بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza، به یک شاسی بلند ایرانی تبدیل می‌شود + ویدیو

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza، یک شاسی بلند جذاب بریتانیایی است که با پیشرانه W12 خود و رنگ فیروزه‌ای، می‌تواند بهترین SUV اسپرت جهان باشد. پس این شما و این Bentley Bentayga Mansory!

شاید اکثر شما تیم تیونینگ منصوری را به خاطر شاهکارهایی مثل مرسدس بنز SLR مک لارن منصوری بشناسید اما باید بدانید زمانی که این تیونر ایرانی تبار قصد بهتر کردن یک خودرو را داشته باشد، دیگر سگمنت آن اهمیتی ندارد. در ماه‌های گذشته با نسخه اول بنتایگا منصوری آشنا شدیم که با بدنه‌ی مشکی و مملو از فیبر کربن، دل همه را برده بود. اما اکنون وقت آن رسیده است که به نسخه‌ی جدیدتر این شاسی بلند که با بادی کیت متفاوت معرفی شده، نگاهی داشته باشیم.

اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با نسخه قبلی این خودرو کمی آشنا شویم تا تغییرات هر دو مدل را بهتر درک کنیم. برای سریع‌تر شدن این کار، با یک ویدیو جذاب به سراغ بنتلی بنتایگا مشکی منصوری که سریع‌ترین شاسی بلند بنزینی دنیا لقب دارد خواهیم رفت.

معرفی بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

 

مطمئنا تا اینجای کار برای شما هم سوال شده که کلمه “Feroza” به چه معنایی است؟ ریشه این کلمه از فرهنگ عرب می‌آید و یک نام پسرانه، به معنای «سنگ فیروزه‌ای» است که این سنگ در افسانه‌های عرب‌ها، نشانه‌ای از پیروزی محسوب می‌‎شود. احتمالا اکنون رنگ این خودرو برای شما، بیشتر قابل درک خواهد بود.

در همین راستا می‌توان حدس زد که این خودرو به صورت اختصاصی برای ثروتمندان و شیخ‌های پولدار کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس طراحی شده است. چنین چیزی را در ماه‌های گذشته با مرسدس بنز AMG G63 آبی رنگ منصوری هم دیده بودیم.

طراحی ظاهری و تغییرات نسبت به نسخه قبلی و کابین

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

از رنگ زیبای فیروزه‌ای که عبور کنیم، به کاپوت تمام فیبر کربن می‌رسیم. همچنین لیپ سپر جلو، فریم هواکش‌های سپر، رکاب و گلگیر عقب، روف رک‌ها یا همان ریل‌های سقفی، قاب‌ آینه‌های بغل و اسپویلر سقفی، همه و همه از فیبر کربن ساخته شده‌اند. در ادامه، اسپویلر دوم را خواهیم داشت که دقیقا در زیر شیشه‌ی عقبی نصب شده‌ است تا حداکثرِ داون فورس را به چرخ‌های عقبی هدیه دهد و این غول 2.6 تنی را به زمین میخ کند.

همچنین چراغ‌های LED این نسخه از طرح جدیدی بهره می‌برند که در کنار رینگ‌های غول پیکر 23 اینچی با لاستیک‌های فاق کوتاه، بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza را کاملا از اصل خود دور کرده‌اند. البته اگر رینگ‌های 23 اینچی نمی‌توانند شما را راضی کنند، باید به سراغ برادر بزرگتر 24 اینچی آن‌ها بروید.

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

اکنون به داخل این شاسی بلند سوپر اسپرت سر می‌زنیم. ترکیبی از چرم فیروزه‌ای در کنار فیبر کربن و تریم مشکی پیانویی، تمام آن چیزی است که حتی مشکل پسند ترین ثروتمندان را هم راضی خواهد کرد.

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

شما می‌توانید این چرم فیروزه‌ای را بر روی صندلی‌ها، روکش درب، داشبورد و کنسول بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza پیدا کنید. همچنین کفی های اتاق و فریم صندلی‌ها هم با همین رنگ هستند تا ترکیب کابین، یک دست باشد.

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

در انتها به آسمان کهکشانی بنتلی می‌رویم که با ال ای دی های یخی و کشف یک الگوی زیبا، شما را به شب‌های تاریک و پر ستاره‌ی صحراهای خاورمیانه پرتاب می‌کند.

مشخصات فنی بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

حالا باید کاپوت این SUV گردن کلفت را بالا بزنیم اما قبل از آن، اجازه دهید تا با نسخه‌ی فابریک این پیشرانه، کمی آشنا شویم. بنتلی بنتایگا استاندارد (در بالاترین تریم)، از یک پیشرانه W12 بهره می‌برد که می‌تواند 626 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مطمئنا چنین اعدادی برای کارگاه منصوری، یک آبروریزی بزرگ محسوب می‌شوند پس آن‌ها در مرحله اول با اضافه کردن توربو شارژرهای بزرگ‌تر، کیت مکش اسپرت و تعویض ECU با یک ECU اسپرت، کمی از هنر خود را به رخ کشیدند.

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

نتیجه این کار، با 888 اسب بخار قدرت و 1345 نیوتن متر گشتاور همراه است که چنین اعدادی، بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza را به یکی از قوی‌ترین شاسی بلندهای سوپر اسپرت جهان تبدیل می‌کنند.

بنتلی بنتایگا منصوری با کیت بدنه Feroza

به لطف هنرنمایی منصوری، اکنون این SUV می‌تواند در کمتر از 3.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد که این فاکتور در نسخه معمولی، تقریبا برابر 4.2 ثانیه بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*