بد نیست بدانید که سوار شدن و پیاده شدن از اگویستا هم روش خاصی دارد و راننده باید ابتدا فرمان خودرو را جدا کند و پس از یک چرخش 180 درجه‌ای، به صورت برعکس از کابین خودرو پیاده شود.

قیمت لامبورگینی اگویستا مدل 2013

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

اجازه دهید خلاصه بگوییم. مهم نیست که چقدر پولدار باشید؛ این خودرو برای فروش نیست! تنها راهی که می‌توانید تجربه رانندگی با آن را درک کنید، این است که مجموعه‌ی شرکت Lamborghini را به صورت تمام و کمال بخرید. اما داستان به این سادگی‌ها هم نیست! این برند ایتالیایی در سال 1998 به قیمت فقط 117 میلیون دلار، به آئودی فروخته شده و اکنون خود آئودی هم به نوعی یکی از زیرمجموعه‌های ابر شرکت فولکس واگن تعلق دارد.

گرانترین لامبورگینی‌ جهان

بنابراین قیمت برند لامبورگینی در حال حاضر، بیش از 11 میلیارد دلار تخمین زده شده است. یعنی برای داشتن تنها اگویستای جهان، باید 290 هزار میلیار تومان سرمایه داشته باشید! هرچند که بعید است اما اگر چنین پولی دارید، برای خرید آن و تجربه‌ی سواری با اگویستا تعلل نکنید.