بهترین خودروهای شاسی بلند

بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022 ؛ غول پیکرهای لوکس و خواستنی

بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022 معرفی شدند. در ادامه با 10 شاسی بلند غول پیکر لوکس و جذاب آشنا خواهیم شد.

شاسی بلندهای درشت هیکل و لوکس در حال حاضر به دلیل این که قدرت، توانایی و امکانات پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند در بازارهای مختلف با استقبال شدید مشتریان مواجه شدند و توانستند آمار فروش بالایی را به ثبت برساندند؛ برای مثال بنتلی بنتاگیا با ابعاد غول‌پیکر خود می‌تواند حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را ارائه دهد. مرسدس بنز G کلاس نیز از سه دیفرانسیل قفل شونده بهره می‌برد و قادر است از سخت‌ترین مسیرها به آسانی عبور کند.

این شاسی بلندهای غول پیکر مصرف سوخت کمتری را نیز نسبت به مدل‌های قبلی خود به همراه دارند؛‌ برای مثال کادیلاک اسکالید با برخورداری از موتور 6 سیلندر دیزلی به ازای هر 100 کیلومتر در بزرگراه‌ها حدود 9 لیتر سوخت مصرف می‌کند که این میزان از اولین اسکالید سال 1999 حدود 6 لیتر کمتر است. البته این توانایی بالا، امکانات متعدد و مصرف سوخت کم برای مشتریان هزینه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت؛ مثلا قیمت بی ام و ایکس 7 به عنوان ارزان‌ترین خودرو این لیست به 76 هزار دلار می‌رسد. البته با وجود قیمت زیاد نیز این شاسی بلندها آمار فروش بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه با بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022 آشنا خواهیم شد.

بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022

1.‌ بی ام و X7

  • امتیاز: ۹.۵ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۷۵ هزار و ۸۹۵ دلار
  • آمار فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۳ هزار و ۴۶ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

از ویژگی‌های جالب بی ام و ایکس 7 می‌توان به هندلینگ اسپرت و موتورهای قدرتمند آن اشاره کرد که باعث شدند این خودرو در صدر لیست بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022 جای بگیرد. مدل پایه xDrive40i بی ام و ایکس 7 به یک موتور 6 سیلندر خطی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 340 اسب بخار را به تولید برساند. قیمت نسخه پایه این خودرو نیز به 76 هزار دلار می‌رسد.

برای مشتریانی که قصد خرید نسخه قدرتمندتری از این شاسی بلند را دارند نیز مدل‌های M50i یا آلپینا XB7 در نظر گرفته شده است؛ این دو خودرو به یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شدند، اما نسخه M50i قدرتی برابر با 530 اسب بخار و آلپینا XB7 قدرتی برابر با 620 اسب بخار را به تولید می‌رساند. همچنین قیمت M50i حدود 100 هزار دلار و قیمت XB7 نیز حدود 142 هزار دلار اعلام شده است. تمامی این نسخه‌ها به شکل استاندارد از سیستم صوتی با 10 بلندگو و سامانه چهار چرخ محرک بهره می‌برند.

۲. مرسدس بنز GLS

  • امتیاز: ۹.۰ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۷۸ هزار و ۲۵۰ دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴ هزار و ۴۸۲ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

مرسدس بنز GLS در نسخه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. مدل پایه این خودرو با نام GLS450 به یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که قدرتی برابر با 367 اسب بخار را ارائه می‌دهد. همچنین قیمت نسخه پایه این خودرو نیز 78 هزار دلار است، اما برای این خودرو نسخه قدرتمندتری با نام GLS580 نیز در نظر گرفته شده که از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو با قدرت 490 اسب بخار بهره می‌برد. مشتریان برای خرید این نسخه باید 100 هزار دلار پرداخت کنند.

علاوه بر این، نسخه قدرتمندتر GLS63 با قدرت 612 اسب بخار و قیمت 133 هزار دلار نیز قابل سفارش است. نسخه دیگری از این خودرو با نام مایباخ GLS600 نیز به بازار عرضه می‌شود که از تریم چوبی واقعی و دو ردیف صندلی با چرم مرغوب ناپا به همراه ماساژور و گرم‌کن بهره می‌برد. البته نسخه مایباخ فاقد صندلی‌های ردیف سوم است. مدل GLS600 به همان پیشرانه V8 توئین توربو مجهز شده، اما اکنون قدرتی برابر با 565 اسب بخار را ارائه می‌دهد. برای GLS مایباخ قیمت حدود 161 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

3. جیپ گرند واگنییر

  • امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۸۹هزار و ۸۴۵ دلار
  • فروش فقط در آخرین ماه سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲ هزار و ۵۸۵ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

جایگاه سوم لیست بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022 به جیپ گرند واگنییر تعلق دارد. این خودرو به یک پیشرانه 6.4 لیتری V8 مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 470 اسب بخار را تولید کند. نیروی تولیدی از پیشرانه به شکل استاندارد به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. همچنین مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر رقم قابل توجه 15.7 لیتر اعلام شده است. مشتریان برای ارزان‌ترین نسخه این شاسی بلند بزرگ باید حدود 90 هزار دلار بپردازند. گفتنی است این خودرو جادارترین صندلی‌های ردیف سوم در کلاس خود را ارائه می‌دهد و فضای بار آن نیز نسبت به رقبا در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

4. لکسوس LX

  • امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۸۸ هزار و ۲۴۵ دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳ هزار و ۵۶۳ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

نسل جدید لکسوس LX در نهایت بعد از 15 سال به بازار عرضه شد. از آنجایی که تویوتا نسل جدید لندکروزر به بازار آمریکا عرضه نمی‌کند، لکسوس LX به عنوان جایگزین شاسی بلند معروف تویوتا در بازار آمریکا محسوب می‌شود. نسل جدید لکسوس LX روی پلتفرم TNGA-F تویوتا مشترک با لندکروزر و تاندرا توسعه پیدا کرده است.

لکسس LX اکنون به جای موتور V8 تنفس طبیعی از یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو جدید بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 410 اسب بخار را به تولید برساند. قیمت پایه این شاسی بلند بزرگ حدود 88 هزار دلار اعلام شده است، اما مشتریان برای بالاترین تیپ این خودرو یعنی اولترا لاکچری باید حدود 127 هزار دلار بپردازند.

۵. کادیلاک اسکالید

  • امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۷۷ هزار و ۸۹۰ دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰ هزار و ۵۰۵ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

در جایگاه پنجم لیست بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022 نام کادیلاک اسکالید جدید به چشم می‌خورد. این خودرو اکنون در نسخه‌های چهار چرخ محرک یا محرک عقب، بنزینی یا دیزلی، طول استاندارد یا کشیده به فروش می‌رسد و به همین دلیل مشتریان می‌توانند آن را بر اساس بودجه و نیاز خود سفارش دهند. قیمت پایه این خودرو 77 هزار دلار اعلام شده و مشتریان برای بالاترین تیپ آن با نام اسپرت پلاتینوم باید 103 هزار و 240 دلار بپردازند.

اسکالید جدید بر خلاف نسل قبلی خود اکنون از تعلیق عقب مستقل بهره می‌برد که به همراه کمک‌فنرهای تطبیقی باعث افزایش کیفیت سواری شدند و این شاسی بلند 3 تنی اکنون در پیج‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت. این خودرو به کابینی لوکس با تکنولوژی‌های پیشرفته مانند سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز نیز مجهز شده است.

۶. مرسدس بنز G کلاس

  • امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۱۳۲ هزار و ۸۰۰ دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸ هزار و ۵۲۳ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

مرسدس بنز G کلاس یک شاسی بلند جذاب و توانمند محسوب می‌شود. این خودرو با وجود این که در نسل فعلی ظاهر سنتی و کلاسیک خود را حفظ کرده است، اما نسبت به نسل قبلی رانندگی بسیاری بهتری را ارائه می‌دهد. این خودرو در کابین نیز به متریال مرغوب و تکنولوژی‌های متعددی مجهز شده که با استایل بیرونی سنتی آن تضاد دارد.

نسخه G550 این شاسی بلند به یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 420 اسب بخار را ارائه دهد، اما همین پیشرانه در نسخه G63 قدرتی برابر با 585 اسب بخار را به تولید می‌رساند. قیمت نسخه G500 حدود 132 هزار دلار و قیمت نسخه G63 نیز حدود 157 هزار دلار اعلام شده است.

7. لینکلن نویگیتور

  • امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۷۸ هزار دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵ هزار و ۶۳۱ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

لینکلن نویگیتور در مدل 2022 یک فیس لیفت را تجربه کرده است که از مهم‌ترین تغییرات این نسخه می‌توان به جلوپنجره جدید و نمایشگر بزرگ‌تر برای سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. نکته عجیب در نسخه فیس لیفت این است که قدرت موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو این خودرو به 440 اسب بخار کاهش پیدا کرده است؛ یعنی این پیشرانه 10 واحد اسب بخار قدرتی کمتری را نسبت به مدل پیش از فیس لیفت تولید می‌کند.

مشتریان می‌توانند این شاسی بلند را در 5 تیپ مختلف خریداری کنند که از میان آنها دو تیپ رزرو و بلک لیبل در نسخه کشیده L نیز قابل سفارش خواهند بود. به طور کلی تیپ رزرو به عنوان بهترین تیپ نویگیتور محسوب می‌شود که لینلکن برای آن تجهیزاتی چون صندلی‌هایی با تنظیم ۳۰ جهته، گرم‌کن، تهویه و ماساژور به همراه هدآپ دیسپلی در نظر گرفته است.

8. لندروور رنجروور

  • امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۹۳ هزار و ۳۵۰ دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۷ هزار و ۲۸۵ دستگاه

بهترین خودروهای شاسی بلند

با وجود این که لندروور اخیرا از نسل جدید رنجروور پرده برداشت و این خودرو به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد، اما باز هم نسل قبلی این خودرو از توانایی‌های آفرود ویژه‌ای بهره می‌برد و کابین لوکس آن به همراه آپشن‌های مختلف توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

مشتریان می‌توانند این خودرو را از بین دو فاصله محوری مختلف و 6 موتور مختلف مانند V8 سوپرشارژ، پلاگین‌هیبریدی و دیزلی سفارش دهند. قیمت پایه این خودرو حدود 93 هزار دلار اعلام شده است، اما مشتریان برای نسخه پرچمدار اس وی اتوبیوگرافی باید بیش از 200 هزار دلار هزینه کنند.

۹. بنتلی بنتایگا

  • امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
  • قیمت پایه: ۱۶۶ هزار و ۴۲۵ دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده

بهترین خودروهای شاسی بلند

با وجود این که قیمت پایه بنتلی بنتایگا 166 هزار دلار اعلام شده، اما اگر مشتریان موتورهای قدرتمندتر و آپشن‌های سفارشی را برای این خودرو سفارش دهند، قیمت آن به بیش از 250 هزار دلار خواهد رسید. نسخه اسپید این شاسی بلند از موتور W12 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 635 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 305 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که چنین رقمی آن را به سریع‌ترین شاسی بلند جهان تبدیل می‌کند.

البته بنتلی برای مشتریانی که به چنین قدرت و سرعتی نیازی ندارند پیشرانه‌های V6 هیبریدی ۴۵۰ اسب بخاری یا V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری را در نظر گرفته است. همچنین امکانی برای مشتریان فراهم شده تا تمام متریال داخل را بر اساس سلیقه خود سفارش دهند.

۱۰. رولزرویس کولینان

  • امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
  • قیمت پایه: 332 هزار و 750 دلار
  • فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده

بهترین خودروهای شاسی بلند

در جایگاه دهم لیست بهترین خودروهای شاسی بلند درشت هیکل سال 2022 رولزرویس کولینان قرار دارد. این شاسی بلند به امکانات پیشرفته‌ای مجهز شده که می‌تواند حتی نگاه سخت‌گیرترین مشتریان را نیز به خود جلب کند؛ برای مثال این خودرو به دوربینی در جلو مجهز شده تا با ارسال اطلاعات مسیر مقابل به سیستم تعلیق بتواند بهترین سطح سواری متناسب با مسیر را ارائه دهد.

داشبورد این خودرو نیز با وجود این که از صفحه آمپر دیجیتالی بهره می‌برد، اما دارای نمایی کلاسیک بوده و در بخش عقب نیز برای سرنشینان فضای پای مناسبی در نظر گرفته شده است. مشتریان برای خرید این شاسی بلند لوکس باید 323 هزار دلار پرداخت کنند.