بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری، به سریع‌ترین شاسی بلند انگلیسی تبدیل می‌شود + ویدئو

اخیرا بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری، با قدرت 887 اسب بخار، در لیست سریع‌ترین شاسی بلندهای انگلیسی قرار گرفته است. در ادامه به بررسی دقیق این خودرو خواهیم پرداخت.

سال 2016، بنتلی تصمیم گرفت که یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی هیبرید 6 لیتری تویین توربو شارژ را به سبد خرید مشتریان بنتایگا اضافه کند. این پیشرانه در کنار یک موتور الکتریکی با سیستم برق 48 ولت، می‌توانست بیش از 600 اسب بخار و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند و شتاب 0-100 این خودرو را به کمتر از 4 ثانیه برساند. همچنین آپدیت سال 2019 این موتور، قدرت بیشتری (حدودا 25 اسب بخار) را تولید می‌کرد. متاسفانه از سال 2020 به بعد به دلیل مطرح شدن قوانین آلایندگی خودروها، این پیشرانه از لیست موجودی بنتایگا خط خورد و مشتریان فقط می‌توانستند V8 یا V6 را داشته باشند.

بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری

پیشرانه W12 بنتلی بنتایگا

شاید اکثر خریداران با همین قدرت ارضا شوند ولی مشتریان تیم تیونینگ منصوری، چنین نظری ندارند. پس بیایید نگاه دقیق‌تری به بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری داشته باشیم.

بررسی آخرین شاهکار شاسی بلند تیونینگ منصوری؛ بنتلی بنتایگا

تغییرات ظاهری؛ همه جا از فیبر کربن پوشانده شده

بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری

شاید این خودرو فقط در نام خود با نسخه استاندارد بنتایگا اشتراک داشته باشد. وقتی به ظاهر آن نگاه می‌کنیم، تقریبا همه چیز تغییر کرده. کیت بدنه عریض‌تر با پوشش تمام فیبر کربن، ظاهری بزرگ‌تر به آن بخشیده و در عین حال، وزن کلی خودرو را کمتر کرده. این کیت، چراغ‌های دی لایت جدید، اسپویلر بزرگ عقب، دیفیوزر سپر عقب، اسپویلر جلو و جلو بندی متفاوت و برخی تغییرات در ستون‌های C را شامل می‌شود. همچنین ریل‌های سقف، آینه‌های بغل و کیت ورودی هوا، همه گی از جنس فیبر کربن هستند.

بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری

علاوه بر آن، رینگ‌های فابریک با مدل 23 اینچی مشکی جایگزین شده‌اند و نسخه 24 اینچی هم به صورت انتخابی برای مشتریان در دسترس خواهد بود. وقتی از عقب به بنتایگا منصوری نگاه می‌کنیم، متوجه سیستم اسپرت فعال جدیدی هم می‌شویم.

بهبودهای فنی بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری

بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری

اما تغییرات فقط در ظاهر خودرو خلاصه نمی‌شوند. پیشرانه 12 سیلندر خورجینی آن با یک سیستم توربو شارژ کاملا متفاوت و ECU اختصاصی منصوری بهبود پیدا کرده. این تغییرات، بنتایگا را به 887 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور می‌رسانند. همچنین سرعت این نسخه به بیش از 320 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده و شتاب 0-100 آن به کمتر از 3.5 ثانیه بهبود داده شده است.

تغییرات داخلی و چرم آبی چشم نواز

بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری

در داخل کابین هم فقط شبحی از بنتایگا استاندارد وجود دارد. منصوری برای تریم داخلی این نسخه از چرم آبی و قطعات فیبر کربن زیادی استفاده کرده. همچنین فرمان این خودرو با مدل اسپرت تعویض شده ولی منصوری ترجیح داده که برخلاف اکثر خودروهای خود، نشان تجاری شرکت منصوری را بر روی این محصول قرار ندهد.

بنتلی بنتایگا تیونینگ منصوری

این موضوع احتمالا برای مقاصد بازاریابی و فروش بیشتر صورت گرفته است. در ادامه می‌توانید فیلمی از بنتلی بنتایگا با تیونینگ زیبای شرکت منصوری را مشاهده کنید.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*