سدان برقی کادیلاک سلستیک

نسخه نهایی کادیلاک سلستیک مدل 2025 با 6 نمایشگر دیجیتال معرفی شد + ویدیو

کادیلاک کادیلاک سلستیک یک سدان برقی مفهومی است که تا سال 2025 به بازار می‌آید و با نمایشگاهی از صفحه نمایش‌های دیجیتال در کابین خود، تفکر شما را نسبت به خودروهای الکتریکی آمریکایی تغییر می‌دهد. پس این شما و این Cadillac CELESTIQ!

پرچمداران برقی غول‌های خودروسازی جهان، یکی پس از دیگری به میدان می‌آیند و امروز نوبت پیرمرد 120 ساله‌ آمریکایی است که از هیولاهای 8 سیلندر خود دست بکشد و وارد مهمانی جوان‌ها شود. امروز به سراغ کادیلاک Celestiq می‌رویم که در هفته‌های گذشته با دورنمایی از طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن آشنا شدیم اما اکنون وقت آن رسیده است تا به نسخه نهایی آن نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم و گل سر سبد خودروهای برقی آمریکایی را به دقت بررسی کنیم. اما قبل از رسیدن به ویژگی‌های منحصر به فرد و فوق العاده خاصِ این سدان الکتریکی، با ما همراه باشید تا با یک ویدیو جذاب و دیدنی، هنر دست جنرال موتورز را بهتر ببینیم.

معرفی کادیلاک سلستیک

در همین ابتدای کار بهتر است توافق کنیم که این خودرو در سگمنت سدان‌های فست بک برقی طراحی شده است و حتی الهام گرفتن طراحانِ آن از کادیلاک الدرادو مدل 1957 (1957 Eldorado) هم همین موضوع را تایید می‌کند. طراحی ظاهری آن سرشار از جزئیات ریز است و بعید می‌دانیم که همین جزئیات، بلای جان ضریب درگ نشوند! در نمای جلویی، همان امضای قدیمی کادلای یعنی چراغ‌های عمودی بزرگ و یک نوار کرومی یک تکه در بین چراغ‌های LED اصلی را داریم و طرح جلو پنجره هم با خطوط در هم آمیخته، واقعا یک اثر هنری محسوب می‌شود. به علاوه خطوط موازی جلو پنجره، ال ای دی‌های نواری هستند که می‌توانند در طرح‌های خاص، وظیفه سیستم نورپردازی را هم بر عهده داشته باشند.

خودرو الکتریکی Cadillac CELESTIQ

زمانی که از نمای بغل به کادیلاک Celestiq نگاه می‌کنیم، رینگ‌های غول پیکر 21 اینچی 6 پره را داریم و باید بدانید که این رینگ‌ها هم دقیقا از طرح مشابه جلو پنجره بهره می‌برند. طرح رکاب‌ها هم هماهنگی خاصی با رنگ مشکی ستون‌ها و سقف تمام پانارومیک پدید آورده است و فرو رفتگی و قوس درب‌ها هم اوج هنر آمریکایی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

سدان برقی کادیلاک Celestiq

حالا نوار کرومی سقف را دنبال کنید تا به یکی از خلاقانه‌ترین اجزای کادیلاک Celestiq برسیم. در این قسمت، سیستم چراغ‌های خطر چهارگانه را داریم که هر کدام از ‌آن‌ها از ال ای دی‌های ماتریسی بهره می‌برند و با طرح V شکل، ساخته شده‌اند. دو چراغ خطر اصلی، واقعا ابعاد بزرگی دارند و از روی ستون D تا انتهای درب صندوق عقب، امتداد پیدا کرده‌اند.

سدان برقی کادیلاک Celestiq

در پایان به دیفیوزر مستطیل شکل و عجیبی می‌رسیم که بین چراغ‌های پایینی و لیپ سپر عقب محصور شده است و لوگو جدید شرکت کادیلاک هم نت پایانی این شاهکار خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت که شاسی بلند کادیلاک Lyriq، نزدیک‌ترین محصول این شرکت به کادیلاک سلستیک است؛ البته حداقل از نظر طراحی ظاهری و ستون D پهن پیکر!

کابینی مدرن با یک نمایشگر دیجیتال غول پیکر، 5 صفحه نمایش دیجیتال کوچک و یک سورپرایز بزرگ

سدان برقی کادیلاک Celestiq

نمایشگرهای دوال اسکرین و حتی کواد اسکرین را فراموش کنید چون کادیلاک یک سورپرایز 55 اینچی را برای شما آماده کرده است! بر روی داشبورد کادیلاک Celestiq می‌توانید یک صفحه نمایش دیجیتال 55 اینچی را مشاهده کنید که تقریبا تمام سطح آن را اشغال کرده. این نمایشگر وظایف سیستم مولتی مدیا و نمایشگر پشت آمپر را هم ایفا خواهد کرد. همچنین این نمایشگر از یک حالت فوق پیشرفته و جدید به نام “electronic digital blinds” بهره می‌برد که این قابلیت، دیدنِ سمت راست صفحه نمایش را از زاویه‌ی دید راننده غیر ممکن می‌کند و تمام توجه او را به سمت مسیر و رانندگی می‌برد.

خودرو الکتریکی Cadillac CELESTIQ

اما سورپرایز های کادیلاک تمام نشده‌اند! از آن جایی که این سدان کانسپت از آینه‌ بغل‌های دوربین‌دار بهره می‌برد، بر روی روکش درب‌های آن دو نمایشگر دیجیتال دیگر را داریم که نقش آینه‌های بغل را خواهند داشت. همچنین بر روی کنسول وسطی هم یک نمایشگر دیجیتال 7.5 اینچی قرار دارد که احتمالا به عنوان کنترلر سیستم تهویه هوا و تنظیم پیشرفته صندلی‌های جلویی عمل کند. این نمایشگر را می‌توانید دقیقا در مقابل اهرم دنده‌ی چرخان پیدا کنید و همچنین قابلیت حرکت عمودی را هم دارد.

خودرو الکتریکی Cadillac CELESTIQ

این موارد شما را راضی می‌کنند؟ جواب شما تفاوتی ندارد چرا که باز هم شاهد صفحه نمایش‌های دیجیتال پیشرفته با طراحی خاص، در ردیف عقب هستیم. دو نمایشگر در پشت صندلی‌ها و یکی در کنسول وسط، نمایشگاه صوتی و تصویری کادیلاک را تکمیل می‌کنند.

سدان برقی کادیلاک Celestiq

یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت انگیز کادیلاک سلستیک به سقف تمام پانارومیک آن مربوط می‌شود. این سقف شیشه‌ای از چهار پنل مجزا تشکیل شده‌ است که این تمام این پنل‌ها از تکنولوژی‌ «شیشه‌های مات شونده برقی» (به اختصار شیشه‌های SPD) یا همان “Suspended Particle Device tech” بهره می‌برند. یعنی هر سرنشین با سلیقه خود می‌تواند درصد مشخصی از نور آفتاب و دیدن محیط بیرون را داشته باشد؛ آن هم بدون حضور پرده‌های سنتی یا روکش‌های پارچه‌ای! حتی گفته می‌شود که شیشه‌های ردیف عقب و شیشه صندوق عقب هم از این ویژگی برخوردار باشد اما این خبر هنوز به صورت رسمی، تایید نشده است.

سدان برقی کادیلاک Celestiq

در انتهای بررسی کابین به طرح زیبا و رنگ چشم نواز تریم داخلی می‌رسیم که ترکیبی از چرم مشکی و آلومینیوم و رگه‌هایی از چرم مشکی است که یک فضای رویایی را به وجود می‌آورد.

مشخصات فنی کادیلاک سلستیک و تاریخ ورود به بازار

سدان برقی کادیلاک Celestiq

می‌دانیم که این سدان برقی فست بک از پلتفرم پیشرفته‌ی شرکت جنرال موتورز یعنی پلتفرم “Ultium” بهره می‌برد یعنی دقیقا همان چیزی که آن را در شاسی بلند کادیلاک Lyriq و هامر GMC EV دیده بودیم. پس تا اینجای کار، دو موتور الکتریکی 380 کیلو واتی یعنی محموعا 1000 اسب بخار و قابلیت AWD را برای کادیلاک Celestiq کنار بگذارید. همچنین گفته می‌شود که پکیج باتری‌های 205 کیلو وات ساعتی هم به این خودرو می‌آیند تا در هر بار شارژ شدن، یک مسافرت 650 کیلومتری را در اختیار خریداران قرار دهد. آخرین نسل از سیستم هوشمند رانندگی تمام خودکار «سوپر کروز جنرال موتورز» هم شاهکار برقی آمریکایی‌ها را کامل می‌کند.

در پایان شرکت GM اعلام کرده است که اطلاعات تکمیلی کادیلاک Celestiq تا پایان امسال به صورت کامل منتشر خواهند شد و اولین سفارش‌ها تا ابتدای سال 2025 میلادی، تحویل داده می‌شوند. همچنین بد نیست بدانید که کادیلاک سلستیک در مرکز GTC جنرال موتورز (GM’s Global Technical Center) که با یک بودجه 81 میلیون دلاری احیا شده است، تحت توسعه و ساخت قرار دارد و هرچند که این مرکز از سال 1956 کار خود را آغاز کرده اما قرار است تا کادیلاک سلستیک را به عنوان اولین محصول خود، روانه بازار کند.